Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga source leaked

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by SimonV View Post

    Dat de Vampire een mooi ding is, betwist ik niet. Ik vind de V4 wel ERG duur ... geen idee waarom dat printje zoveel moet kosten. Ik ben erg benieuwd of er op Amiga34 een lange rij gaat staan die met +500€ aan het flapperen is.
    Met wat vergelijk je hem dan? Een 1200 met 68060 en mogelijke Vampire mogelijkheden is al 1500+ euro. En dan heb je 'n 1200 van 25 jaar oud, maar goed wel met een diskdrive die de Vampire niet heeft :)



    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #17
      Originally posted by Benny View Post

      Met wat vergelijk je hem dan? Een 1200 met 68060 en mogelijke Vampire mogelijkheden is al 1500+ euro. En dan heb je 'n 1200 van 25 jaar oud, maar goed wel met een diskdrive die de Vampire niet heeft :)


      Dus volgens jouw theorie is 1000€ dan nog een goeie prijs WANT dan is het nog steeds 500€ goedkoper dan een 1200 met 060 ? Ik vergelijk het eigenlijk met niks ... 't zou appelen en peren zijn. Want voor je het weet komt er iemand met "mijn rapsberry kost 20€ " zich in de discussie mengen. Dus nee, waarom moet dat bordje zoveel kosten. Een cycloneV is nu ook niet de duurste FPGA, zie MiSTer.

      Comment


        #18
        Waarom het bordje zoveel moet kosten is simpel.

        -Het zijn kleine productie aantallen
        -Je hebt je kostprijs voor onderdelen (de FPGA alleen al is 80 euro p/s, hoe meer je er in 1 keer koopt des te goedkoper de prijs per stuk en dit scheelt echt heel veel)
        -De kosten om voor de assemblage
        -Je moet een marge hebben om defecten op te kunnen vangen (welke niet heel erg gek veel is)

        Als we de V4 met 10.000 stuks tegelijk konden maken zou de prijs dramatisch dalen natuurlijk.
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #19
          Originally posted by SimonV View Post

          Dat de Vampire een mooi ding is, betwist ik niet. Ik vind de V4 wel ERG duur ... geen idee waarom dat printje zoveel moet kosten. Ik ben erg benieuwd of er op Amiga34 een lange rij gaat staan die met +500€ aan het flapperen is.
          Het is veel geld, mee eens. Ze hebben als team er wel veel werk in zitten (wat ik begreep jaren). De kaart V4 standalone is op Amiga34 549 euro maar krijg je wel een "vampire" pakketje erbij met toetsenbord, muis en muismat. De V4 voor de 1200 gaat rond de 449 zitten en de V2 voor de 1200 op 375 euro of zo. dus de V2 is doable maar heeft wel "maar" 128 mb. Voordeel van de Vampire standalone is, dat je de Amiga niet meer nodig hebt, maar dat geeft wel weer een gevoel van een emulator net als de MISTER. Ik heb zelf al een Amiga 600 met V2 die ik graag in mijn komende checkmate wil bouwen. Dus ik zal zelf niet snel nog een vampire kopen.

          Comment


            #20
            MrZ en andere:
            In de vooraankondiging spraken ze nog over de Vampire V4 voor de A500/A1000/A2000/CDTV... Met name zou dat voor de laatste zou dat echt interessant zijn, maar nu wordt er enkel gesproken over de Stand alone/A500/A1200 versies... Weet iemand of hiermee de CDTV vervallen is?

            Comment


              #21
              Originally posted by MrZ View Post
              Waarom het bordje zoveel moet kosten is simpel.

              -Het zijn kleine productie aantallen
              -Je hebt je kostprijs voor onderdelen (de FPGA alleen al is 80 euro p/s, hoe meer je er in 1 keer koopt des te goedkoper de prijs per stuk en dit scheelt echt heel veel)
              -De kosten om voor de assemblage
              -Je moet een marge hebben om defecten op te kunnen vangen (welke niet heel erg gek veel is)

              Als we de V4 met 10.000 stuks tegelijk konden maken zou de prijs dramatisch dalen natuurlijk.
              + ze mogen er best wat aan verdienen
              + het is een custom board
              + de core is door hun zelf ontwikkeld ipv gebaseerd op de Minimig core welke de Mister gebruikt. De Vampire is ook een stuk sneller in Mips ( Mips zegt natuurlijk niet alles)

              https://www.amigascene.nl/modules/myalbum/photo.php?lid=1976&cid=35


              + hij is ook bij de dealers te koop, die mogen er ook wel wat aan verdienen.

              Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

              Comment


                #22
                Originally posted by PRS View Post
                MrZ en andere:
                In de vooraankondiging spraken ze nog over de Vampire V4 voor de A500/A1000/A2000/CDTV... Met name zou dat voor de laatste zou dat echt interessant zijn, maar nu wordt er enkel gesproken over de Stand alone/A500/A1200 versies... Weet iemand of hiermee de CDTV vervallen is?
                Het probleem was en is dat om een reden die we niet hebben kunnen achterhalen de accelerator modus van de V4 nooit echt fijn aan het werk hebben gekregen in de A500.
                Sommige cores na lang en vooral vaak compileren werkte, hiermee heeft de V4 zeker meer dan een jaar vertraging opgelopen.
                Daarom zijn we de V4 sinds begin dit jaar als volledig standalone board verder gaan ontwikkelen, en toen maakten we ook eindelijk echt meters sinds die tijd.

                Stomme is wel dat de V1200 heel goed gaat in het ontwikkelen, meeste tijd kostte eigenlijk dat Igor (Majsta) de kaart tot 3 keer toe opnieuw heeft moeten ontwerpen omdat ie anders niet in een A1200 behuizing zou passen of omdat hij gewoon niet tevreden was.
                Last edited by MrZ; 05-10-2019, 08:50.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment

                Working...
                X