Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar te beginnen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Waar te beginnen ?

    Zoals jullie in de intro al hebben kunnen lezen is het voor mij een aantal jaren geleden dat ik mijn Amiga collectie weg gedaan heb (spijt spijt spijt)
    Nu na 16 jaar pak ik de draad weer op en wil dus weer een collectie aan gaan leggen.
    Om te beginnen heb ik 2 A500's incl 2 1084s monitoren, 8 Arcade joysticks 2 externe diskdrives en zelfs een KCS Power Cartridge op de kop getikt.
    Allemaal mooi (heel) mooi spul en ben er erg blij mee, maar nu komt het .........
    Bij het afstruinen van het Internet kom ik veel mooie dingen tegen waar je je Amiga mee kan uitbouwen cq pimpen, maar waar te beginnen?
    Misschien dat jullie mij een duwtje de goede richting in kunnen geven ?

    Lijstje is als volgt.
    Aansluiten op modern scherm
    HDD of CF gebruiken
    etc

    P.S.
    Ik heb beide vriendinnen nog niet in huis dus de juiste specs heb ik nog niet voorradig
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    Comment


      #3
      Wat dacht je van een gotek drive en een cf kaart met whdload en igame ?
      En natuurlijk nog een AGA amiga.. Dan heb je eigenlijk alles om is goed te gamen en demos af te draaien :)

      Comment


        #4
        ik zou inderdaad zeggen: a1200, sd drive (geen gotek), aca turbokaart en een indivision aga.

        Comment


          #5
          Originally posted by rvo View Post
          ik zou inderdaad zeggen: a1200, sd drive (geen gotek), aca turbokaart en een indivision aga.
          Of even wachten op de Vampire 500 turbo kaart, heb je alles in 1 meteen voor minder en een lel sneller (ruim 2x sneller als 68060 50Mhz) en meteen RTG.
          En die heeft ook meteen een snelle IDE controller aan boord (12 MB/sec)
          of als je nog een flatscreen TV met SCART aansluiting hebt kun je elke Amiga meteen daar aan hangen.
          Heb mijn A600 met Vampire 2 ook zowel met SCART (voor ECS) als met de HDMI (RTG) aan mijn TV hangen.
          Op het filmpje zie je alleen RTG (720P res) actief.

          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


          • rvo
            rvo commented
            Editing a comment
            tja, ik weet het gewoon niet. de specs zijn bizar, de mogelijkheden eindeloos. maar om een of andere reden krijg ik er geen echt amiga-gevoel bij. dat is heel persoonlijk denk ik. maar krijg je dat niet, dan zeker overwegen te wachten op die vampire kaart :)

          • MrZ
            MrZ commented
            Editing a comment
            Dat is dan heel persoonlijk, heb er juist een ultiem Amiga gevoel bij, zie niet waarom dit anders zou zijn dan blizzard ppc met bvision bijvoorbeeld.
            En alles gaat echt als de brandweer gewoon met een Vampire.
            Kan rustig op MP3 afspelen,op irc zitten,ondertussen browsen, files over het netwerk kopieren met FTP mount and so much more :)

          #6
          A500 kan je via een Indivision ECS wel aansluiten op een moderne monitor of tv, qua opslag gewoon HDD gebruiken, die CF/SD kaartjes is leuk maar na een paar maanden is het een en al checksum errors en kan je weer opnieuw beginnen met je installatie.

          Je kan het zo gek maken als je wilt, ik zou zeggen kijk af en toe eens op http://www.amibay.com/ voor wat leuke dingen, maar de Indivision kan je nog gewoon nieuw kopen bij http://www.vesalia.de/ om je HDD aan te sturen zou je een GVP HD8 of A530 nodig hebben, voordeel van de A530 is dat die ook je 500 gelijk wat boost geeft

          Comment


            #7
            dank voor response. Dit is echt een juiste duw de goede richting op. Ik wil namelijk 1 A500 standaard houden (voor het ultieme Amiga gevoel ) en de andere uitbouwen. A1200 HD staat op de wenslijst.
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


              #8
              Originally posted by Buzzfuzz View Post
              A500 kan je via een Indivision ECS wel aansluiten op een moderne monitor of tv, qua opslag gewoon HDD gebruiken, die CF/SD kaartjes is leuk maar na een paar maanden is het een en al checksum errors en kan je weer opnieuw beginnen met je installatie.

              Je kan het zo gek maken als je wilt, ik zou zeggen kijk af en toe eens op http://www.amibay.com/ voor wat leuke dingen, maar de Indivision kan je nog gewoon nieuw kopen bij http://www.vesalia.de/ om je HDD aan te sturen zou je een GVP HD8 of A530 nodig hebben, voordeel van de A530 is dat die ook je 500 gelijk wat boost geeft
              He Buzzfuzz , is die checksum error een bekend probleem? Ik heb dit nl ook met mijn A4000. Die kon ik opnieuw inrichten, alhoewel daar ook een partitie probleem bij was, denk ik.. Heb je links met referenties enzo over dit probleem?

              Comment


                #9
                Originally posted by wiebow View Post

                He Buzzfuzz , is die checksum error een bekend probleem? Ik heb dit nl ook met mijn A4000. Die kon ik opnieuw inrichten, alhoewel daar ook een partitie probleem bij was, denk ik.. Heb je links met referenties enzo over dit probleem?
                Niet echt, ik heb alleen mijn eigen ervaringen, maar ik ben niet de enige

                Comment

                Working...
                X