Announcement

Collapse
No announcement yet.

ProTracker-cursus voor beginners

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    ProTracker-cursus voor beginners

    Wasp heeft — lange tijd geleden maar niet minder relevant — een redelijk volledige ProTracker-cursus aan elkaar gepraat. Nuttig voor compleet-onwetenden zoals ik. Het is geen recept om de topmuzikant in je te ontsluiten — geen muziektheorie _at all_, enkel de techniek — maar het verduidelijkt wel de betekenis van al die geheimzinnige ProTracker-effecten.

    Praktisch als je bijvoorbeeld wilt weten hoe het terugwaarts afspelen werkt in dit filmpje:



    Nee, dat is niet geënsceneerd. Dezelfde module in ProTracker:

    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    #2
    wat een skills, niet normaal dat

    Comment


      #3
      Mooi hè? :-)

      Hier is nog een mooie motorkap-look van h0ffman:

      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


      • McVenco
        McVenco commented
        Editing a comment
        <3 dit

      #4
      Fijne link, die tutorial. Bedankt ikllr!

      Ik heb al wel vaker wat eenvoudigs zitten experimenteren door te koppie-peesten uit modules van anderen, of op enkele regeltjes lukraak wat 603 of E02 codes in te tikken, maar ik mis toch die fijne beheersing van arpeggios, portamentos en tremoloes om er écht gave dingen mee te doen. Ik ga hier binnenkort eens goed voor zitten! Misschien helpt het om mijn productietempo wat omhoog te schroeven :)

      Comment


      • McVenco
        McVenco commented
        Editing a comment
        Ik heb er al een beetje doorheen zitten browsen. De uitleg (in episode 13) van de wiskunde achter de tremolo functie (x oscillations / row) is heerlijk voedsel voor mijn muziektechnische geest. Erg gaaf!

      #5
      Ik heb vroeger wel de diy methode benut. Mods uitpluizen en experimenteren. Zelfde methode als de coders gebruikten om de kunstjes af te kijken.

      Comment

      Working...
      X