Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opstart probleem na installeren arcos cdrom speler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Opstart probleem na installeren arcos cdrom speler

    Ik heb eergisteren een arcos cd-romspeler gekregen voor de A1200. Deze wordt aangesloten via de PCMCIA poort.
    Installatie gaat prima, met de bijgeleverde originele floppys. De cd-rom werkt na installatie ook prima.
    Zo lang ik warm herstart blijft hij het ook doen, maar zodra ik 1x de amiga helemaal uitzet is het om zeep en krijg ik hem niet meer opgestart.
    Hij komt dan in een cli met een regel 10 melding.

    Iemand een idee / ervaring hiermee?

    Ik gebruik os3.2 (zonder de rom)

    Het probleem zit echt in de installatie van de cdrom, want tot dan is er geen enkel probleem.

    #2
    Probleem gevonden. Blijkbaar maakt de software van de arcos cdrom speler een nieuwe startup-sequence file aan en wordt de originele startup herbenoemd.
    In de nieuwe startup-sequence file wordt wel doorverwezen naar de oude herbenoemde file, maar dat werkt niet.

    De originele file z'n eigen naam weer gegeven en die van de cdrom speler herbenoemd.

    Nu start de a1200 weer gewoon op, cdrom speler doet het ook gewoon, zal er waarschijnlijk allee niet van kunnen booten.

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      je kunt er niet direct van booten maar ik herinner me dat er tools waren voor cd32 emulatie, onderdeel van de atapi package als ik het goed heb, waarmee dat wel kon. ik dacht doordat die software een RAD device aanmaakte, maar dit is lang geleden allemaal.

    #3
    Handig dat ze dat zo doen. Gebeurde inderdaad wel vaker dat de startup-sequence te pas en te onpas werd aangepast.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment

    Working...
    X