Announcement

Collapse
No announcement yet.

Commodore Amiga 1200 Mb. R1.4d recapped 68030 40mhz 8MbF 2MbC FPU 68882 upgrades?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Commodore Amiga 1200 Mb. R1.4d recapped 68030 40mhz 8MbF 2MbC FPU 68882 upgrades?

    Hallo Allemaal,
    En nog gefeliciteerd met onze koning! (jawel hij is ons bezit )
    Na veel ellende is mijn oude Amiga weer opstartbaar
    Er zit wel een 'nieuw' rev 4 moederbord in omdat ik de oude heb opgeblazen, desalwelteplus. Zij leeft weer.
    Nu ben ik aan het kijken wat ik er nog mee kan doen voordat ik haar, waarschijnlijk, moet verkopen.
    Config nu: A1200 + GV 68030 + MPU 6882 2 mb chip 8mb ram.
    Nieuwe caps, nieuw KB membraam.
    32GB CF kaart met backdoor. Originele WB met Better WB geïnstalleerd.
    WHDLoad met heel veel, illegale dus, software.
    Ik dacht aan een kickstart ROM upgrade naar 3.2 maar dat is niet per se nodig, voor zover ik heb begrepen op 68020+ cpu systemen.
    Misschien OS 3.9?
    Ik wil een PCMCIA wifi card installeren.
    Misschien een Gotek USB floppy drive zodat je niet de CF kaart hoeft te verwijderen.De originele Floppy drive had kortsluiting en heeft het originele moederbord opgeblazen die hou ik apart voor een persoonlijk onderhoud.
    Vragen:
    Kan/zal ik die Greater Valley 8MB upgraden naar meer met andere RAM modules?
    Zijn er werkende WIFI PCMCIA kaarten te vinden?
    Is WB3.9 nodig voor internet?

    Ik ben een beetje onzeker door alle content op het internet met WHDload vs. echte Amigas.


    Dank u voor het lezen

    Mac

    #2
    Niet normale simm modules zoals bij een Blizzard 1230.
    • memory
    • two 64 pin SIMM sockets accept 32 MB RAM
    • supports only special 1, 4 or 16 MB 60 ns GVP SIMMs
    • SIMM sizes can be mixed, the bigger one goes to slot 1
    GVP modules voor jouw 1230 Jaws zijn heel moeilijk te krijgen, je enige hoop is om TBTorro te vragen op Amibay.

    WHDLoad vereist maar 4MB in princiepe, maar 8MB is voldoende.

    Bij mijn weten kan een wifi kaart ook met 3.1 en 3.2 werken en er zijn ook browsers voor.

    Comment


      #3
      Je hebt niet OS3.9 nodig voor internet. Gewoon Miami of Genesis los installeren en bv de demo versie van de laatste iBrowse. Sowieso zou ik het voor jouw specs bij WB3.1 houden. En ook geen andere kickstart of Gotek of whatever. Gewoon een leuke 1200 met 030, wat geheugen, CF kaartje met een nette Workbench installatie en WHDLoad. Optioneel is dan die PCMCIA wifi/ethernet.

      Comment


        #4
        Net een bestelling geplaatst bij Amigastore voor een TF1230, ik ben benieuwd.
        Ik heb ook Amiga OS 3.2 besteld, het mounten van ADF sprak me wel aan. Maar met WB 3.1 kon ik ook 'gewoon' het internet op. Met Roadshow en iBrowse en de 1221lc (je hebt dat extra geheugen wel nodig).

        Ik heb 2 jaar terug gespeeld met PCMCIA wifi en ik geloof niet dat ik een kaart heb gezien die gewoon de moderne wifi standaarden gebruikt (WPA bijvoorbeeld). Ik had een aparte accesspoint nodig die ik had geinstalleerd op een raspberry pi, om met WEP bezig te kunnen. Ik vond het zelf een flink gedoe, maargoed het werkte.

