Announcement

Collapse
No announcement yet.

USB CD-rom op a1200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    USB CD-rom op a1200

    IK heb nu een USB aansluiting en wil een usb cdrom kopen maar welke zou goed werken ? Moet uit China komen lekker goedkoop

    #2
    Ik heb een Samsung SE208 bij de Kijkshop gescoord voor 25 euro. Werkt prima met m'n A3000 & Highway USB. Is wel ff opletten welk CDROM FS je gebruikt (en ook FAT32). Poseidon verwacht er eentje specifiek voor USB CDROMs. Weet niet meer uit m'n hoofd welke.

    Comment


      #3
      Je kunt natuurlijk de goedkoopste Chinese plastic ellende bestellen die je kunt vinden (lukt vast wel voor 6 à 7 euro). Als je iets minder krenterig bent kun je er ook voor 20-25 euro eentje in Nederland vinden. Goedkoop is duurkoop.

      Comment


        #4
        Klopt Mc heb er eentje gevonden op MP woond 100 meter van me vandaan.Heb je niet er eentje nodig met 2x usb ? 1 voor stroom en een voor de cdrom ?

        Comment


          #5
          als het wel nodig is om een dubbele usb poort te gebruiken neem je toch gewoon een usb y-kabel en eentje voor in de amiga en de andere zo'n stekkervoeding van bv je telefoon, ik gebruik er ook een voor mijn ps3 om de harddisk te voeden want de voeding van de ps3 is niet zoe sterk, dit werkt perfect

          Comment


            #6
            Goed idee

            Comment


              #7
              deze ?
              http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenme...PzMaAmxr8P8HAQ

              Comment


                #8
                Kun je via zo'n USB interface ook een andere muis gebruiken b.v. optisch ?

                Comment


                  #9
                  Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in een externe usb-cdrom drive voor mijn rapidroad. Gaat dit zonder problemen werken bijvoorbeeld met mijn cd's van mijn amiga magazines van vroeger, of wellicht met cd32-games? Cdda-audio zal niet werken weet ik. Kan ik elke willekeurige usb cd-drive kopen?

                  Met wat ik thuis heb werkt tot nog toe bijna alles:
                  Wireless logitech toetsenbord en muis
                  Externe hd's
                  Card-readers (o.a. cf-kaartjes)

                  Comment


                    #10
                    Een muis gaat werken, zolang je binnen Workbench blijft. Als je via WHDLoad een game wilt spelen moet je sowieso je USB stack uitzetten (via de WHDLoad-startup/cleanup scripts in S) anders werken de meeste games niet. En mochten ze al werken met de USB stack verwachten games alsnog de muis in de meeste gevallen gewoon op DB9 poort 1. Zelfde verhaal voor een toetsenbord.

                    Om ruimte te besparen heb ik een A3000 en PC op USB switch en daar een Logitech unifying USB sticky in met een draadloze muis en toetsenbord. Werkt dus super binnen Workbench.

                    Andere optie voor muis is: http://retro.7-bit.pl/?lang=en&go=pr...&name=rys_mkii (zelf geen ervaring mee) en analoog voor je toetsenbord: http://retro.7-bit.pl/?lang=en&go=projekty&name=sum En dat zou dan wel altijd moeten werken (ook in WHDLoad en in games geboot vanaf floppy/Gotek)

                    CDRom werkt bij mij zonder problemen met Amiga disks. CD32 games er vanaf spelen weet ik niet of dat gaat werken. Denk het haast niet. Booten vanaf die CDRom gaat niet (voor zever ik weet) en of een A1200 CD32 emulator ermee om kan, geen idee.

                    Let wel even dat je de CDrom het best in een gevoede USB hub plugt en niet in je Amiga zelf om er zeker van te zijn dat hij voldoende stroom krijgt.

                    Comment


                      #11
                      Heeft iemand (odo?) in deze thread recentelijk nog een usb-drive gekocht en aan de praat gekregen op een amiga (via subway of rapidroad?). Ben nog steeds geinteresseerd, maar hoor graag ervaringen van een drive die nu nog te koop is.

                      Comment


                        #12
                        Is die samsung uit mijn eerdere post niet meer beschikbaar? Heb hem zelf een klein jaar geleden gekocht.

                        Comment

                        Working...
                        X