Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tinckering my new A2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Tinckering my new A2000

    Misschien heeft iemand dit aan de hand gehad en hier een oplossing voor.
    In mijn A2000 zit dus een GVP Scsi kaart met geheugen.
    Nu wil ik graag de kaart blijven gebruiken i.v.m. het geinstalleerde geheugen, maar wil de SCSI drive vervangen voor een SATA HD.
    Mijn vraag is, zijn er speciale converters verkrijgbaar voor de Amiga om SCSI naar SATA te converteren, of kan je gewoon een willekeurige converter voor gebruiken ?
    Ik heb al lopen zoeken op het grote web, maar daar is de keuze groot en veel zijn een SCSI naar SATA oplossing maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Last edited by DdAzZ; 17-12-2021, 11:10.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2

    Ik heb op mijn A2000 met GVP HC+8 scsi kaart met geheugen jaren geleden een 50GB 80 pins SCSI schijf aangesloten.
    Dat werkte wel maar ik kon maar een klein deel gebruiken en in kleine partities (4gb? p/s)
    Zal ook te maken hebben gehad met KS versie die je gebruikt en ROM versie in je GVP.

    Heb toen gekozen voor SCSI/Compact Flash adapter omdat ik aan 4GB genoeg had en ik dan ook op mijn PC files kan toevoegen.

    Comment


      #3
      Ik heb deze: https://www.amibay.com/forum/want-to...a-scsi-to-sata

      Maar dat is niet echt de goedkoopste oplossing.

      Comment


        #4
        Originally posted by PRS View Post
        Ik heb deze: https://www.amibay.com/forum/want-to...a-scsi-to-sata

        Maar dat is niet echt de goedkoopste oplossing.
        300 Euro ?!

        Er zijn SCA80 adapters in overvloed op Ebay en Aliexpress en Wish en noem het maar op.
        Als je ergens een paar van die drives uit een oude server kan trekken, dan is het even proberen of er 1 werkt, maar stukken goedkoper en net zo snel!
        Niet dat je die snelheid nodig hebt of überhaupt de ruimte, want 20 GB is genoeg om de hele Tosec er op te zetten.

        Ik heb dit vaak genoeg gedaan met GVP HC8 en GVP Combo kaarten en tot nu toe allemaal succesvol.
        Ja het is een bitch om de juiste drive te vinden, maar over het algemeen Seagate, Quantum en Hitachi drives doen het wel, bepaalde IBM drives, maar Fijitsu is meestal een no go.

        Comment


        • PRS
          PRS commented
          Editing a comment
          Gelukkig heb ik er niet echt € 300,- cash voor betaald, maar nam k0x genoegen met wat hardware wat ik nog had liggen.

        • Buzzfuzz
          Buzzfuzz commented
          Editing a comment
          Dan nog ... veel geld als je hardware hetzelfde is in waarde
      Working...
      X