Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overdrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Overdrive

    Goedemiddag,

    Ik heb een pcmcia -> ide apparaatje gevonden wat dus geen Archos Overdrive is.
    Maar deze heeft dus wel een pcmcia aansluiting en aan de andere kant een 44-pins ide aansluiting(met electronica)

    De Archos Overdrive heeft deze omschrijving:

    IDE controller
    • a very simple device containing no additional logic circuit - the hard disk is connected straight to the PCMCIA slot with a ribbon cable
    • place for a 3.5" or 2.5" drive inside the case - two different versions with 40 or 44 pin IDE connector
    • power is supplied by an external power supply which plugs into the back of the case

    Heeft iemand een Archos Overdrive(en dan het liefst met de 44-pins aansluiting)?
    Is of lijkt dit dan inderdaad een rechtstreekse verbinding(zonder electronica) tussen pcmcia en IDE?
    Heeft de 44-pins versie ook externe voeding nodig? zoja, hoeveel?

    Plan is dus om zelf iets te fabriceren wat net als een overdrive werkt met 2.5 inch ide hdd's(44-pins)
    Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

    #2
    Dit klinkt heel interessant. Als je meer weet; ik hoor het graag :)
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #3
      wikipedia. Bij descendants and variants; The interface has spawned a generation of flash memory cards that set out to improve on the size and features of Type I cards: CompactFlash, MiniCard, P2 Card and SmartMedia. For example, the PC Card electrical specification is also used for CompactFlash, so a PC Card CompactFlash adapter need only be a socket adapter.
      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

      Comment


      • michael
        michael commented
        Editing a comment
        Na wat verder zoeken kwam ik op aliexpress kaartjes tegen die precies andersom werken, PCMCIA naar IDE dus. Wellicht is zo'n ding het bekijken waard, want ze zien er supersimpel uit.

      #4
      Hmmm, heb je n linkje
      Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

      Comment


        #5
        Zoiets dus:
        http://www.freewtc.com/products/pcmc...0454-24461.htm

        zou in theorie moeten werken, met de Overdrive software?
        Last edited by Antimute; 13-01-2017, 01:12.
        Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

        Comment


          #6
          Ik heb deze, maar daar zit dus wel electronica tussen.
          Hot Swap Removable Storage by Agate - 2.5" IDE,PCMCIA & Desktop mounting kit IBM | Informatica, netwerken, Computer: onderdelen, Insteek-, interfacekaarten | eBay!
          Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

          Comment


            #7
            PCMCIA PC Card Type II Slot Socket naar 3.5 "IDE Adapter 40pin ide naar carbus kaartlezer Converter bij aliexpress.
            [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

            Comment


              #8
              Antimute: Die zou kunnen werken, is een Type I kaart zo te zien....
              michael: Die kaart is juist andersom, daarmee maak je van IDE een PCMCIA poort...
              Last edited by Tahoe; 16-01-2017, 09:47.

              Comment


                #9
                Ik heb bij die Chinezen nu de vraag uitstaan wat een sample kost. Ga ik testen, als die werkt wordt ik Europees distributeur
                Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

                Comment


                  #10
                  Hi, ik heb volgens mij zo'n overdrive liggen.... defect, dat wel. Daarom perfect voor de operatie- of autopsie tafel :)
                  Ik ga voor je op zoek.

                  Comment


                    #11
                    Ah top zeg!
                    Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

                    Comment


                    • mendark
                      mendark commented
                      Editing a comment
                      Overdrive gevonden inclusief PCMCIA adapter. PM gestuurd voor je adres. Reuze benieuwd wat er in zit (zal vast geen rocket science zijn, eerder een goed bewaard geheim).

                    #12
                    Reuze benieuwd wat de technologie er achter is. De Archos komt met een PCMCIA adapter die uitloopt in een standaard DB25 connector. Lijkt mij nooit heel erg snel. Behalve als ze wat data lijnen parallel weten te gebruiken.

                    Een eerste glimp toont wel dat er een standaard IDE drive wordt gebruikt. Helaas niet tot de PCB kunnen komen omdat het geheel gelijmd zit. Dat laat ik dan ook over aan Antimute. Hopelijk doet hij er uitvoerig verslag van.

                    Hij komt jouw kant op!

                    Comment


                      #13
                      Pm terug
                      Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

                      Comment


                        #14
                        Volgens de docs van Archos zou t 1op1 van pcmcia naar ide zijn zonder electronica, beetje zoals de ide-cf adapters
                        Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

                        Comment


                        • mendark
                          mendark commented
                          Editing a comment
                          Hmm.. misschien een idee om straks de CD drivers en de Archos Overdrive HD drivers te gebruiken?

                          http://amiga.resource.cx/exp/overdrivehd

                          Met een beetje geluk is het inderdaad 1 op 1 en werken de drivers (wishful thinking). Of misschien formateert het je hele systeem zoals Elbox dat doet bij gepiel aan hun drivers

                        #15
                        In google nog even wat gechecked en over de Overdrive CD nog wat kunnen vinden:

                        This is an external CDROM drive which connects to the PCMCIA side expansion slot of the A600 and A1200. The controller in the unit itself is actually an IDE controller with a max transfer rate of 2MB/sec. The CDROM was also supplied with an external power supply to lighten the load on the A1200/A600

                        Dus van binnen zijn de Overdrive HD en CD misschien wel gelijk.

                        Ook dit is raar:
                        CD-ROM drive
                        • uses a proprietary (non-ATAPI) Mitsumi FX001D drive

                        Dus non-atapi, terwijl google leert dat de Mitsumi FX001D een gewone IDE cdromdrive is......

                        Gewoon wachten totdat ik m binnen heb dus......
                        Black Amiga 600 rev.1 with Furia and 604n, 3.1 kicks, CF etc.

                        Comment

                        Working...
                        X