Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga zonder beeld, rode gloed en reflow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga zonder beeld, rode gloed en reflow

    En ja hoor... weer een Amiga 1200 gered van de schroothoop

    Geen beeld, daarna rode gloed in het beeld, daarna bij een lichte tik op één van de chips of board glitching beeld of reboot van de machine.

    Diagnose:
    Na enkele metingen met de scope kwam ik er al snel achter dat er geen RGB of
    sync signalen op de rgbpoort/LISA stonden.LISA dood ? hmmm..
    LISA van het board gehaald, PLCC84 socket erop, en nieuwe LISA erop.. jaaaa beeld!!
    Alleen wel met een rode gloed ( via de composite ).. hmm.. 1 of andere knutselaar ( ben ik zelf ook.. maar goed ),
    weet schijnbaar niet het verschil tussen een 1uF elektrolytische condensator en een ceramische 10nF versie..
    nouja.. nieuwe 10nF cemaric erop gezet.. rode gloed weg..

    Dus dat was klaar.. alleen bij lichte tik op het board of chip.. glitching beeld of reboot.. hmmm.. ga dat maar zoeken..
    waarschijnlijk rotte soldeerverbinding.. oplossing.. reflow met hotair.. alle chips met hot air even in het zonnetje gezet..
    ( wel eerst board even verwarmen.. anders schikt ie zo.. ) af laten koelen, en wolla probleem verholpen..

    Ook recap gedaan.. nu we toch bezig waren..

    Machine loopt nu al bijna een 1,5 zonder problemen, daarvoor ook diversen onderdelen getest..
    Kan weer terug naar de eigenaar..
    Last edited by tsb; 13-01-2016, 18:24.

    #2
    Mooi gelukt!
    => Commodore A600HD/40 <=
    3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

    Comment


      #3
      Netjes hoor :)

      Comment


        #4
        Mooi werk, congrats!

        Comment


          #5
          Heel netjes.. ik zal aan je denken wanneer ik klaar ben met het opruimen van (lees verkopen van) de overvloed aan Amiga's en de blijvers bekend zijn.. die mogen dan een recap krijgen door iemand die daar bedreven in is.

          Comment


            #6
            Originally posted by iRetroVolver View Post
            Heel netjes.. ik zal aan je denken wanneer ik klaar ben met het opruimen van (lees verkopen van) de overvloed aan Amiga's en de blijvers bekend zijn.. die mogen dan een recap krijgen door iemand die daar bedreven in is.
            Er schijnt iemand te zijn in Deventer, M. v. E. a.k.a. Misdaadman a.k.a. KeverMan3000 a.k.a. DJ Bobo a.k.a. JacuzziProzzi, die dit ook goed kan. Lukt het hem niet, dan ligt dat altijd aan iemand anders... Waarschijnlijk de gemeente.
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              Originally posted by iRetroVolver View Post
              Heel netjes.. ik zal aan je denken wanneer ik klaar ben met het opruimen van (lees verkopen van) de overvloed aan Amiga's en de blijvers bekend zijn.. die mogen dan een recap krijgen door iemand die daar bedreven in is.
              Geeft maar een gil.. :)

              Comment

              Working...
              X