Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een wel heel erg witte Amiga 1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Een wel heel erg witte Amiga 1200

    Ergens deze zomer begonnen aan de bouw van een wel heel erg witte Amiga. Nu zou je zeggen dat dit voor iemand die deel uitmaakt van A1200NET wel makkelijk moet zijn want wellicht hebben die nog wel wat voorraad liggen. Nou... nee, dat valt dus vies tegen want ook wij wachten met smacht op een productie datum voor nieuwe behuizingen en toetsen. Het geluk wou echter dat er iemand een witte case over had en een ander nog een extra set witte toetsen en liever zwarte had gehad, dus na wat onderhandelen over een wissel/ruil had ik vorige week alle onderdelen binnen om zo een ultra witte Amiga te bouwen. Ja, de Case LEDs zijn ook wit :-)

    Bij deze deel ik de foto's met jullie.

    Click image for larger version

Name:	IMG_9362.JPG
Views:	344
Size:	1.21 MB
ID:	25880 Click image for larger version

Name:	IMG_9363.JPG
Views:	337
Size:	807.9 KB
ID:	25872 Click image for larger version

Name:	IMG_9372.JPG
Views:	338
Size:	733.8 KB
ID:	25871 Click image for larger version

Name:	IMG_9378.JPG
Views:	342
Size:	989.8 KB
ID:	25879 Click image for larger version

Name:	IMG_9377.JPG
Views:	345
Size:	861.7 KB
ID:	25874 Click image for larger version

Name:	IMG_0228 2.jpg
Views:	343
Size:	947.3 KB
ID:	25876 Click image for larger version

Name:	IMG_0227 2.jpg
Views:	318
Size:	1,019.4 KB
ID:	25881 Click image for larger version

Name:	IMG_0229 2.jpg
Views:	326
Size:	840.6 KB
ID:	25873 Click image for larger version

Name:	IMG_0231 2.jpg
Views:	326
Size:	937.1 KB
ID:	25877 Click image for larger version

Name:	IMG_0237 2.jpg
Views:	398
Size:	364.5 KB
ID:	25870 Click image for larger version

Name:	IMG_0233 2.JPG
Views:	328
Size:	895.3 KB
ID:	25882
    Attached Files

    #2
    Dit is wel heel wit! Zonnebril op
    Ik vind hem er wel tof uit zien ... zelfs de binnenkant is wit ... toch jammer dat die IC's zwart zijn

    Comment


      #3
      Is een prachtige mooie witte A1200 waarmee je vele jaren plezier van heb. Vind het zeer uniek vooral, dat de witte moederbord perfect aansluit met de witte case en de witte keycaps.

      Hoop zelf op de Zwarte en de Ghost keycaps.
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #4
        Een witte Amiga! Beetje jammer van die groene stroom alleen
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #5
          Mooi wit is niet lelijk!
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


            #6
            Erg tof!!!
            write something....

            Comment


              #7
              Sjiek Megatron!

              Ik kan bijna niet wachten op mijn witte keycaps set.

              Comment


                #8
                Nice!!👍

                Comment


                  #9
                  Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                  Is een prachtige mooie witte A1200 waarmee je vele jaren plezier van heb. Vind het zeer uniek vooral, dat de witte moederbord perfect aansluit met de witte case en de witte keycaps.

                  Hoop zelf op de Zwarte en de Ghost keycaps.
                  Volg jij de updates van de campagne en de wijzigingen? Je hebt ook gelezen dat de SE keycaps anders dan de Scoopex, Apollo, Red Sector en CD32 dermate zijn vertraagd dat we die mensen andere sets laten kiezen. Afhankelijk van het bedrag van de originele pledge kun je 2,3,4 of zelfs 5 sets kiezen of een combinatie met een Amiga 500 en Tankmouse case.

                  Probleem is dat we door de pandemie met het probleem zitten dat klanten van onze productiepartner dermate achterlopen op hun schema dat we geen sub 10 keysets meer kunnen produceren omdat de 'config change & setup fees' dermate hoog zijn.. dat we minimaal 50 stuks moeten produceren. Met maar 9 of 10 Ghost cases die bestaan, is dat een duur grapje dan..

                  Die Ghost doet het trouwens goed met een set zwarte keys.. echt mooie combo!

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Megatron View Post

                    Volg jij de updates van de campagne en de wijzigingen? Je hebt ook gelezen dat de SE keycaps anders dan de Scoopex, Apollo, Red Sector en CD32 dermate zijn vertraagd dat we die mensen andere sets laten kiezen. Afhankelijk van het bedrag van de originele pledge kun je 2,3,4 of zelfs 5 sets kiezen of een combinatie met een Amiga 500 en Tankmouse case.

