Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga source leaked

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga source leaked

    De amiga os 3.1 kickstart en workbench source is schijnbaar geleaked.
    Dus wie zin heeft om er even doorheen te bladeren.. zoek en vind!

    #2
    Interessant, is dat recentelijk gebeurd?
    => Commodore A600HD/40 <=
    3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

    Comment


      #3
      Ik las er vanochtend over, dus denk gisteren.

      Comment


        #4
        Eerder bijna 20 jaar geleden volgens EAB: http://eab.abime.net/showthread.php?t=80875

        Comment


          #5
          Hyperion is er ook heel "blij" mee: http://hyperion-entertainment.biz/in...cial-statement
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #6
            En heeft iemand de sourcecode gedownload?

            Comment


              #7
              We zijn nu 4 jaar verder dus ik denk niet dat er wat nuttigs uit is gekomen.

              Comment


                #8
                Originally posted by Copeland View Post
                En heeft iemand de sourcecode gedownload?
                Het zal vast wel veel gedownload zijn, maar wat kan je er mee ?

                Aros, OS4, MorphOS en sinds kort Amiga 3.1.4 zijn al een stuk verder.
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Benny View Post
                  …, maar wat kan je er mee ?
                  Research, bithoarding et cetera.
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Benny View Post
                    maar wat kan je er mee ?
                    Er eindeloos over schreeuwen dat het open-source moet worden en dat de 68k Amiga in combinatie met een Vampire weer de desktop markt gaat domineren.

                    Comment


                      #11
                      Technische nieuwsgierigheid, en uiteraard bithoarding.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by SimonV View Post

                        Er eindeloos over schreeuwen dat het open-source moet worden en dat de 68k Amiga in combinatie met een Vampire weer de desktop markt gaat domineren.
                        Dat zou de dag zijn dat Amiga 68K de desktop markt weer zou domineren (did we ever ? nope).
                        In deze tijd moeten we blij zijn met wat er nog uitkomt, Vampire is mooi product wat echt iets nieuws brengt en sneller is dan een 060 (en op sommige punten zelfs sneller dan een 604e PPC)
                        De Warp kaarten van CS Labs lijkt me ook een heel mooi product.

                        Het is verder jammer dat er niet op 3.9 verder gebouwd kan worden gezien de sources 'verloren' zijn gegaan.
                        Verder is wederom gesteggel met rechtszaken ook niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van 3.x.
                        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by MrZ View Post

                          Dat zou de dag zijn dat Amiga 68K de desktop markt weer zou domineren (did we ever ? nope).
                          In deze tijd moeten we blij zijn met wat er nog uitkomt, Vampire is mooi product wat echt iets nieuws brengt en sneller is dan een 060 (en op sommige punten zelfs sneller dan een 604e PPC)
                          De Warp kaarten van CS Labs lijkt me ook een heel mooi product.

                          Het is verder jammer dat er niet op 3.9 verder gebouwd kan worden gezien de sources 'verloren' zijn gegaan.
                          Verder is wederom gesteggel met rechtszaken ook niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van 3.x.
                          Wat brengt de Vampire dat nieuw is behalve een langere rode balk in sysinfo ? Ik heb nog maar bitter weinig gezien op softwarevlak specifiek voor de Vampire ondanks we nu toch al wat jaren verder zijn. Op zich is het een nieuw produkt maar draait er gewoon dezelfde oide software op. De Vampire is toch niks meer dan wat er geprobeerd is met eyetech ppc borden met AmigaOS 4 ? Al bij al weinig relevant voor wat de sources van AmigaOS betreft.

                          Of de sources van 3.9 daadwerkelijk verloren zijn dat betwijfel ik erg. Dat ze juridisch gezien onbruikbaar zijn en in de schuif blijven liggen lijkt me eerder de reden dat ze “kwijt” zijn. Tenzij we ook Haage en Partner en god mag weten wie er plotseling boven water komt met de melding “ hey dat stuk van 3.9 is van mij onder licentie “ deel willen zien uitmaken van de huidige 68k AmigaOS oorlog kan die source beter blijven waar ze is. Begraven.




                          Comment


                            #14
                            Originally posted by SimonV View Post

                            Wat brengt de Vampire dat nieuw is behalve een langere rode balk in sysinfo ? Ik heb nog maar bitter weinig gezien op softwarevlak specifiek voor de Vampire ondanks we nu toch al wat jaren verder zijn. Op zich is het een nieuw produkt maar draait er gewoon dezelfde oide software op. De Vampire is toch niks meer dan wat er geprobeerd is met eyetech ppc borden met AmigaOS 4 ? Al bij al weinig relevant voor wat de sources van AmigaOS betreft.

                            Of de sources van 3.9 daadwerkelijk verloren zijn dat betwijfel ik erg. Dat ze juridisch gezien onbruikbaar zijn en in de schuif blijven liggen lijkt me eerder de reden dat ze “kwijt” zijn. Tenzij we ook Haage en Partner en god mag weten wie er plotseling boven water komt met de melding “ hey dat stuk van 3.9 is van mij onder licentie “ deel willen zien uitmaken van de huidige 68k AmigaOS oorlog kan die source beter blijven waar ze is. Begraven.



                            De Vampire V4 is of lijkt iig een mooie compacte vervanger voor vrijwel iedere classic Amiga: de Aga chipset (en meer), scandoubler, grafische kaart met rtg, 16 bit geluid, netwerk, snelste cpu, het zit er allemaal in. Je kan elk classic os draaien, wat betreft 3.9: wat ik lees over 3.2 komt dit al aardig in de buurt en het zal ook wel draaien op de Vampire. Volgens velen is er een win win situatie.
                            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by Benny View Post

                              De Vampire V4 is of lijkt iig een mooie compacte vervanger voor vrijwel iedere classic Amiga: de Aga chipset (en meer), scandoubler, grafische kaart met rtg, 16 bit geluid, netwerk, snelste cpu, het zit er allemaal in. Je kan elk classic os draaien, wat betreft 3.9: wat ik lees over 3.2 komt dit al aardig in de buurt en het zal ook wel draaien op de Vampire. Volgens velen is er een win win situatie.
                              Dat de Vampire een mooi ding is, betwist ik niet. Ik vind de V4 wel ERG duur ... geen idee waarom dat printje zoveel moet kosten. Ik ben erg benieuwd of er op Amiga34 een lange rij gaat staan die met +500€ aan het flapperen is.

                              Comment

                              Working...
                              X