Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD32 Wat zijn mijn opties om weer beeld te krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    CD32 Wat zijn mijn opties om weer beeld te krijgen?

    Hallo Allemaal,

    Ik laat waarschijnlijk mijn CD32 ook binnenkort recappen.
    Nou had ik die vroeger denk ik aangesloten op mijn tvtje met de RF modulator, maar tegenwoordig heb ik alleen maar DP/HDMI/DVI/VGA monitoren staan.
    De Dell P2210 doet het prima met een VGA kabel en een DB23-VGA adapter.

    Maar die gekke CD32 heeft geen DB32 connector. Welke opties heb ik?
    Het liefst iets van een adapter wat uiteindelijk op die Dell uitkomt (VGA?). Om nu veel geld tegen een TF330 aan te gooien, terwijl ik net veel geld tegen mijn A1200 heb gegooid, doe ik liever niet. Heb ik vga als ik de expansion kaart koop? CD32 Expansion Slot - AMIGAstore.eu of alleen in combinatie met een TF?
    Door die A1200 CD32 case, kan ik maar moeilijk op het forum zoeken naar specifieke CD32 vragen :D
    [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

    #2
    The VGA poort van Amigastore.eu kun je zonder Terriblefire gebruiken en heeft maar 15 KHz. Het zou moeten werken op je Dell P2210 monitor.
    Wil je echter een HDMI uitgang hebben, dan kun je eens kijken naar de Indivision 4000D/CD32 Flickerfixer/Scandoubler - icomp - en. Je kunt wel audio over de HDMI hebben, allen word tg de CD audio niet doorgegeven. Daarnaast is de kabel echter erg kort om via de expansion poort naar buiten te lussen.

    Comment


      #3
      Doet die P2210 echt 15Khz ? zonder iets er tussen ?
      Ik had laatst een ST2220 en ik dacht, mooi, de kleinere broer van de STL2320L, maar helaas!
      Signal Out Of Range

      CD32 is alleen Indivision 4000/CD32, als je echt beeld wilt hebben, maar niet goedkoop!

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties! Ik heb nu de Indivision Mk3 in mijn Amiga 1200 en die bevalt me prima, maar voor de CD32 vind ik het (nog) teveel geld.
        Ik ga die vga poort eens proberen dan :) Wanneer de CD32 een recap heeft gekregen en weer werkt, wordt het op zich wel een leuk machientje (toch een stuk kleiner dan een A1200) om uit te breiden en mee bezig te gaan.

        Over de P2210, ik had in ieder geval beeld, ik zal nog eens verder gaan testen met verschillende resoluties.
        Eerlijk gezegd, wat ik gedaan heb: aangesloten op A1200 waar indivision in zit, maar op DB23 port, verloopje van DB23-VGA een zilverkleurige van plastic, geen idee waar ik die gekocht had, er zit geen amigakit logo op.
        Gekeken of workbench 3.1 het deed, zodat ik op andere a1200 kon zien of die het deed.
        Test ik de 15khz modes wel als ik met whdload spellen start, of alleen als ik iets inlees van diskette/adf?

        Ik zat op ebay, remarkt te kijken welke Dell monitors er aangeboden werden en te vergelijken met 15khz.wikidot.com en kwam uit op de P2210T 49 euro en 11,50 verzendkosten uit Duitsland.
        Ik had eerder een Benq gekocht, maar kennelijk net de verkeerde.
        De P2210T heeft ook nog een aardige hoogste resolutie (1680x1050) dus misstaat niet als 3e scherm voor mijn pc. Volgens 15khz heeft hij VGA, DVI-D, HDMI maar bij mij is dat VGA, DVI-D, DP
        [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

        Comment


          #5
          Ik heb de C32 expansion uiteindelijk bij Vesalia besteld, ik had ook wat stofhoezen nodig voor de Amiga's namelijk.
          De geleverde CD32 is niet degeen met VGA aansluiting aan de zijkant, maar met een DB23 aan de achterkant.
          Cd32 aangesloten, er is power maar voor de rest werkt er niks. Ongeveer hetzelfde als mijn Amiga 1200 rev 2b.

