Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga is online, maar hoe nu verder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga is online, maar hoe nu verder?

    Heb het na veel vallen en opstaan, eindelijk voor elkaar. M'n amiga 1200 is online. Qua surfen, heb je er natuurlijk niets aan, maar daar was het mij ook niet om te doen.
    Mijn bedoeling is om een stuk sneller bestanden te kunnen uitwisselen tussen de pc en amiga, want met een nulmodem kabeltje is wel erg tenenkrommend traag.
    Maar daar wringt de schoen, geen idee hoe dit verder moet, lees wel het een en ander over samba, maar wordt daar totaal geen wijs uit.
    Iemand hier ervaring mee?

    #2
    Ik doe dat met SMBmounter: http://aminet.net/package/comm/net/SMBMounter en dan heb je ook smbfs nodig http://aminet.net/package/comm/tcp/smbfs-68k, geloof ik, maar da's misschien alleen nodig als je drives vanaf je Amiga ook naar de PC wil sharen..

    Comment


      #3
      Ik download amiga-files via mijn iphone op mijn nas. Daar draait een ftp-server op. Vervolgens kan ik met het ftp-programma AmiTradeCenter op mijn A1200 de bestanden ophalen van mijn NAS. Als je geen NAS hebt, zou je ook een ftp-server op een pc kunnen laten draaien..

      Waarom ik het via mijn iphone en nas doe? Omdat het kan :)) Geen pc nodig.

      Comment


        #4
        gewoon idd. smbfs gebruiken, als je een NAS oid. dergelijks hebt.. windows share kan ook wel, alleen zal encrypted passwords niet goed gaan denk ik..

        Ik gebruik gewoon de shell/console versie.

        smbfs workgroup=werkgroepnaam user=username password=xxxxxxxx service=//192.168.0.2/datashare

        Daarna kun je de mount benaderen via smbfs: in bv. dopus

        Zoals spud aangaf, kun je ook smbmounter gebruiken, is wat handiger..
        daarbij ben je wel smbfs nodig om de verbinding te kunnen maken, daar maakt smbmounter namelijk ook gebruik van..
        Bij de settings kun je het pad opgeven waar smbfs gevonden kan worden..
        Last edited by tsb; 27-11-2015, 01:03.

        Comment


          #5
          FTP is ook efficienter dan SMB en zal sneller zijn, in de meeste gevallen.

          Comment


            #6
            Amigaexplorer, zou ook via tcp/ip verbinding moeten kunnen maken tussen de pc en amiga, weet iemand hoe dat werkt?

            Comment


              #7
              Ja, dat heb ik ooit met moeite aan de praat gehad, maar is me niet meer gelukt vanaf windows 7. Ik zou dit niet aanraden, bestandsoverdracht is super langzaam en in mijn geval ook onbetrouwbaar (zeker bij grote bestanden)

              Comment


                #8
                Amigaexplorer, is idd. niet stabiel op windows 7. Werkt eigenlijk alleen goed op XP.

                Comment

                Working...
                X