Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCD of led scherm in monitorbehuizing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    LCD of led scherm in monitorbehuizing

    Ik heb een lege monitorbehuizing van de 1084s monitor. Ik wil er graag een lcd of led scherm inbouwen. Daarachter wil ik de Amiga voeding, een versterkertje en goede luidsprekers plaatsen.
    Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een plat scherm in een monitorbehuizing?
    volgens mij is de 1084s een 14inch scherm maar ik kan eigenlijk nergens een 14 inch plat scherm in 4:3 vinden. Iemand een idee of tip?
    write something....

    #2
    Een CRT is dan wel 14", maar het zichtbare gedeelte is nog een stuk kleiner. Je zal zelf het diagonaal op moeten meten hoeveel er over gebleven is.

    Verder denk ik dat je op Marktplaats of eBay oid moet zoeken om een oude LCD te scoren.
    Of je moet een oude laptop slopen met 13"/14" scherm.

    Comment


      #3
      Dank je wel. Ik zal het even opmeten. Op MP oid kom ik nergens 13 of 14 inch led of lcd tegen. Ik heb de indruk dat dit helemaal geen gangbare maat is voor platte schermen.

      Vorig jaar heb ik nog een oude 15inch opgescharreld waarvan ik dacht dat deze zonder behuizing zou passen maar dit was net te groot. Daardoor viel een deel van het beeld buiten het gezichtsveld. Dit scherm kon ik helaas het beeld formaat via het menu niet verkleinen.

      een scherm van een laptop is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Alleen hoe connect ik die want ik neem aan dat die direct op het moederbord geplugd is.
      Last edited by Lowranger; 26-05-2021, 09:02.
      write something....

      Comment


      • PRS
        PRS commented
        Editing a comment
        Dat zal dan via een Indivision moeten, omdat je een digitaal signaal nodig hebt.

        Mbt hoe verder aan te sluiten, dat is per scherm verschillend en zou je de specs/pinout van het betreffende scherm moeten op zoeken.

        https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1931866
        Last edited by PRS; 26-05-2021, 13:19.

      #4
      Originally posted by Lowranger View Post
      Dank je wel. Ik zal het even opmeten. Op MP o.i.d. kom ik nergens 13 of 14 inch led of lcd tegen. Ik heb de indruk dat dit helemaal geen gangbare maat is voor platte schermen.

      Vorig jaar heb ik nog een oude 15inch opgescharreld waarvan ik dacht dat deze zonder behuizing zou passen maar dit was net te groot. Daardoor viel een deel van het beeld buiten het gezichtsveld. Dit scherm kon ik helaas het beeld formaat via het menu niet verkleinen.

      een scherm van een laptop is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Alleen hoe verbind ik die want ik neem aan dat die direct op het moederbord geplugd is.
      Even de maten nagelopen en het komt inderdaad neer op 13inch want de diagonale maat is 33 cm.
      write something....

      Comment


        #5
        Als je een laptop scherm wilt gebruiken heb je een passend Drive Controller Board nodig. Die zet de signalen om naar VGA/HDMI en heeft een aansluiting voor de flatband cable. Dat is dus per scherm een verschillend type. Met het onderdeelnummer op het scherm vind je het juiste Drive Controller Board (als er een voor gemaakt is natuurlijk).
        Voorbeeld: https://www.ebay.nl/itm/163080190728

        Er bestaan geloof ik ook universele Controller Boards, maar daar heb ik geen ervaring mee.

        Comment


          #6
          Dank jullie voor de tips. Ik ga me er weer eens verder in verdiepen.
          write something....

          Comment

          Working...
          X