          Tijd om de CD32, de Rev2b en de voedingen op te sturen voor recap :)
          [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

          Comment


            #6
            De CD32 draait als een zonnetje na de recap. Er zit nu een TF330 in en na wat gefrutsel, ook een ESP01, snelheid is om te janken natuurlijk (115kbps) maar in ieder geval kan ik bestanden overzetten met Amiga Explorer. Beeldkwaliteit met DB23->VGA naar de P2210T ziet er goed uit, helaas alleen geen audio. Ik zit nogsteeds te dubben of ik de A1200 nu permanent aansluit of de CD32. In principe voldoet de CD32 nu aan de eisen die ik stel. Ik ga er niet constant op webbrowsen en dat is op de A1200 ook niet echt snel, daarvoor zou ik eerder mijn Morphos installatie gebruiken. De CD32 is wel redelijk klein en met PS2 keyboard (Pirexx), kan de Amiga ook wat verder weg staan, terwijl ik hem wel gewoon kan bedienen. RTC clock is ook niet nodig door een NTP synch en die Indivision komt er wellicht ook nog wel, om in ieder geval ook weer audio te hebben :)
            [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

            Comment


              #7
              Ik heb hem toch maar weer aan de kant gezet. Je bent toch best beperkt in hoe makkelijk je bestanden kan overzetten. De CDROM is een goeie toevoeging en de CD32 is een stuk kleiner en makkelijker aan de kant te zetten.. maar ik ben toch maar teruggegaan naar mijn A1200, ik heb er een Lyra bijgekocht, waardoor ik daar ook een PS/2 keyboard aan kan sluiten. De A1200 staat nu op dezelfde verhoging als de CD32 en ik heb mijn wireless nu ook aan de gang met 'normaal' WPA2 ipv aparte router met WEP.

              Wellicht is de volgende stap het inbouwen van de A1200 in een andere case. Maar zowel de Blackbox als de Checkmate vind ik wat aan de dure kant. De Vesalia "The AMIGA CASE" zonder keyboard lijkt helaas niet gemaakt te zijn/voorradig. Dus ik wacht even ontwikkelingen af.
              [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

              Comment


                #8
                Heb je al gekeken naar de A1200.net behuizingen? Maar je kunt eens kijken naar deze plexiglas behuizing: Der Amiga 1200 als Desktop Variante im Acryl-Gehäuse! (plexilaser.de)

                Comment


                  #9
                  De A1200.net behuizingen zijn volgens mij allemaal een A1200 behuizing, maar dan met een kleurtje toch? Daar schiet ik nog niet zoveel mee op, ze zijn wel mooi, maar het is mij meer om ruimte op het bureau creeeren te doen, met mogelijke uitbreidingen, zoals cdrom.

                  De acryl donkere versie ziet er wel aardig uit, bedankt! Ik zie dat het moederbord ook verhoogd ligt. Voor die prijs wellicht wel een poging waard.
                  [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Ik zit er nogsteeds over na te denken. De plexilaser kast is wel ongeveer wat ik zoek.
                    Wat me tegenstaat:
                    * geen mogelijkheid voor inbouw cdrom.
                    * De verhoging is wat kwetsbaar, je kan geen druk zetten op het moederbord, dus moet je hem uit de case halen als ik mijn invidision/lyra wil aandrukken ofzo.
                    * de plaatsing van sommige onderdelen. alle uitbreidingporten zitten aan de onderkant. Ik zie niet helemaal hoe mijn Lyra van bovenop het moederbord, netjes naar die mogelijkheid aan de onderkant kan komen zonder het kabeltje van de ps/2 connector te pletten.
                    * lange kabels van FDD port naar Diskdrive. Diskdrive is aan de linkerkant geplaatst in plaats van Rechts.
                    * De diskdrive moet een pc drive zijn vanwege frontje (niet onoverkomelijk, al zijn zelfs pc floppydrives zeldzaam aan het worden
                    * vorige week een omniport gekocht (aansluiting voor Indivision HDMI, verlenging SD port) en ik weet niet of ik die nu nogsteeds kan plaatsen.

                    Bij de checkmate lijkt er minder ruimte te zijn voor uitbreidingskaarten, mijn TF1230 is best lang en de checkmate is prijzig, zeker als daar nog kosten voor de voeding bijkomen.

                    De blackbox lijkt dan nog de beste optie, die is flink uit te breiden, maar in de basis al best duur.

