Announcement

Collapse
No announcement yet.

WinUAE en CF card met windows 10 probleempje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    WinUAE en CF card met windows 10 probleempje

    Het lukt mij niet meer om een CF te schrijven of formateren met winUAE. Heeft dit misschien te maken met een update van windows 10?
    Kan iemand dit eens proberen met een geupdate versie van Windows? Windows reageert namelijk ook vreemd nadat ik diskpart heb gebruik. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn CF writer niet helemaal goed meer is. Na diskpart zie ik in WinUAE de drive nog wel. Formatteren of intieren wil niet. Geeft een error. :(
    Windows geeft na diskpart ook errors. Vroeger gaf hij altijd aan dat de drive geformatteerd moest worden. Ook vreemd natuurlijk. Als ik de CF kaart weer formatteer met sd formatter werkt hij in windows wel weer goed.

    #2
    Je moet even een paar dingen regelen voordat je kunt formateren.
    1. Gebruik (b.v.) onderstaande tool voor het verwijderen van de partitie
    2. Drive letter even ontkoppelen van CF drive ( doe ik altijd, omdat daar af en toe wat problemen door ontstaan )
    3. WINUAE opstarten in administratie mode ( rechtermuis run as Administrator )

    Tool voor verwijderen van partities KLIK HIER

    Comment


      #3
      Ik had hetzelfde problem. CF kaart werdt niet gezien in reader onder Win10 en de laatste update . Ik dacht eerst ook aan een defect in de hardware en na veel geswitch met usb aansluitingen op het Moederboard en zelfs een andere cardreader (had ik toevallig nog liggen) uiteindelijk de moed opgegeven. Opeens een ingeving en de standaard USB drivers die bij moederboard (ASUS) zijn geleverd geinstalleerd en de cardreader en CF werden weer herkend. Dus probeer eens de originele USB drivers te installeren ik denk dat daar de crux zit. (tenminste bij mij wel)

      Succes.
      Last edited by DdAzZ; 18-04-2017, 12:58.
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #4
        Ik had laatst 3 cf kaarten en 1 bleef een foutmelding geven op de amiga (en emulatie). Het probleem was de mbr. Na verwijdering geformateerd onder winuae en geen probleem meer.
        Conclusie: niet alle Chinees cf kaarten zijn nieuw

        Comment


          #5
          Bedankt voor de huilp. Heb al jullie opties in een keer getest.
          Maar het werkt nog steeds niet hierbij wat plaatjes.


          Misschien doe ik wat stoms:



          Click image for larger version

Name:	diskpart.PNG
Views:	71
Size:	6.0 KB
ID:	11235Click image for larger version

Name:	select.PNG
Views:	73
Size:	30.7 KB
ID:	11236Click image for larger version

Name:	wilniet.PNG
Views:	73
Size:	12.5 KB
ID:	11237

          Comment


            #6
            Je cf wordt door window gezien. Dus staat er een master boot record op. Verwijder deze en dan zou het moeten lukken.

            Comment


              #7
              De MBR heb ik al verwijderd. Diskpart en dan: clean all

              Comment


                #8
                Heb net de makers update geinstalleerd van windows. En ja hoor het werkt weer. Windows was het probleem dus. Vorige update vernielde het en deze fixt het dus.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Oldskool View Post
                  Heb net de makers update geinstalleerd van windows. En ja hoor het werkt weer. Windows was het probleem dus. Vorige update vernielde het en deze fixt het dus.
                  Top dat het werkt nu. Toch iets met die Windhoos :(
                  [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                  Comment

                  Working...
                  X