Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usborne First Computer Library

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Usborne First Computer Library

    Niet direct Amiga gerelateerd maar ik gok dat velen van ons deze boekjes wel kennen. Ik zocht ze al een tijdje, maar inmiddels zijn ze gewoon te downloaden: de Usborne 'First Computer Library' boekjes die mij aan het programmeren hebben gezet. Mijn vader kocht ze ooit bij het V&D (toen nog niet failliet!) Prijzencircus voor een paar gulden en 'even op de computer' veranderde voor mij van spelletjes spelen in dingen maken. Dat waren uiteraard de Nederlandse vertalingen van deze boekjes, maar goed: iets is beter dan niets.





    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    #2
    Heerlijk die boekjes. Opnieuw een fix voor de digitale data hoarder. :.-)
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      "Vroeger was alles beter"
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Ik kan mij in die stelling vinden..

        Je was blij als maar wat wanneer je bijna 3kb/sec kon downloaden met je 14K4 v.32bis - nu zeuren we als de 200Mbit van ZIGGO op zondagmiddag maar 40Mbit is

        Je vond het geweldig dat je nummer op de radio kwam en je net op tijd PLAY en RECORD had ingedrukt en de presentator er NIET doorheen lulde.. nu janken we omdat een bepaalde versie niet op spotify is..

        Vroeger waren we de koning wanneer het nieuwe spel na maanden wachten dan ook bij ons uit was en dan ook de extended versie (2!! floppies) met beter geluid.. nu janken we wanneer Japan een Playstation release een week voor ons heeft en waarom het niet in het Nederlands is..

        Ja ja.. je hebt gelijk infant!

        Comment


          #5
          Originally posted by iRetroVolver View Post
          Ja ja.. je hebt gelijk infant!
          Ik heb altijd gelijk!
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #6
            Geweldig! Mijn pa had ze bij een lokale boekenzaak gekocht voor me (toen ik ergens tussen de 6 of 8 was). Waarschijnlijk liggen ze nog bij me op zolder. Toen ik 6 was had een neef uitgelegd hoe ik loopjes kon maken en b.v. mijn naam op het scherm spammen (op de Commodore 64), maar met deze boekjes kon ik weer even verder. Later kocht mijn pa een Amiga en ging ik in Amiga Basic aan de gang. Dan schreef ik mijn vragen (volgens mij vragen zoals: "hoe verander ik de kleur?", "hoe maak ik een geluidje?", "hoe beweeg ik iets over het beeld?") op een blaadje en kreeg ik een dag later het blaadje terug met antwoorden erbij geschreven. Toen ik AMOS ging leren ging ik de hele manual zitten doorlezen :P.

            Comment


              #7
              Spellcoder - als je van die boekjes af wilt neem ik ze heel graag van je over! Ben al jaren op zoek!
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #8
                Originally posted by Infant View Post
                Spellcoder - als je van die boekjes af wilt neem ik ze heel graag van je over! Ben al jaren op zoek!
                Sorry, ik wil ze graag zelf houden. Daarnaast weet ik niet weet waar ze momenteel liggen en ze zijn ook niet meer in originele staat (mijn moeder deed aan boekbinden en heeft ze lang geleden samengebonden tot één boek met hardcover).
                Last edited by Spellcoder; 29-02-2016, 13:40.

                Comment

                Working...
                X