Announcement

Collapse
No announcement yet.

Installeer CD rom onder OS 3.9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Installeer CD rom onder OS 3.9

    Allen,

    Misschien een domme vraag. Hoe kun je een CD rom installeren onder OS 3.9. Ik installeer de OS via een HD file met Winuae op een CF.
    De CF stop ik dan in een A4000 met op de IDE een CF (master) en CDrom (slave). Het systeem start op maar de CD rom driver is dan nog niet geïnstalleerd.
    Zal ik dus met de hand moeten doen. Hoe werkt dit precies?

    #2
    2 opties (van de nog meer mogelijkheden):
    - Nog even terug naar WinUAE. Daar ook een CDRom configureren en met je HDF van OS 3.9 met de OS3.9 install kiezen voor de optie cdrom drivers installeren.
    - Installeer een CD filesysteem direct op je A4000, vanaf de CF of vanaf flop, zoals IDEFix, CacheCDFS

    Er zijn nog veel meer manieren als een van bovenstaanden niet lukken.

    Comment


      #3
      Hallo,

      Alle 3.9 files staan wel op de cf. De native 3.9 cd rom driver dus ook. Hij moet dus volgens mij alleen maar geconfigureerd worden. Kan dit met de hand?

      Comment


        #4
        Ja vast wel. Je CDRom filesysteem moet in de juiste folder staan. En je mountlist (bijv. CD0) moet correct zijn (verwijzen naar device(driver), filesysteem en device unit #). Maar zo uit het hoofd weet ik niet meer waar die precies staan.

        Comment


          #5
          Hoi,

          Dat is de info die ik dus zoek😀
          Welk bestandje moet waar staan en wat moet er gekoppeld worden aan CD0.

          Comment


            #6
            Je hebt dus een IDE CD-ROM aan de interne IDE van de A4000 hangen.
            Ik gebruik zelf altijd een programma dat heet Find device (zat bij IDE fix 97 dacht ik)
            Die gaat alles af scannen en dan weet je dus ook het device en het unit nummer.

            Goede gok is in tooltypes van CD0 (welke dus in devs/dosdrivers gaat) het volgende te zetten:

            DEVICE=SCSI.DEVICE
            UNIT=0
            DONOTWAIT

            Hopelijk weet ik het nog goed uit mijn hoofd en ben ik niks vergeten
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              #7
              Heb nog even gekeken zou dit het ook kunnen zijn?:

              FILESYSTEM=L:CacheCDFS (filesysteem is denk ik ook nodig neem ik aan)
              DEVICE=scsi.device (is logisch toch :))
              UNIT=1 (0 is namelijk de CF)

              Comment


                #8
                Ja volgens mij wel. En die DONOTWAIT misschien toevoegen, maar geen idee wat die doet. En dan merk je gauw genoeg of het werkt. Want als het niet werkt krijg je een foutmelding met iets van can't find unit of zoiets

                Comment


                  #9
                  moet dat niet atapi.device zijn?

                  Comment


                    #10
                    Niet op een a4000 met maar 1 IDE kabel (op de on board IDE aansluiting) en 2 devices. Dat zou met scsi.device moeten werken.
                    Ik weet er ondertussen alles van, want heb erg lang geworsteld om een slimline CDrom aan de praat te krijgen. Die was uiteindelijk met geen mogelijkheid als slave mee op de ene IDE kabel te krijgen. Dus toen maar een IDE splitter ertussen gezet. Dan heb je wel idefix97 en atapi.device nodig.

                    Comment

                    Working...
                    X