Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arduino modem; en dan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Arduino modem; en dan

    Ik kwam op internet een arduino modem tegen, die aan de ene kant Hayes praat over RS232 en aan de andere kant Ethernet gebruikt om verbindingen op te zetten. hayesduino.

    Volgens mij zou het dan mogelijk moeten zijn om slip/ppp te kunnen doen (linux VPS is zo ingesteld) en daarna TCP/IP.

    Zou dit mogelijkheid bieden om met een A500 internettoegang te krijgen met een oude browser (bijvoorbeeld iets als AMosaic ofzo). Ik weet het, de meeste pagina's zouden er niet uit zien, maar het gaat meer om het "omdat het kan gehalte"...

    Aangezien ik nog nooit eerder een Amiga aan internet gehangen heb en de serieele optie met een Raspberry Pi geen echte oplossing vind (die vind je best veel op internet gedocumenteerd), ben ik wel benieuwd of er mensen mijn gebrek aan kennis kunnen helpen opvullen.

    Dus kortom, is het (1) haalbaar? en (2) wat zou ik dan allemaal nodig hebben aan de Amiga kant?
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    #2
    Volgens mij moet dat inderdaad met AmiTCP (of Miami, alleen geen idee of dat werkt op een A500?) en een PPP driver gewoon kunnen. Zie bijvoorbeeld http://www.armory.com/~thetick/install.html voor een internet-via-AmiTCP-en-PPP handleiding.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Je kunt ook de hayes tussenstap overslaan en meteen een plipbox nemen. Totaal aan onderdelen zou zo rond de 20 euro moeten liggen, gaat via de parallel poort.
      http://lallafa.de/blog/amiga-projects/plipbox/

      Je kunt trouwens op een 68K kiezen uit Roadshow of Miami als TCP stack (beide hebben zelfs 68000 binaries), ik meen dat AmiTCP een 020 of hoger nodig heeft. Er is als het goed is zelfs een versie van AWeb gecompileerd voor 68000, kun je iets meer mee dan AMosaic.
      Last edited by Tahoe; 01-03-2016, 09:28.

      Comment

      Working...
      X