Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand hier heel toevallig JSON?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Kent iemand hier heel toevallig JSON?

    Het is a shot in the dark maar heel misschien kent iemand hier JSON? Ik weet er echt niets van en heb wat advies nodig

    #2
    Probeer McVenco of rvo eens
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      JSON lijkt op XML. Is gewoon een manier om informatie in op te slaan en te delen met andere computers maar dan wat leesbaarder dan 0 en 1.

      Comment


        #4
        Originally posted by HellCoder View Post
        JSON lijkt op XML. Is gewoon een manier om informatie in op te slaan en te delen met andere computers maar dan wat leesbaarder dan 0 en 1.
        Dus het is gewoon ook text based? Zoals deze shit bijvoorbeeld ik kan er geen kaas van maken:

        Click image for larger version

Name:	219279721-36c136eb-3969-4158-87f9-a062f160934e.png
Views:	98
Size:	17.6 KB
ID:	29170
        En heb het ook wel op deze manier geprobeerd maar die server reageert iedere keer niet goed.

        Wacht ik zal anders uit leggen wat ik probeer te doen, da's wellicht makkelijker, kijk ik heb deze chatbot geinstalleerd:

        https://github.com/oobabooga/text-generation-webui

        Dat ding heeft lokaal een servertje zeg maar, wat ik wil is gewoon simpel text erheen sturen (wat ik zeg) met mijn eigen exe, en dat wat ie dan terug stuurt ook gewoon in het text vakje erboven verschijnt. net als een gewone chat dus eigenlijk. maar dat ding laat het me niet sturen als gewoon text, dat moet in json, en naja ik weet niet hoe ik dat als JSON erheen moet sturen.

        Comment


          #5
          Ja, het is tekst based. Het wordt gebruikt om informatie van objecten (Object Oriented) vast te leggen in leesbare tekst. Als je de structuur van het object vergelijkt met de JSON informatie dan zal dit overeen moeten komen. In jouw voorbeeld ontbreekt de ID van het object zelf nog. JSON is volgens mij gewoon TCP-IP
          Last edited by HellCoder; 17-02-2023, 10:00.

          Comment


            #6
            klopt helemaal wat HC heeft gezegd. er zijn online JSON validators mocht je twijfelen of jouw JSON opmaak valide is, google maar 'json validator'

            Comment


              #7
              Het begint me te dagen, jongens. Okee even een gekke vraag, maar er zit dus een API in dat ding en als ik daar wat naar probeer te sturen geeft ie een error terug. Nou, stel dat ik bijvoorbeeld "Hello, how are you?" naar dat ding wil sturen, wat voor rommel moet ik dan erom heen schrijven dat die API het wel accepteerd?

              En kun je die JSON zooi gewoon als ASCII text sturen?

              Als ik die twee dingen weet dan kom ik denk ik al een heel eind. En bedankt voor de antwoorden trouwens.

              Comment


                #8
                ik denk dat je even postman moet installeren en een kleine tutorial moet volgen. elke api zit weer anders in elkaar en ik heb geen idee in welke taal je een request probeert te maken. zie bijvoorbeeld eens:

                https://www.toolsqa.com/postman/post...st-in-postman/

                Comment


                  #9
                  Originally posted by rvo View Post
                  ik denk dat je even postman moet installeren en een kleine tutorial moet volgen. elke api zit weer anders in elkaar en ik heb geen idee in welke taal je een request probeert te maken. zie bijvoorbeeld eens:

                  https://www.toolsqa.com/postman/post...st-in-postman/
                  Ik heb er verder ook nog naar geinformeerd en het schijnt echt gewoon onmogelijk te zijn met de API die ik nu gebruik. Echt heel erg jammer.

                  Comment


                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    jammer!
                Working...
                X