Announcement

Collapse
No announcement yet.

A1200 > Raspberry P! 3 B Knutselen maar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A1200 > Raspberry P! 3 B Knutselen maar.

    Toen ik als verjaardagscadeau een Raspberry P! 3 kreeg kwam meteen de gedachte op om eens te kijken of ik een A1200 kan emuleren doormiddel van wat Amibian.
    Dus gisteravond de stoute schoenen aangetrokken en eens aan het knutselen geslagen.

    En ik moet zeggen dat het mij niet tegen valt

    Wil niet zeggen dat ik mijn Amiga's niet meer aan kijk, maar hou deze er toch stiekem erbij.
    Attached Files
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Leuk projectje :)
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #3
      Gaaf projectje Wil zelf nog een keer een dos machine maken :-)

      Comment


        #4
        Originally posted by odo
        Gaaf projectje Wil zelf nog een keer een dos machine maken :-)
        A500 met KCS Power PC board?
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


          #5
          Originally posted by michael View Post

          A500 met KCS Power PC board?
          Heb ik hier staan incl Monitor en is te koop.
          [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

          Comment


            #6
            Amibian bevalt dus wel?

            Ik heb naast mijn A500 en C64 een RP3 met RetroPie ingericht. Ik heb nog niet de moeite genomen om de Amiga emulator op te tuigen, maar dat is dus ook niet echt nodig. Misschien voor een enkele AGA game.

            Ik speel vooral SNES en Arcade/Mame via de RP3.

            Ik heb er nu een XBOX360 controller op aangesloten, maar de d-pad ervan is me nooit goed bevallen. Daarnaast via een adapter een nintendo fightstick en een Wii classic pro controller. Die eerste kan ik niet aan wennen omdat ik gewend ben om een joystick met rechts vast te houden. Van die tweede bevalt de d-pad een stuk beter dan van de xbox controller.

            Comment


              #7
              Heb zelf een :-) met coinops https://www.youtube.com/watch?v=qhvPHf9ZKEk

              Comment


                #8
                Originally posted by Tyball View Post
                Amibian bevalt dus wel?

                Ik heb naast mijn A500 en C64 een RP3 met RetroPie ingericht. Ik heb nog niet de moeite genomen om de Amiga emulator op te tuigen, maar dat is dus ook niet echt nodig. Misschien voor een enkele AGA game.

                Ik speel vooral SNES en Arcade/Mame via de RP3.

                Ik heb er nu een XBOX360 controller op aangesloten, maar de d-pad ervan is me nooit goed bevallen. Daarnaast via een adapter een nintendo fightstick en een Wii classic pro controller. Die eerste kan ik niet aan wennen omdat ik gewend ben om een joystick met rechts vast te houden. Van die tweede bevalt de d-pad een stuk beter dan van de xbox controller.
                Bevalt zeker. Ik draai nu WB 3.1 en wil deze nog upgraden naar OS3.9 en daar zit hem even de kneep. Amibian wil niet 1,2,3 een cd0 mounten. Ik heb al contact gehad met Gunnar over hoe en wat en die geeft toe dat dat nog niet lekker werkt en geeft mij de tip om 3.9 te installeren met Winuae op de pc en dan te poorten naar Amibian. Lijkt mij een beetje erg omslachtige manier, dus eigenwijs als ik ben probeer ik toch een manier te vinden om dat rechtsreeks vanaf WB3.1 te doen. Amibian draait met uae4arm en daar zit hem even de kneep. Let wel omdat ik (nog) geen A600/1200 in bezit heb is dit een leuke manier om bv AGA games te kunnen draaien.
                Last edited by DdAzZ; 03-02-2017, 13:28.
                [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                Comment

                Working...
                X