Announcement

Collapse
No announcement yet.

A4000 batterij schade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A4000 batterij schade

    Vandaag eens een A4000 bekeken van een vriend, hmm kast maar weer even snel dicht gedaan.
    Varta Kills!



    Je ziet aan de rechterkant van de foto dat er ook al wat op de bodem gelekt heeft.
    Het is een A4000 desktop in een Elbox tower btw.
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    #2
    Snel eruit knippen dat ding!
    Het moederbord ziet er trouwens nog goed uit...maar die accu moet eruit.
    => Commodore A600HD/40 <=
    3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

    Comment


      #3
      Dat viel me ook op, denk dat de mazzel is dat het dus een tower ombouw is, maar kan zelf niet checken of er traces al beschadigd zijn (alleen visuele op het oog inspectie)
      Achterkant nog niet bekeken.
      Ga dalijk even op het balkon het mobo los halen uit de case en dat onding idd weg knippen.
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        #4
        Zo das een Varta "The Destroyer" minder
        Daarna nog even voorzichtig met wat alcohol en een watten staafje rondom de battery schoongemaakt (niet op foto)



        aan de achterkant van het mobo vond ik nog wel wat anders, kan niet precies duiden waar dat vandaan is gekomen.



        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #5
          Heeft ie al gelekt ?
          Anders even met citroenzuur neutraliseren!! :)

          Comment


            #6
            tsb zie eerste foto, joh die lekte wel.
            Maar niet op het mobo van wat ik heb kunnen zien.
            Thx voor de citroenzuur tip, zal morgen nog even doen voor alle zekerheid.
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              #7
              ah, die had ik even gemist..had alleen de nieuwe post gezien.. sorry.. :(
              Wel daarna even goedschoon maken met IPA ( alcohol ), want citroenzuur is ook zuur :)
              Maar het neutraliseert het accu zuur..

              Comment


                #8
                Vandaag het A4000 mainboard gereinigd waar tot gisteren die batterij zat, ding in elkaar gezet, simpel C= 030 kaartje er in geprikt en wat denk je ?
                Gewoon werken dat ding
                Nog even een Zorro kaart er in geprikt (x-surf) en die werd ook keurig gezien in expansion board diagnostic.
                Nog even laten booten van 3.1 diskette werkte ook keurig.
                Kortom we have a runner!

                Kan alleen even niet verder met de CPPSC, zit geen mem op en ik heb niet meer het correcte geheugen liggen.
                Heb alleen de 2 maal 64MB SIMM's van mijn blizzard ppc, maarja de csppc vreet max 4 maal 32MB.
                Morgen hopelijk weer verder testen dan komen er paar 32 MB SIMM's mijn kant op, hopen dat die CSPPC het ook nog doet.

                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Stuur die even naar TSB voor een recap.. lijkt mij namelijk wel verstandig.. want als die condensatoren gaan lekken, dan ben je nog verder van huis.

                  Comment


                    #10
                    Dat advies heb ik al gegeven om hem te laten recappen het is niet mijn A4000, ik kan daar niet over beslissen natuurlijk.
                    Voor nu ging het er even om die batterij er af te halen en daarna te kijken of ie het überhaupt nog deed.
                    Vandaag kijken of die CSPPC nog wat doet, is een hele slechte kristal modificatie aan gedaan om de 060 naar 66Mhz over te clocken.
                    SCSI doet niks meer helaas van deze CSPPC, dat weet ik nog uit het verleden.
                    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                    Comment

                    Working...
                    X