Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn amiga 500 geeft een wit beeld maar wel geluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Via de modulator krijgt iedere TV met een klassieke tuner beeld. Je moet dan natuurlijk wel het kanaal, of de frequentie opzoeken waar de modulator zijn beeld over verstuurd...

    Comment


      #17
      Ik heb nog geen modulator dus kan het niet testen, alleen die brakke scart kabel. Trouwens die Sordan kabel is niet meer te krijgen
      Ga kijken of ik nog ergens een scart zie en dan maar bestellen.

      Comment


        #18
        Dit bedoel ik:
        Click image for larger version

Name:	FFF70D41-182A-480A-8116-947DAE5C4179.jpeg
Views:	218
Size:	92.2 KB
ID:	25446

        Dan krijg je een zwart/wit scherm:
        Click image for larger version

Name:	00B47AD1-60F8-460E-B8D6-47103BA11AC4.jpeg
Views:	210
Size:	72.8 KB
ID:	25447

        Comment


          #19
          Ja hij doet het gelukkig, nu maar een goede scart bestellen en misschien sparen voor een Indivision.

          Comment


            #20
            Originally posted by robert52 View Post
            Ja hij doet het gelukkig, nu maar een goede scart bestellen en misschien sparen voor een Indivision.

            Mooi, dat je A500 nog in leven is. Veel plezier ermee en de Indivision ECS V2 is een grote aanwinst voor je A500. Ben benieuwd hoever je A500 wilt uitbreiden. Ben zelf begonnen met de A500 en te lang ermee doorgegaan qua projecten. Was een leuke tijd geweest en heb er veel van geleerd. Hou nu mij A500 zoals het is en hopelijk komt de zwarte A500 case met de zwarte keycaps van A1200NET. Nu ben ik sinds verleden jaar volop bezig met mij A1200 projecten.
            Last edited by AMIGA JOHAN; 10-09-2020, 12:27.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #21
              Ja heel blij, was bang dat ik een kat in de zak had gekocht. In de jaren 90 heb ik twee A500 gehad. De 1e ging ten ziele en de 2e heb ik verkocht voor de aanschaf van een pc. Nu had ik daar achteraf wel spijt van maar toen was dat niet anders. Het Commodore tijdperk hield een beetje op toen, maar ik ben blij dat het weer helemaal terug is (zal wel nooit echt weg zijn geweest). Ik laat deze eerst opknappen door een recap en de floppydrive vervangen voor een nieuwe (die hoort er gewoon in). Langzaamaan kijken voor een Gotek Floppy Emulator en me er in verdiepen hoe dit werkt. Kijken voor twee Arcade joysticks, en wie weet wat er verder nog op het pad komt.

              Comment


                #22
                Originally posted by robert52 View Post
                Ja heel blij, was bang dat ik een kat in de zak had gekocht. In de jaren 90 heb ik twee A500 gehad. De 1e ging ten ziele en de 2e heb ik verkocht voor de aanschaf van een pc. Nu had ik daar achteraf wel spijt van maar toen was dat niet anders. Het Commodore tijdperk hield een beetje op toen, maar ik ben blij dat het weer helemaal terug is (zal wel nooit echt weg zijn geweest). Ik laat deze eerst opknappen door een recap en de floppydrive vervangen voor een nieuwe (die hoort er gewoon in). Langzaamaan kijken voor een Gotek Floppy Emulator en me er in verdiepen hoe dit werkt. Kijken voor twee Arcade joysticks, en wie weet wat er verder nog op het pad komt.
                De ACA500Plus is een must voor een A500 kan niet meer zonder. Zou ook zoeken naar een externe diskdrive kan je makkelijk op je A500 plaatsen. Zie mij eerdere foto van mij A500. Heb zelf een zwarte CDTV CD-1411 diskdrive.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                  #23
                  Die Aca500plus houd ik zeker in gedachte. Een externe floppy drive wil ik zeker aanschaffen om daarin de Gotek te plaatsen met een boot schakelaar. Er is zoveel veranderd sindsdien, stapje voor stapje.

                  Comment


                    #24
                    Als je een ACA500+ koopt heb je geen bootschakelaar meer nodig!!

                    Comment


                      #25
                      Originally posted by Erik B View Post
                      Als je een ACA500+ koopt heb je geen bootschakelaar meer nodig!!
                      Klopt, zie foto. Je kan o.a. schakelen van 3.1, 3.1.4.1 of DiagROM.

                      Click image for larger version  Name:	53A9AC03-CF3B-4E32-AE0D-D0D3D77A222C.jpeg Views:	0 Size:	208.3 KB ID:	25477
                      Last edited by AMIGA JOHAN; 14-09-2020, 17:46.
                      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                      Comment


                        #26
                        Die komt er wel. Eerst de A500 opknappen zodat ie zich weer lekker voelt na al die jaren in de doos. 😎

                        Comment


                          #27
                          Hier kun je aangeven dat hij van DF1: DF0: moet maken!
                          Last edited by Erik B; 14-09-2020, 18:21.

                          Comment


                          • AMIGA JOHAN
                            AMIGA JOHAN commented
                            Editing a comment
                            Had een foto ervan vergeten Erik over de DF0 en DF1 als bootselect. TSB heeft me verleid met het nemen van een koud biertje. Het werd er meerdere is nu erg mooi warm weer. Gelukkig houden we meer, dan 1.5 meter afstand.

                            Met de ACA500Plus kan je van alles instellen en uitzetten

                          #28
                          Johan proost!! Vandaar dat je in het Amiga Cafe zit!!

                          Comment


                          • AMIGA JOHAN
                            AMIGA JOHAN commented
                            Editing a comment
                            Leuk bedacht, Erik. Met het warme weer word je snel ermee verleid. Al dat water word je ook niet vrolijk van.

                          #29
                          Hoi,

                          Ik heb hetzelfde probleem gehad.
                          Toen ik de amiga aansloot op tv met scart. wit beeld maar wel geluid.
                          Daarna aangesloten op een monitor met scart en jawel. alles werkte. (werd alleen gek van de pieptoon van die monitor.
                          Toen een andere kabel gehaald (weet niet meer waar) en het probleem was opgelost.
                          Werkt nu prima op tv

                          Comment


                            #30
                            Bij mij was de kabel brak. Ik heb nu een nieuwe besteld, wacht er alleen nog op.

                            Click image for larger version

Name:	profigold-amiga-scart1.jpg
Views:	159
Size:	103.9 KB
ID:	25538

                            Comment


                            • AMIGA JOHAN
                              AMIGA JOHAN commented
                              Editing a comment
                              Die ziet er stevig uit, mooie kabel. Ben benieuwd hoe strak het beeld is op je A500.
                          Working...
                          X