Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kusjes voor XoXo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Kusjes voor XoXo

    Ik ben mijn setup opnieuw aan het opbouwen vanaf een kale Workbench en tijdens het zoeken naar de laatste versie van Kefrens IFF Converter kwam ik een bijzonder lief softwaretje tegen: XoXo, een soort ripper that rules them all. Het is nogal log dus geen vervanging voor een Action Replay — maar er zitten handige tools ingebakken die ik nog niet eerder op Amiga zag (pre-1994) zoals een praktische hunkviewer en unlinker. Bijzonder leuk speelgoed!

    Click image for larger version

Name:	xoxo.png
Views:	399
Size:	445.1 KB
ID:	1417
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    #2
    ik heb geen idee wat je ermee kan en waarom, maar zo te zien amuseer je je, en daar gaat het om!

    Comment


      #3
      rvo tegenwoordig vind je oplossingen op (technische) vragen via Google. "Vroegah" was het niet zo simpel; als je niet begreep hoe het kon dat coder X zijn effect twee keer zo snel was als dat van jou, was er maar een snelle oplossing: disassemble en afkijken! Deze tool helpt daar enorm bij.
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        serieus? was dit zeg maar de stack overflow van voor het internet? heb me dat altijd al afgevraagd. misschien ooit ook eens asm gaan oppakken.

        Comment


          #5
          Het geeft je de mogelijkheid om bestanden te bekijken als machine code, en om naar de data in bestanden te kijken... En nog meer zaken natuurlijk, maar dit zijn wel de belangrijkste. Kijken hoe een ander het gedaan heeft!

          Comment


            #6
            Weten jullie wat ik de absolute oppermonitor vind? ICU64.



            Kijk vooral ook tot rond 1'20". Daar krijg ik werkelijk een virtuele vochtige broek van! :-)
            Last edited by Ikilledher; 01-11-2015, 12:06.
            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment


              #7
              Originally posted by rvo View Post
              was dit zeg maar de stack overflow van voor het internet?
              Ik denk niet dat je het zo mag vergelijken. Met een disassembler kijk je af hoe iemand iets doet en probeer je het te verbeteren of naar eigen inzicht op een andere manier te gebruiken. Stackoverflow gaat meer van "ik weet niet hoe het moet, wil iemand dit even voor mij oplossen?".

              Ik zie stackoverflow echt als een laatste hulpmiddel als ik ergens niet uitkom. Problemen en issues moet je benaderen met "eerst zelf proberen", en daarna "even nadenken en dan nog een keer zelf proberen", dan herhaal je dat 10, 20 of 100 keer, en DAN ga je pas naar stackoverflow. Maar bij sommige vragen daar vraag ik me af of iemand überhaupt moeite heeft genomen of eerst zelf iets te proberen :)

              Comment


                #8
                klopt maar tijden zijn ook wel veranderd. vroeger kon je rustig een paar weken doen over een moeilijk stuk code. was tenslotte vaak toch wel hobbymatig. nu moet het allemaal vlug vlug en heb je geen tijd om zelf iets 100 keer te proberen. niet dat ik er ooit iets post of zo, maar ik google wel vaak naar antwoorden daar.. ;)

                Comment

                Working...
                X