Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 1200 op de kop getikt..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga 1200 op de kop getikt..

    Hallo Daar,

    Ik heb via een eBay veiling een Amiga 1200 op de kop kunnen tikken. Complete set, voeding, muis, software, etc. Op de foto's is te zien dat de A1200 functioneert, maar volgens degene die hem verkoopt is hij niet gerecapped. Aangezien ik toch wel een tijdje genot van die A1200 wil hebben zou ik daar graag een recap op willen uitvoeren. Nu heb ik wel enige soldeerervaring, maar hier heb ik nog geen ervaring mee. Om erger te voorkomen zou ik die recap graag laten uitvoeren door iemand die hier iets meer ervaring mee heeft dan ik. Laat ik voorop stellen dat ik de Amiga nog niet heb, hij moet nog bezorgd worden. Zo gauw ik hem binnen heb, ga ik hem natuurlijk eerst zelf inspecteren.
    Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

    #2
    ...en daarna stuur je hem naar tsb - en dan komt alles goed :-)
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      ^^ What he said.. heb zelf drie Amiga 1200 en een Amiga 600 laten doen.. zeer netjes.. kan je ook helpen aan een leuke CF Setup en deze voor je configureren als je het lief vraagt

      Comment


        #4
        Wel, die CF configuratie ga ik zelf doen. Het lijkt me erg leuk om iets meer te gaan doen met de Amiga Workbench, dan kan ik me dat eigen gaan maken. Ik heb heel veel ervaring met TOS/GEM van de Atari ST, maar wil nu ook wat meer ervaring op gaan doen met AmigaOS. Ik heb 3 Atari ST machines, 2 STfm's en 1 STE. Allemaal enigszins aangepast, zijn niet helemaal origineel meer . Verder nog een Amiga 500, en dus straks een Amiga 1200 er bij. Oh ja, ook nog 3 Atari 8 bit systemen, een 130 XE, een 800 XL en 600 XL. De 600 XL is niet echt meer origineel, die heeft een flinke mod gekregen..
        Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

        Comment


          #5
          Originally posted by redhawk668 View Post
          Wel, die CF configuratie ga ik zelf doen. Het lijkt me erg leuk om iets meer te gaan doen met de Amiga Workbench, dan kan ik me dat eigen gaan maken. Ik heb heel veel ervaring met TOS/GEM van de Atari ST, maar wil nu ook wat meer ervaring op gaan doen met AmigaOS. Ik heb 3 Atari ST machines, 2 STfm's en 1 STE. Allemaal enigszins aangepast, zijn niet helemaal origineel meer . Verder nog een Amiga 500, en dus straks een Amiga 1200 er bij. Oh ja, ook nog 3 Atari 8 bit systemen, een 130 XE, een 800 XL en 600 XL. De 600 XL is niet echt meer origineel, die heeft een flinke mod gekregen..
          zo'n 130xe heb ik ook nog liggen. toetsenbordje werkt alleen niet meer...

          Comment


            #6
            Toetsenbordje is wel weer te fixen, is meestal het membraantje wat stuk is.
            Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

            Comment


              #7
              Originally posted by redhawk668 View Post
              Toetsenbordje is wel weer te fixen, is meestal het membraantje wat stuk is.
              Het is idd. het membraam. Zitten een paar beschadigde sporen op. Ouderdom, vermoed ik.

              Comment


                #8
                Zo, als het een beetje meezit heb ik die A1200 vandaag.
                Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                Comment


                  #9
                  In dat geval weet ik wat jij komend weekend gaat doen.

                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Wel, de A1200 is vandaag binnengekomen. Gelijk uitgepakt en eens even bekeken. Ziet er nog redelijk uit, niet echt vergeeld. Behuizing heeft een kleine beschadiging rechtsvoor, voor de rest nog in redelijk goede staat. Even losgehaald (kan het niet laten) heeft een 4 GB CF drive waar op dit moment alleen de Workbench op staat. Boot ook razendsnel, zeg :-). Daar kan mijn Windows PC met SSD nog een puntje aan zuigen... Voor de rest nu recappen en de behuizing en het toetsenbord een schoonmaakbeurt geven. Ik denk dat de 4 GB CF card vervangen gaat worden door een 8 GB (heb ik nog liggen). Met een turbocard wordt dit een erg mooie machine voor WHDload .
                    Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                    Comment

                    Working...
                    X