Announcement

Collapse
No announcement yet.

​Assembly voor Amiga: begin bij het begin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    bezig met rasterbars/lines ? $d012 :)

    Comment


      #17
      Dit lijkt meer op timing code... "hoeveel raster tijd neemt mijn routine?" Oh en de boven en onder border open zie ik. Nice.

      Comment


        #18
        Ja, èn de sprites zijn multiplexed. Dus het zijn eigenlijk 2 rijtjes van 8 sprites. In de onderste rij sprites zitten maar een paar lijntjes — lekker efficiënt, maar ja. Inmiddels pronkt dat logo in de border.

        Overigens heb ik eerst veel te lang geprobeerd om negen sprites op een lijn te krijgen maar dat blijkt in drie decennia (nog) niemand gelukt. Ja! Weet ik veel! Haha!
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


          #19
          Soms is het goed om niet te weten dat iets niet kan, volgens anderen... Maar soms is het ook echt waar natuurlijk, haha...

          De C64 is een erg leuke machine om mee te spelen. Ik blijf schipperen tussen de 64 en de Amiga... Een sprite multiplexer heb ik nog nooit gemaakt... Hmm. :)

          Comment


            #20
            Originally posted by wiebow View Post
            Een sprite multiplexer heb ik nog nooit gemaakt... Hmm. :)
            Wel, begin eens met een horizontale multiplexer: negen op een rij! Ik vond multiplexen een relatief simpele uitdaging en leuk om te doen: op tijd herdefiniëren; that’s it. Bovendien klinkt het al gauw interessant: [achteloos]“O, ik heb sprites gemultiplext op een 64.”[/achteloos]

            Click image for larger version

Name:	W6Hsw9rjcXeFi.gif
Views:	54
Size:	962.9 KB
ID:	1729
            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment


              #21
              Verdorie!!! Mijn game is "gekraakt" voordat ik hem af had.... Blijkbaar is een paar maanden ergens niet aan werken "abandoned": http://csdb.dk/release/index.php?id=142638

              Laxity kon niet wachten. "Original Supply" is nu iets van GitHub af trekken. Lamers.
              Om ze te pesten ga ik het spel nu afmaken... haha.

              Comment


              • Ikilledher
                Ikilledher commented
                Editing a comment
                Ik begin alvast aan de trainer +5. :.-D

              #22
              Strak plan! Je vind de lives counter op $0400 :)

              Comment

              Working...
              X