Announcement

Collapse
No announcement yet.

a1200 ziet FFS partitie als non-dos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    a1200 ziet FFS partitie als non-dos

    Mijn geheugen wordt wat roestig, waar zit mijn denkfout?

    Heb een 3.5 inch harddisk die ik in een kale 3.0 a1200 wil laten werken. Kabels e.d. zijn allemaal in orde. Heb hem voorbereid in mijn 3.9 a1200, partitie geformatteerd als FFS, geformat, en workbench 3.1 erop geinstalleerd. Maar zodra hij in de doel-Amiga hangt, krijg ik de melding: hd0: not a dos disk, of iets dergelijks.

    Wat mis ik hier?

    NB: ik heb ook een partitie buiten de eerste 4Gb op de drive staan, maar die staat niet op auto-mount en heeft SFS als filesystem.

    #2
    Je moet je Hd0: een nieuwe naam geven dan zou het moeten werken!

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      uh, nee :)

    #3
    waarom gebruik je geen pfs3 ? misschien een scsi.device probleem ? wat voor een turbo heb je er in ? maus is wel erg vroeg voor een biertje :)

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      ik wil geen pfs3 gebruiken :) scsi.device zou geen issues moeten hebben met partities binnen de eerste 4Gb. heb er geen accelerator kaart in.

    #4
    Afhankelijk van in welke tijdzone hij leeft (niet per definitie is), is het wellicht zelfs laat om nog een afzakkertje te nemen.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


    • McVenco
      McVenco commented
      Editing a comment
      Voor Maus is het altijd biertijd :)

    #5
    maxtransfer. dat niemand daar aan dacht! naar 0x1fefffff gegaan. blijkbaar staat mn hdtoolbox op mn 3.9 1200 ingesteld op de snelste maxtransfer die ik kan halen met mijn idefix. dat vond de doel-amiga niet leuk. nu werkt ie goed..

    Comment


      #6
      Gebruik altijd 0x1fe00

      )heb geen idefix zie het nu.BTW heb je er eentje voor mij :-)
      Last edited by odo; 25-04-2016, 23:12.

      Comment


      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        toevallig niet :)
    Working...
    X