Announcement

Collapse
No announcement yet.

"pimpen" Amiga 600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PvdV1
    commented on 's reply
    ... ik zie dat je jarig bent, gefeliciteerd!

  • PvdV1
    replied
    Oké, polsband ->stopcontact aarde, shield vasthouden en platte schroevendraaier gebruiken, check...

    Wat betreft die caps; Ik heb zo'n setje besteld, maar ik heb niet de illusie dat ik dat zelf kan. Ik heb niet het gereedschap en ook niet de skills ben ik bang. Ik had eigenlijk de hoop iemand te vinden die dit voor me zou willen doen, uiteraard tegen een daarvoor gangbare vergoeding.
    Ik las op dit forum dat jij tsb verschillende recaps hebt uitgevoerd. Is dit iets waartoe jij bereid zou zijn?

    Leave a comment:


  • tsb
    replied
    Sinterklaas is een aardige man.. :)

    - Wat betreft polsbandje, hang die gewoon aan de aarde van je stopcontact of verwarming b.v.
    - Chips verwijderen.. kleine chips willen prima met chippuller, grotere chips zoals kickstart kun je beter met een platte schroevendraaier doen. met chippuller moet je nogal wat kracht zetten omdat je alle pootjes tegelijkertijd los moet trekken.. en dat zullen ze niet zonder slag of stoot toestaan.. met de kans dat pootjes krom gaan bij het verwijderen.. ewoon platte schroeverdraaier. Bij het verwijderen van een kickstart of andere DIP chip, gewoon shield even vasthouden..
    - Verder lees ik dat je caps wilt gaan vervangen ?! heb je wel het juiste gereedschap ?! dus desoldeerstation/hotair/tweezer ? GA NIET OEFENEN OP JE AMIGA BOARD MET SMD componenten!!! de kans dat je pads verwijderd is heel groot!! oefen eerst op kapotte/oude videokaarten/netwerkkaarten/pc moederboarden enz.enz.

    Leave a comment:


  • PvdV1
    started a topic "pimpen" Amiga 600

    "pimpen" Amiga 600

    Sinterklaas is vroeg dit jaar; mijn bestelde spullen zijn binnen vanuit Spanje (AMIGAstore.eu).

    Ontvangen:
    - 3.1 Rom
    - A604n chipram uitbreiding
    - Mouse/Joystick Extension Cord (zonder deze past mijn A500 tankmuis niet)
    - Workbench 2.1 CF Edition by Cloanto - Capacity : 4GB
    - Compact Flash to IDE adapter : 44 pins adapter (incl. IDE kabel for 44 pins CF adapter, 2,5" to 2,5", 5cm)
    - Gotek USB Floppy Emulator; Firmware : HxC, Floppy drive data extension cable, 34 pin, 45cm, power cable : Amiga cable, 35cm
    - Capacitor Pack for A600

    Heb ook een antistatisch polsbandje gekocht voor de zekerheid. Hoe deze te gebruiken; daarover zijn nogal wat tegenstrijdige verhalen merk ik:
    Als ik het goed begrijp kan ik die het beste aan bijvoorbeeld de bodem shield van het moederbord vastknijpen, terwijl ik de Amiga voeding aansluit op een geaard stopcontact en op de amiga zelf ZONDER de voeding aan te zetten?

    Nu ben ik een complete noob als het gaat om Amiga hardware vervangingen/uitbreidingen. Mijn idee was om eerst A600 (boven)shield te verwijderen en de Rom chip te vervangen.
    Ik zie mensen praten over het gebruik van schroevendraaiers om de oude chip eruit te wippen... Als er betere manieren zijn, dan hoor ik dat graag!

    Jullie aanbevelingen en tips zijn welkom!
Working...
X