Announcement

Collapse
No announcement yet.

Back to 1988 : Mijn Seka programmeerkunsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Back to 1988 : Mijn Seka programmeerkunsten

    .
    Dit weekend kwam ik 2 diskettes tegen met daarop mijn pogingen om in Seka assember te schrijen op mijn Amiga 500.
    Ik heb ze maar even omgezet naar twee DMS bestanden zodat ik ze op mijn emulator eens kon bekijken.



    De originele bestandsdatum geeft aan dat ik ie code 27 jaar geleden geschreven heb.

    Er staan 3 Seka versies op de disk.
    Seka (v1.5) werkt prima op mijn emulator. Maar als ik code van mij start hangt de Amiga, soms met iets grafisch gekriebel op de achtergrond.
    Maar ik realiseer me dat ik natuurlijk met KS 1.3 en een half MB chipmem moet werken omdat het uit die tijd is.

    En ja hoor, dan starten mijn programma's prima. Blijkbaar reserveerde ik niet netjes geheugen zoals dat hoort.
    Ik moet wel even zoeken naar de juiste commando's:
    r = lees file
    ks = kill source
    enz.

    Maar even bezig en het werkt weer als vanouds.

    Ik herinner me dat ik een soort van cursus volgde uit een Duits Amiga blad.
    Dus erg origineel zal de code niet zijn.
    Verder zie ik dat ik ook met geluidssamples bezig ben geweest. Maar die staan niet op die floppies en worden ook niet geladen.

    Maar omdat "Ikilledher" wel enthousiast was over het maken van een zwart wit scroller heb ik besloten om mijn beste werk hier maar te delen;
    De sourcefile en executable voor het intro voor het spel "Kikugi" heb ik bijgevoegd.
    Je zult dus iets moeite moeten doen om dat intro te bewonderen :)

    Hieronder een stukje van de source:
    Code:
    naarlinks:
    move.l #-1,richt1
    move.l #0,richt2
    jsr doscroll
    
    addq.l #1,aleft
    cmpi.l #8,aleft
    bne terug
    addq.l #1,tos  ;       klaar voor volgende richting
    move.l #0,aleft;       zet naarboven op 0
    jmp terug
    
    naarbeneden:
    move.l #0,richt1
    move.l #1,richt2
    jsr doscroll
    addq.l #1,adown
    cmpi.l #8,adown
    bne terug
    addq.l #1,tos  ;         klaar voor volgende richting
    move.l #0,adown;       zet naarbenden op 0
    jmp terug
    ;
    ;hier naar links of rechts
    ;
    Attached Files
    Last edited by PMS; 21-12-2015, 15:09.
Working...
X