Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD32 Wat zijn mijn opties om weer beeld te krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

CD32 Wat zijn mijn opties om weer beeld te krijgen?

Hallo Allemaal,

Ik laat waarschijnlijk mijn CD32 ook binnenkort recappen.
    Nou had ik die vroeger denk ik aangesloten op mijn tvtje met de RF modulator, maar tegenwoordig heb ik alleen maar DP/HDMI/DVI/VGA monitoren staan.
    De Dell P2210 doet het prima met een VGA kabel en een DB23-VGA adapter.

Maar die gekke CD32 heeft geen DB32 connector. Welke opties heb ik?
    Het liefst iets van een adapter wat uiteindelijk op die Dell uitkomt (VGA?). Om nu veel geld tegen een TF330 aan te gooien, terwijl ik net veel geld tegen mijn A1200 heb gegooid, doe ik liever niet. Heb ik vga als ik de expansion kaart koop? CD32 Expansion Slot - AMIGAstore.eu of alleen in combinatie met een TF?
    Door die A1200 CD32 case, kan ik maar moeilijk op het forum zoeken naar specifieke CD32 vragen :D
    [A1200 TF1230, Indivision AGA mk3][A1200 1221lc][A600][CD32][Mac Mini G4 Morphos][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T

The VGA poort van Amigastore.eu kun je zonder Terriblefire gebruiken en heeft maar 15 KHz. Het zou moeten werken op je Dell P2210 monitor.
    Wil je echter een HDMI uitgang hebben, dan kun je eens kijken naar de Indivision 4000D/CD32 Flickerfixer/Scandoubler - icomp - en. Je kunt wel audio over de HDMI hebben, allen word tg de CD audio niet doorgegeven. Daarnaast is de kabel echter erg kort om via de expansion poort naar buiten te lussen.

Comment

Doet die P2210 echt 15Khz ? zonder iets er tussen ?
      Ik had laatst een ST2220 en ik dacht, mooi, de kleinere broer van de STL2320L, maar helaas!
      Signal Out Of Range

CD32 is alleen Indivision 4000/CD32, als je echt beeld wilt hebben, maar niet goedkoop!

Comment

Bedankt voor de reacties! Ik heb nu de Indivision Mk3 in mijn Amiga 1200 en die bevalt me prima, maar voor de CD32 vind ik het (nog) teveel geld.
        Ik ga die vga poort eens proberen dan :) Wanneer de CD32 een recap heeft gekregen en weer werkt, wordt het op zich wel een leuk machientje (toch een stuk kleiner dan een A1200) om uit te breiden en mee bezig te gaan.

Over de P2210, ik had in ieder geval beeld, ik zal nog eens verder gaan testen met verschillende resoluties.
        Eerlijk gezegd, wat ik gedaan heb: aangesloten op A1200 waar indivision in zit, maar op DB23 port, verloopje van DB23-VGA een zilverkleurige van plastic, geen idee waar ik die gekocht had, er zit geen amigakit logo op.
        Gekeken of workbench 3.1 het deed, zodat ik op andere a1200 kon zien of die het deed.
        Test ik de 15khz modes wel als ik met whdload spellen start, of alleen als ik iets inlees van diskette/adf?

Ik zat op ebay, remarkt te kijken welke Dell monitors er aangeboden werden en te vergelijken met 15khz.wikidot.com en kwam uit op de P2210T 49 euro en 11,50 verzendkosten uit Duitsland.
        Ik had eerder een Benq gekocht, maar kennelijk net de verkeerde.
        De P2210T heeft ook nog een aardige hoogste resolutie (1680x1050) dus misstaat niet als 3e scherm voor mijn pc. Volgens 15khz heeft hij VGA, DVI-D, HDMI maar bij mij is dat VGA, DVI-D, DP
        [A1200 TF1230, Indivision AGA mk3][A1200 1221lc][A600][CD32][Mac Mini G4 Morphos][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T

Comment

Ik heb de C32 expansion uiteindelijk bij Vesalia besteld, ik had ook wat stofhoezen nodig voor de Amiga's namelijk.
          De geleverde CD32 is niet degeen met VGA aansluiting aan de zijkant, maar met een DB23 aan de achterkant.
          Cd32 aangesloten, er is power maar voor de rest werkt er niks. Ongeveer hetzelfde als mijn Amiga 1200 rev 2b.

Tijd om de CD32, de Rev2b en de voedingen op te sturen voor recap :)

Comment

Working...
          X