Announcement

Collapse
No announcement yet.

​Assembly voor Amiga: begin bij het begin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • wiebow
    replied
    Strak plan! Je vind de lives counter op $0400 :)

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    commented on 's reply
    Ik begin alvast aan de trainer +5. :.-D

  • wiebow
    replied
    Verdorie!!! Mijn game is "gekraakt" voordat ik hem af had.... Blijkbaar is een paar maanden ergens niet aan werken "abandoned": http://csdb.dk/release/index.php?id=142638

    Laxity kon niet wachten. "Original Supply" is nu iets van GitHub af trekken. Lamers.
    Om ze te pesten ga ik het spel nu afmaken... haha.

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Originally posted by wiebow View Post
    Een sprite multiplexer heb ik nog nooit gemaakt... Hmm. :)
    Wel, begin eens met een horizontale multiplexer: negen op een rij! Ik vond multiplexen een relatief simpele uitdaging en leuk om te doen: op tijd herdefiniëren; that’s it. Bovendien klinkt het al gauw interessant: [achteloos]“O, ik heb sprites gemultiplext op een 64.”[/achteloos]

    Click image for larger version

Name:	W6Hsw9rjcXeFi.gif
Views:	60
Size:	962.9 KB
ID:	1729

    Leave a comment:


  • wiebow
    replied
    Soms is het goed om niet te weten dat iets niet kan, volgens anderen... Maar soms is het ook echt waar natuurlijk, haha...

    De C64 is een erg leuke machine om mee te spelen. Ik blijf schipperen tussen de 64 en de Amiga... Een sprite multiplexer heb ik nog nooit gemaakt... Hmm. :)

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Ja, èn de sprites zijn multiplexed. Dus het zijn eigenlijk 2 rijtjes van 8 sprites. In de onderste rij sprites zitten maar een paar lijntjes — lekker efficiënt, maar ja. Inmiddels pronkt dat logo in de border.

    Overigens heb ik eerst veel te lang geprobeerd om negen sprites op een lijn te krijgen maar dat blijkt in drie decennia (nog) niemand gelukt. Ja! Weet ik veel! Haha!

    Leave a comment:


  • wiebow
    replied
    Dit lijkt meer op timing code... "hoeveel raster tijd neemt mijn routine?" Oh en de boven en onder border open zie ik. Nice.

    Leave a comment:


  • tsb
    replied
    bezig met rasterbars/lines ? $d012 :)

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    replied
    Ik ben sinds een paar jaar weer serieus in de C64 gedoken en rotzooi daarnaast met Amiga.

    Click image for larger version

Name:	10653316_734078736648114_11162939052922774_n.jpg
Views:	180
Size:	183.6 KB
ID:	1668

    Wanneer ik op beide iets gereed heb — als in klaar, af, gereleaset — komt de VIC-20 er ook weer bij.

    Leave a comment:


  • wiebow
    commented on 's reply
    C64 ASM is erg leuk. Ik heb daar nog een series posts over geschreven.. :) Ik ben nu bezig met een serie over de overgang van 6502 naar M68000... Het is erg leuke materie!

  • tsb
    replied
    Ik ben de laatste tijd ook weer bezig met C64 asm, ik wil eerst dat eerst weer onder de knie hebben, daarna eens gaan snuffelen aan Amiga asm..

    Leave a comment:


  • wiebow
    commented on 's reply
    Ik geef ook de voorkeur aan een boek wat ik ernaast neer kan leggen.

  • PMS
    replied
    Originally posted by Ikilledher View Post
    Ik kwam net mijn eerste Amiga-boeken tegen. Die Duitstalige had ik uitgeleend en nooit teruggekregen die heb ik vorig jaar opnieuw gekocht uit nostalgische overwegingen. Vooral die rechter — dat is mijn eigen uit 1990 — heb ik letterlijk kapotgereferencet.

    Het zijn niet de beste boeken om vanaf de grond assembly te leren maar die linker liet ooit een kwartje vallen. “Es hat geklappt!” :.-)

    Het boek "Maschinensprache für Einsteiger" heb ik ook! Veel in zitten studeren maar toch was dat niet genoeg voor een geslaagde kleurendemo.
    Ben eigenlijk van plan om weer te gaan programmeren in assembler maar dan op de Commodore Vic-20.

    Leave a comment:


  • tsb
    replied
    Ik hou van dit soort boeken, vooral als ik ergens mee bezig ben op een scherm mag ik graag papieren naslagwerk ernaast hebben.. :)
    En is al besteld.. Maar zal de PDF's ook even bekijken.. :)
    Op de 1 of andere manier vind ik het niet plezierig om zulke dingen op een tablet te bekijken / als naslagwerk te gebruiken..
    Last edited by tsb; 04-11-2015, 14:04.

    Leave a comment:


  • Ikilledher
    commented on 's reply
    0-87455-195-1 en 3-89011-172-6
Working...
X