Announcement

Collapse
No announcement yet.

SCSI zip-drive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    SCSI zip-drive

    Heb nu sinds enige tijd een A590 aan mijn A500(cloanto 3.X rom) hangen. Hier zit een SCSI poort op, waar ik een ZIP-drive op heb aangesloten.
    Op zich werkt dit prima, maar er zijn 2 puntjes die ik graag anders zou willen indien mogelijk.
    1: Bij het aanzetten van de a500 krijg ik het paarse bootscreen met diskette animatie. Doe ik dan een warme herstart, dan boot hij wel gewoon van de HDD.
    2: De zip drive gedraagt zich als een HDD, ik kan dus geen zip schijven uitwisselen. Hij blijft gewoon de inhoud van de oorspronkelijke schijf weergeven.

    is dit op een of andere manier op te lossen?

    #2
    1: Klopt.. de Amiga is sneller dan het initialiseren van de ZIP Drive en diens floppy (dat laatste zal het eerder zijn.. de floppy)
    2: Ik meen me te herinneren dat je die steeds moest mounten na een wissel.. maar 25 jaar groot hiaat.. probeer dat eens.

    Comment


      #3
      Originally posted by iRetroVolver View Post
      2: Ik meen me te herinneren dat je die steeds moest mounten na een wissel.. maar 25 jaar groot hiaat.. probeer dat eens.
      Volgens mij deed ik dat ook inderdaad. Even scriptje voor maken en klaar.
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Originally posted by Infant View Post

        Volgens mij deed ik dat ook inderdaad. Even scriptje voor maken en klaar.
        Ik ben op dat gebied een echte leek, maar ben altijd bereid om te proberen.
        Kun je me een beetje op weg helpen? Neem aan dat dit betrekking heeft op de startup-sequence oid. ?

        Comment


          #5
          Punt 1is opgelost. Bleek heel simpel te wezen. Iets met een gebruiksaanwijzing en DIP switch 3 op de A590 omzetten..
          Start duurt nu wel iets langer, maar krijg geen bootscreen meer.

          Nu nog een oplossing voor puntje 2.

          Comment


            #6
            Ik heb zelf geen ervaring ermee, maar misschien dat dit je kan helpen; Amiga Report over de ZIP-drive.
            [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

            Comment


              #7
              ga er fff mee stoeien van de week.

              Comment

              Working...
              X