Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raspberry Pi en Keyrah in A1200.net behuizing bevestigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Raspberry Pi en Keyrah in A1200.net behuizing bevestigen

    Ik heb er toch maar voor gekozen om mijn Skid Row editie A1200 case los uit te laten leveren van de keycaps. En die staat nu op mijn bureau. Erg kleurrijk zo. Ik wil de Keyrah en de Raspberry Pi in bevestigen waarvoor er mounting holes in zitten. Ik vermoed dat ik die gaatjes moet uitboren, maar wil dat graag even checken voordat ik er gaten in boor, terwijl dat niet de bedoeling is. Heeft iemand daar ideeën over? Click image for larger version

Name:	20211203_132244.jpg
Views:	302
Size:	1.24 MB
ID:	27521

    #2
    Ik heb geen ervaring met waar je naar vraagt, maar ik had zelf wel een andere vraag mbt deze case.

    Hoe is dat bij jou gegaan met douane en/of inklaringskosten? Ik meen me te herinneren, maar weet niet zeker meer, dat deze cases vanuit het UK warehouse worden geleverd dus buiten de EU nu.

    Ik heb zelf de cd32 case nog uitstaan als onderdeel van de keycaps indiegogo en had er geen haast mee dus vanwege extra verzendkosten (toch?) dacht ik hem lekker te laten leveren samen met de keycaps. Maar zit nu te twijfelen of niet gewoon apart maar moet laten verzenden.

    Comment


      #3
      Ik had even een mailtje gestuurd naar Phillipe naar aanleiding van de laatste update over de cases/keycaps. Verzendkosten zijn € 20 en de inklaringskosten waren € 10,15 contant betaald aan UPS. Achteraf beetje jammer natuurlijk, want als ik het vorig jaar had laten verzenden (waren ze er toen al? Ik ben het allemaal een beetje kwijt) dan waren er geen invoerkosten geweest. Heb dit jaar al veel te veel aan betaald :(.

      Comment


        #4
        Je hoeft niks uit te boren. Spacers gebruiken met de juiste schroeven en klaar.

        Comment


          #5
          Originally posted by Tyball View Post
          Ik had even een mailtje gestuurd naar Phillipe naar aanleiding van de laatste update over de cases/keycaps. Verzendkosten zijn € 20 en de inklaringskosten waren € 10,15 contant betaald aan UPS. Achteraf beetje jammer natuurlijk, want als ik het vorig jaar had laten verzenden (waren ze er toen al? Ik ben het allemaal een beetje kwijt) dan waren er geen invoerkosten geweest. Heb dit jaar al veel te veel aan betaald :(.
          Weet je ook hoe ver het staat met de keycaps (project)?
          Last edited by tsb; 09-12-2021, 10:27.

          Comment


            #6
            Originally posted by Megatron View Post
            Je hoeft niks uit te boren. Spacers gebruiken met de juiste schroeven en klaar.
            Inderdaad. Bedankt voor het meedenken. Er zijn twee schroefjes meegeleverd die in de mounting holes passen. Ik denk dat het M2 schroefjes zijn. Nu even kijken waar ik die kan kopen. De Gamma heeft alleen vanaf M3. Ik zag op internet al iets bij modeltreinwinkeltjes.

            Comment


              #7
              Originally posted by tsb View Post

              Weet je ook hoe ver het staat met de keycaps (project)?
              Niet precies. In de laatste update werd er iets gezegd over de situatie in China. En Chinees Nieuwjaar en zo. Maar misschien ging dat alleen over de a500 cases. Zal nog wel even duren.

              Comment


                #8
                Ik ben benieuwd naar de voortgang! . Ik heb er ook nog aan zitten te denken nadat ik Pi+Keyrah in een A600 behuizing had gestopt. Ik heb de Keyrah in de midden-stand gezet (geen key mapping) en de knop eraf gesoldeerd, hierdoor is de power LED uit. Wat er raar uitziet.
                Op de A600 is alles netjes dicht (met 3d geprinte mounting/backplate) en ik wilde geen open gaten in de A1200 kast.
                Ook past het allemaal maar net en moest ik sommige kabels dubbel bestellen omdat de kabels te lang waren (microsd naar microsd slot) of te dik (micro hdmi-hdmi female).

                Uiteindelijk een Pi400 gekocht waardoor ik ruimte heb voor 1 van mijn echte A1200s en de AmigaPi :)
                [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Nog weinig vorderingen. Vooralsnog lukt het me niet eens om de softwarematige kant aan de praat te krijgen. Ik wil graag RetroPie draaien en het lukt me niet om de joysticks via de Keyrah aan de praat te krijgen in Vice, en naar Amiga moet ik nog kijken. De tijd begint wel te dringen, want ik wil er graag Kerstspellen voor de C64 en Amiga op spelen in de woonkamer.

                  Dus alles hangt nog los in de behuizing. Ben me vooral aan het oriënteren op zo'n mounting backplate oplossing. Ik zag dat ik wel een metalen IO backplate kan bestellen, maar vraag me af of/hoe die op zijn plaats blijft zonder moederbord. En ik kan nergens een mounting oplossing vinden voor usb poorten etc. Wel voor de Amiga 500 (al is die niet meer verkrijgbaar zag ik). En wat voor de A600 op Ebay. Er schoot me te binnen dat die misschien wel past op de poorten van de A1200. Ook zag ik bijv. dubbele USB poorten met schroefbevestiging. Misschien past die precies in een DB25 poort.

                  Je kunt merken dat er wel rekening mee gehouden is dat mensen hun Raspberry Pi of MiST in de behuizing willen stoppen, maar niet hoe dat er dan netjes uit moet komen te zien.

                  Comment


                    #10
                    Het is me inmiddels gelukt om de joysticks van de Keyrah werkend te krijgen in Vice onder RetroPie. Voor Amiberry helaas nog niet. Dat laat ik maar even voor wat het is. Ik wil op dit systeem in de kerstvakantie toch alleen Lemmings 2 spelen en daarvoor heb je geen joystick nodig. Andere Amiga spellen blijf ik wel gewoon op mijn Amiga 500 spelen. En als ik het echt op mijn heupen krijg, dan zet ik de C64 met Turbo Chameleon wel beneden neer.

                    Wel nog een interessant vooruitzicht: Ik heb Thomas van Corei64 gevraagd of hij van plan is om een mounting oplossing voor de Raspberry Pi voor de Amiga 1200 te gaan verkopen (hij verkoopt als voor de 600) en daarop antwoordde hij bevestigend. Weer iets om naar uit te kijken!

                    En ik moet natuurlijk nog wat ledjes hebben voor deze behuizing.

                    Comment


                      #11
                      Met die 3d geprinte mounts werkt het prima. (via ebay in italie besteld) Het puzzelen was dus met de juist kabeltjes.
                      Op de a600 moet je de keyrah draaien zodat de poorten aan de zijkant zitten, een beetje gepriegel maar dat is ook gelukt.

                      Mounting plates had ik destijds wel gevonden, maar dan van producenten in amerika. En dan moet je nog gaan lopen klooien met een dremel. Ik ben benieuwd naar je a1200 straks. Ik heb daar nog weinig van gezien (i.t.t de a600) vooral of de led's dus goed reageren met de keyrah. Artikel dat ik volgde voor de a600, had iemand het powerledje van de pi gesoldeerd en doorverbonden met de led's van de a600.,. en dat ga ik dus niet doen.
                      [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

                      Comment

                      Working...
                      X