Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 500 rev 6a; geel beeld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga 500 rev 6a; geel beeld

    Ik heb momenteel een amiga 500 staan die het niet doet. Hij geeft even een groen beeld en vervolgens geel (op een knippering na). Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

    Met een maandje heb ik een plcc chip lifter, dan kan ik de agnus eruit trekken zonder de boel te slopen. Is er eventueel iemand die me kan helpen? En wat zouden de kosten zijn? (Oftewel, ga ik zelf hobbyen of ga ik het laten doen?)
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    #2
    CHIP RAM error, daarna CPU die aangeeft dat er iets niet goed is..

    De kans is groot dat de agnus niet goed contact maakt.
    Aangezien zij ook de dram refresh & geheugen aansturing voor de cpu / chipset voor haar rekening neemt.

    Wat je kunt doen is de Agnus met 2 kleine schroevendraaiertjes aan beide kanten in de uitsparing van de plcc socket doen,
    en vervolgens te gelijkertijd rustig de chip omhoog wippen.

    Als je de chipvast pakt, hou dan even met 1 hand de aarde ( b.v. bottom shield of 1 van de d-sub connectors ) vast ( dit voorkomt eventuele ongewenste ontlading ).
    Of nog beter een antistatic wristband..

    Pootjes even met alcohol schoonmaken en reseaten ( opnieuw plaatsen ),.

    Mocht dat geen verbetering op leveren, dan zijn er een paar zaken die een probleem kunnen zijn:
    • Defecte Agnus
    • Defect DRAM
    • of ergens een onderbroken trace.
    Ik heb hier speciale DIAG ROMS, daarmee kan ik de machine met minimale config opstarten ( dus geen KICKSTART en minimale chips ),
    en via serial poort uitlezen / testen start o.a. geheugen.

    Stuur me anders even een PM voor meer details.
    Last edited by tsb; 25-02-2016, 21:55.

    Comment


    • michael
      michael commented
      Editing a comment
      Ik wacht nog even tot er een plcc chip lifter binnen is en dan ga ik nog even kijken of ik iets met de agnus kan. Ik hou je in gedachten als dat geen oplossing biedt.

    • michael
      michael commented
      Editing a comment
      Hoi tsb, kan je me helpen? Angus vervangen hielp ing niet. Ik heb al een pm gestuurd. Gr. Michael.

    #3
    Zou ook nog kunnen dat de machine is omgebouwd naar 1MB chip maar de ram uitbreiding is verwijderd...

    Comment


    • michael
      michael commented
      Editing a comment
      Hm, nu je het zegt er zat een uitbreiding in. Ik heb de 512kb overgezet van mijn werkende a500 en dan begint hij met groen, na even wachten wordt het beeld wit, dan geel, wit, geel en dan blijft hij wit. Er zit daar dus wel iets in inderdaad...
Working...
X