                    Probleem is dat we door de pandemie met het probleem zitten dat klanten van onze productiepartner dermate achterlopen op hun schema dat we geen sub 10 keysets meer kunnen produceren omdat de 'config change & setup fees' dermate hoog zijn.. dat we minimaal 50 stuks moeten produceren. Met maar 9 of 10 Ghost cases die bestaan, is dat een duur grapje dan..

                    Die Ghost doet het trouwens goed met een set zwarte keys.. echt mooie combo!
                    Wilde van de A1200 GHOST case een complete set maken met de GHOST keycaps. Wil het pronken bij AMIGA35 en wil vooral Marvin niet teleurstellen. Dankzij hem kon ik de unieke A1200 GHOST case bemachtigen. Het is voor mij een droom A1200 waarmee ik de Blizzard 1230 IV en hopelijk de Blizzard 1260 kan verrijken qua Demos afspelen. En wil de A1200 GHOST case mee brengen naar AMIGA evenementen en laten tonen hoe mooi het is in het donker.

                    Van de A1200 case vond ik de diskdrive button een teleurstelling. Omdat de button alleen is bedoeld voor de A500/A2000 Chinon FB-354 diskdrive i.p.v. de Chinon FZ-354 wat je veel ziet bij de A1200’s. Natuurlijk kan je een passende kleur via een 3D print verwezenlijken. Maar met de GHOST is dat een onmogelijke opgave. Dat is de enige opmerking wat ik kon vinden voor de rest is het prachtige stevige A1200 case.

                    Natuurlijk zal de zwarte keycaps mooi zijn net zoals nu met de witte NOS keycaps wat perfect past qua kleur met de witte Escom muis. Had de kans om de witte A1200NET keycaps ervoor te kopen. Maar het stak vreselijk af met de witte Escom muis. De witte keycaps zijn echt spierwit en staat voor mij gevoel beter bij een witte A1200 case zoals die van jou Megatron. Hopelijk word toch later 2021/2022 de GHOST keycaps gemaakt en weet, dat er maar 8 A1200 Ghost case in leven zijn van 10. Twee zijn toch gesneuveld tijdens het productie proces als ik me niet vergist (werd me vertelt).

                    Wacht tevens op de zwarte A500 case, zwarte tankshell en de zwarte keycaps. Heb bij Marvin een deal gemaakt voor de zwarte keycaps voor mij zwarte A1200 case van A1200NET. Omdat ik veel te laat was en het eerst bij de A500 wilde houden voordat ik begon met de A1200 projecten. Ben reuze blij, dat ik via Marcel een mooie complete A1200 CD32 case en de bijpassende keycaps kon kopen.

                    Zit nu te twijfelen voor mij 4de A1200 project vanwege de Vampire 1200 V2. Of ik zo witte A1200 case ervoor wilt kopen of de translucent case.
                    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                    Comment


                      #11
                      Een heel mooi geheel, dit ziet er prachtig uit :)
                      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Megatron View Post

                        Volg jij de updates van de campagne en de wijzigingen? Je hebt ook gelezen dat de SE keycaps anders dan de Scoopex, Apollo, Red Sector en CD32 dermate zijn vertraagd dat we die mensen andere sets laten kiezen.
                        Hoi Megatron,

                        Volgens de Indiegogo updates die ik krijg, wordt de CD³² versie nog gewoon geleverd. Heb ik iets gemist?

                        Citaat uit de Indigogo mail van 25 Aug 2020:
                        Limited editions will be produced in the upcoming production slot and are therefore not impacted.
                        These aren’t impacted at all:
                        • The CD32 Limited Edition
                        • The Carbon Limited Edition
                        • The Checkered Flag Limited Edition
                        Ik heb een pledge uit staan voor een aantal keycap-sets en de CD³² case/cap bundle.
                        Last edited by PRS; 26-10-2020, 11:13. Reason: Typo

                        Comment


                          #13
                          Heb je het moederbord volledig zelf opgebouwd Megatron ?
                          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by PRS View Post

                            Hoi Megatron,

                            Volgens de Indiegogo updates die ik krijg, wordt de CD³² versie nog gewoon geleverd. Heb ik iets gemist?

                            Citaat uit de Indigogo mail van 25 Aug 2020:
                            Limited editions will be produced in the upcoming production slot and are therefore not impacted.
                            These aren’t impacted at all:
                            • The CD32 Limited Edition
                            • The Carbon Limited Edition
                            • The Checkered Flag Limited Edition
                            Ik heb een pledge uit staan voor een aantal keycap-sets en de CD³² case/cap bundle.
                            Ik denk (hoop zelfs) dat Megatron per abuis de CD32 in dat rijtje erbij heeft staan .. zo stond het inderdaad niet in die email. Daar stonden die anderen (behalve de cd32 dus) wel in:

                            Comment

                            Working...
                            X