Announcement

Collapse
No announcement yet.

HD Diskette's oke bij de aangepaste interne drives op Amigastore?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    HD Diskette's oke bij de aangepaste interne drives op Amigastore?

    Bij de originale Amiga 500 drives werd het nooit aanbevolen HD diskettes te gebruiken.

    Heeft iemand ervaring met de 'nieuwe' aangepaste drives die te koop staan om Amigastore.eu ,ter vervanging van een oudere DF0 drive in een A500?

    Wat is verstandig:
    - HD diskettes gebruiken die nieuwer zijn, maar wellicht nog fouten kunnen geven
    - DD diskettes gebruiken die ouder zijn, meer comptabele, maar door ouderdom weer weer vatbaarder voor fouten.

    #2
    Ik heb altijd (ook) gewoon HD diskettes gebruikt en nooit problemen gehad... Op basis daarvan zeg ik: gewoon de HD floppen pakken.

    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      bijna 50% van mijn oude dd diskettes gaf write errors bij het overschrijven. heb ze allemaal weggelazerd. ik zou zeker voor nieuwe HD disks gaan.

      Comment


        #4
        Oke, mijn ervaringen tot dusver zijn juist andersom. HD diskettes werken op zich wel, maar de vraag is voor hoe lang. De DD diskettes zijn altijd compatibel, maar wel na grondig formatteren. Als er onherstelbare sectoren op zitten dan gaan de container in. Maar goed, als ik jullie reacties zo lees.

        Ik baseer mijn gevoel hierover een beetje op de opmerking van de site admin (Predseda) van het Lemonamiga forum (4e reactie)
        http://www.lemonamiga.com/forum/view...bce479dea927e8

        Nu dateert die opmerking wel alweer van 13 jaar geleden uit 2005, en inmiddels is er wel wat veranderd. Nog beter zou zijn een Interne opslag optie voor de A500. Een speciaal kaartje dat je gewoon je ADF-jes er op kunt zetten (maar dan weer geen Gotek drive, want die is traag als stront door een trechter).
        Last edited by Snowwie; 25-06-2018, 18:45.

        Comment

        Working...
        X