                    Anders maar kijken of ik niet een 3dprint kan maken als vervanging van het A1200 keyboard. Die nu in de kast zit, maar niet aangesloten is :)

                    [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                      #11
                      Ik heb een webpagina gevonden hoe iemand zijn lyra2 gekoppeld heeft:


                      Commodore Amiga | El Ciudadano Cableado (wordpress.com)

                      Ik hreb wel een wat duurder kast gevonden, maar ik weet niet of je van een Tower case houdt, maar zit wel een voeding bij:

                      BlackBOX 1200 MK-II - AMIGAstore.eu

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by amiga1260 View Post
                        Ik heb een webpagina gevonden hoe iemand zijn lyra2 gekoppeld heeft:


                        Commodore Amiga | El Ciudadano Cableado (wordpress.com)

                        Ik hreb wel een wat duurder kast gevonden, maar ik weet niet of je van een Tower case houdt, maar zit wel een voeding bij:

                        BlackBOX 1200 MK-II - AMIGAstore.eu
                        Voor 330 euro heb je veel betere en ruimere kasten!
                        Op Amibay heb je een https://www.amibay.com/threads/amiga...-plate.118840/
                        Deze plaat schijnt overal in te passen, na wat modificatie zelfs in een A3000/4000 en in een tower dus gemak.
                        Enige wat je dan moet doen is even schuren, primer en de kleur er op van je kast.

                        Het bord is een kwestie van opmeten op de juiste positie gaatjes boren en schroefdraad tappen en dan kan je gewoon moederbord schroefjes er in draaien en klaar.
                        Als je goed gemeten hebt dan zou je zelfs een mediator met PCI kaarten er in kunnen zetten.

                        Ga je dat niet doen, dan kan je het bord plaatsen hoe je wilt, je zou dan alleen richting de achterkant moeten verlengen voor muis en joystick en eventueel een externe diskdrive, maar dat ga je waarschijnlijk ook niet gebruiken in een tower.

                        Voor voeding kan je gewoon een female molex direct aan de power connector solderen en dan kan je die gewoon aan de ATX voeding koppelen en ja, moderne voedingen hebben ze nog steeds, zelfs een floppy power connectie, alhoewel het wel meer SATA wordt, maar goed dan kan je alsnog van SATA power naar molex.
                        Ik zie ze soms de kabel door de kast laten lopen, soms zelfs van buiten weer naar binnen en dat is geen gezicht

                        https://www.amibay.com/threads/amiga...ser-cut.74424/
                        Die maakt complete backplates voor de 1200, ik denk her en der dat hij er wel wat laat maken, maar goed, zou mooier zijn als iemand het hier kon doen, want vanuit Griekenland wordt al een duur grapje om te versturen
                        Last edited by Buzzfuzz; 26-07-2023, 07:52.

                        Comment


                          #13
                          Ik ben toch maar voor de plexilaser kast gegaan. Al gelezen dat je dan eigenlijk met een pc floppydrive aan de slag moet.
                          Dus ook via ebay een Samsung SFD321b/lfb1 gekocht en die aangepast.
                          Click image for larger version

Name:	samsungklein.png
Views:	119
Size:	374.4 KB
ID:	29602
                          Ziet er best goed uit en is redelijk in de buurt van wat ik wilde. Een Amiga die aan de kant staat en waar ik direct mee aan de slag kan (door keyboard en muis naar me toe te halen).
                          Aangesloten op KVM switch (alleen de HDMI, maargoed..).
                          Wanneer mijn andere A1200 board gefixed is, kan ik die er altijd nog bovenop zetten..
                          Click image for larger version

Name:	plexilaser.png
Views:	118
Size:	772.7 KB
ID:	29603

                          Of de CD32 :)
                          Click image for larger version

Name:	cd32.png
Views:	115
Size:	831.4 KB
ID:	29604
                          [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                          Comment


                            #14
                            Het lijkt erop dat Plexilaser niet meer levert.
                            Ik was juist wel blij met deze kast. Kleiner dan een tower, je krijgt er geen mediator in, maar een stock 1200 is sowieso wel flink uit te breiden.
                            Ik was er alleen achtergekomen dat de backplate geen genoeg ruimte heeft voor de DB25 en DB25 connectors en net toen er een nieuwe revisie was gemaakt voor die backplate die ik wilde proberen, overleed de persoon bij Plexilaser die verantwoordelijk was voor de techniek.

                            Is er een alternatief voor zoiets als de plexilaser? De checkmate lijkt nogsteeds te klein te zijn.

                            Mijn Rev2b bord is terug van reparatie (defecte CIA en GAL) en daar wil ik nu ook mee gaan spelen in een ruimere behuizing.
                            [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                            Comment

                            Working...
                            X