        Ik had daar geen zin meer in dit keer. Ik heb via ebay een 3com 589ET gekocht (10Mbps) en dat werkt toch wel een stuk fijner. De kabel is een beetje klote, maar dat is wellicht wel te fixen met een koppelblokje. De ethernetkabel is aan de ene kant 3com/pcmia plug en 2 meter verderop een RJ9, de kabel loopt nu schuin van mijn Amiga 1200 links van me naar de netwerkswitch rechtsboven mij :)

        Amiga Explorer werkt ook, dus ik kan bestanden via het netwerk kopieren van mijn pc naar de Amiga 1200. Ook sneller dan elke keer de CF uit de PCMCIA adapter te halen en in een USB lezer te stoppen en andersom.
        [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

        Comment


          #5
          Als je (draadloos) netwerk wilt, zou ik eens gaan kijken naar een A314cp (die laatste cp staan voor clockport editie). Dit voegt een RPi toe aan je A1200, waarbij je het netwerk verkeer draadloos via de raspberry kan laten lopen.

          Zie ook: https://www.amibay.com/threads/a314-...14-cp.2439227/

          Wifi functionaliteit is ook beloofd (maar nog niet geimplementeerd) in de PiStorm32 Lite accelerator. Die komt dan in de plaats van de GVP en is je geheugen “probleem” ook meteen opgelost.
          Als je je GVP verkoopt, dan kan je van dat geld zo een volledige set PiStorm32 met plug en play installatie kopen bij AmigaStore:
          https://amigastore.eu/937-pistorm32-...ga-1200.html#/
          Last edited by PRS; 28-04-2023, 11:42.

          Comment


            #6
            Ik heb zitten te twijfelen over de pistorm32. Het komt dan wel erg dicht bij gewoon een pi draaien met een amiga emulator erop.
            Ik heb een A600 case met keyrah en pi4 en ook een pi400 met pimiga en ik kan het voor mezelf nogniet verkopen om een pistorm32 te kopen en die te gebruiken. Rpi's genoeg hier, dat is het niet :)
            [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

            Comment


              #7
              wow! Wat een feedback!
              verrukkelluk

              Comment


                #8
                Ik (we) zijn benieuwd wat je uiteindelijk gaat besluiten! Hou ons vooral op de hoogte

                Comment


                  #9

                  Ik ga haar moeten verkopen waarschijnlijk. Schuldhulp.
                  Een vervanging voor de floppy leek my een Gotek USB floppy.
                  Ik wil geen Raspberry PI. Dit is een Amiga.
                  Ik had haar op marktplaats gezet en het hoogste bod was 400,-; het nieuwe moederbord alleen was al 200,- los van het nieuwe membraam en CF kaart.
                  Het is heel borderline voor mij omdat ik het al 30 jaar meesleep, helemaal open en met IDE kabels eruit hangend, toen ik de Elcos begon te vervangen ging het opeens helemaal scheef.
                  Nu probeer ik het te upgraden naar verkoopbaar.
                  Is een echte Amiga met GVP 68030 40MHZ met optimale vernieuwing niks meer waard dan 400 eurie?

                  Comment


                    #10
                    Ik zou hem adverteren op Amibay.

                    Het ligt ook aan de staat van de kast en je toetsenbord. Zijn ze vergeeld bijvoorbeeld.
                    Maar als ik een inschatting maak van de afzonderlijke onderdelen, kom ik tot een waarde van rond de € 550,-.

                    Het blijft een retro machine, en “wat de gek er voor geeft”.

                    Comment


                      #11
                      Wat heb je met dat opgeblazen oude moederbord gedaan?

                      Comment


                        #12
                        Sorry voor de tussentijds uitval. Ik had even een kleine inzinking.

                        Ik heb het oude moederbord verkocht (voor 75,- geloof ik)

                        Raspberries komen er niet in bij mij. MIsschien dom maar ik zie hem liever origineel.

                        Superbedankt voor alle feedback mocht ik er weer wat aan vernaderen post ik een update

                        Comment

                        Working...
                        X