Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knutsel en pruts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Knutsel en pruts

    Vandaag een beetje aan het stoeien met een gotek in de A500 , Die werkt in de 1200 en mijn (nu ex) 4000 was er niets mee te beginnen. Ik wilde wat doen met de A590 maar de 40Mb drive leek me iets te weinig . nu had ik nog een paar oude scsi utra harde schijven liggen en een adapter naar 50 pin amiga . Wonder boven wonder vreet de A590 die gewoon ;) , ok partities kunnen niet groter dan 1 Gig maar het werkt , ik ben nog even aan het stoeien want ik wil kijken of ik de A500 online kan krijgen met mijn plipbox interface . foto's volgen

    #2
    Altijd leuk om te zien, hobbyze!
    => Commodore A600HD/40 <=
    3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

    Comment


      #3
      nou software technisch zou het moeten werken , nu de drivers van de plipbox nog overzetten. Wishfull thinking online met een 500 maar daar gaat het niet om :p. het is gewoon handig als je met amiga explorer files van de pc naar de amiga kunt zetten , de scsi ultra harde schijf valt af en toe uit misschien dat de voeding van de A590 te zwak is . Kickstart 2 is minimaal nodig ik heb het in uae geprobeerd met 1.3 maar die kan amitcp niet aan

      Comment


        #4
        500 online, gewoon omdat het kan , verbaast me wel hoe vlot zo'n ding nog is surfen heb ik niet geprobeerd maar transfer met amiga explorer gaat best goed.

        Comment


          #5
          Helemaal goed!
          Ik heb mij eerder eigenlijk nooit zo verdiept in Amiga en netwerken. Vandaag heb ik inderdaad ook over Amiga Explorer het een en ander gelezen.
          Wat mij ook een interessante oplossing lijkt is via een bluetooth verbinding bestanden overzetten.
          => Commodore A600HD/40 <=
          3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

          Comment


            #6
            Heb sinds kort m'n A1200 online weten te krijgen, na 4 verschillende netwerkkaartjes geprobeerd te hebben en een 3tal verschillende verloopkabeltjes.
            Ik moet zeggen, dat de snelheid mij 100% meevalt. Zelfs surfen is nog wel te doen. In ieder geval het downloaden van bestandjes is zoveel sneller. Via de seriele poort is toch wel tenenkrommend traag.

            Comment


              #7
              @marcel, heb je een accelerator in je A1200 zitten om het goed te laten werken?
              Als ik naar de pcmcia wifi adapters kijk dan raden ze namelijk aan om een 68030 te gebruiken.
              => Commodore A600HD/40 <=
              3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

              Comment


                #8
                Originally posted by CrazyBob View Post
                @marcel, heb je een accelerator in je A1200 zitten om het goed te laten werken?
                Als ik naar de pcmcia wifi adapters kijk dan raden ze namelijk aan om een 68030 te gebruiken.
                Ja, heb er idd. een ACA1232 accelerator inzitten en een 3com etherlink III netwerkkaartje.
                Is ook de enige die ik werkend heb gekregen. De amigakit netwerkkaart heb ik nooit werkend gekregen, zodra ik online wilde gaan, liep alles vast.
                Heb ook nog een faralon ethermac netwerkkaartje geprobeerd, maar die deed helemaal niets.

                Gelukkig kosten de kaartjes maar 1 euro per stuk, bij de kringloop. Alleen die van amigakit, was een wat duurdere miskoop.
                Last edited by Marcel21674; 23-12-2015, 23:14.

                Comment


                  #9
                  die etherlink III heb ik ook , die had ik per ongeluk al :) voordat ik mijn 1200 had . Marcel21674 wat gebruik je als tcp/ip stack? ik gebruik amitcp4.0 ook op de 500 werkt prima , maar bij die pcmcia netwerk oplossing is de cpu load nogal hoog .
                  Last edited by Achterhoek; 23-12-2015, 23:42.

                  Comment


                    #10
                    Ik gebruik de tcp/ip stack, die bij os3.9 zit, genesis.

                    Comment


                      #11
                      Heb nog wel een ander "probleempje". Amigaexplorer, zou ook via tcp/ip een verbinding moeten kunnen maken.
                      Dat heb ik nog niet voor elkaar, maar snap niet goed wat je daar voor aan de amiga kant voor moet doen.​
                      Blijkbaar, moet je daar software voor installeren, maar geen idee welke en waar te downloaden.
                      de uilteg op cloanto is ook maar zozo.

                      Comment


                        #12
                        Oh ja je moet het programma Amigaexplorer op de amiga starten , die kun je eigenlijk alleen overpompen vanuit amigaexplorer op de pc , en dan alleen via een 0 modem kabel :) , ik kan je de file wel mailen in een adf als je dat wilt .

                        Comment


                          #13
                          Als je dat zou willen doen, graag..

                          Comment


                            #14
                            Achterhoek, die ADF zou ik ook graag willen. :-)
                            => Commodore A600HD/40 <=
                            3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

                            Comment


                            • Achterhoek
                              Achterhoek commented
                              Editing a comment
                              waar kan die naar toe? is er geen ruimte op amigacafe om files neer te zetten?

                            #15
                            Als je het niet aan de praat krijgt, kun deze diskette proberen: Networkbootdisk. Hiermee kun je je Amiga als FTP Server creëren, waardoor je bestanden van je PC naar je Amiga's RAM disk kunt kopiëren.




                            Comment

                            Working...
                            X