Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duitse Amiga 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Duitse Amiga 500

    Gisteren een Amiga 500 binnengekregen uit Duitsland, welke ik op de kop had getikt.
    Wat ik grappig vind is dat de Amiga een Duitse toetsenbordindeling heeft.
    Hier moet erg veel aan worden gedaan, ziet er aardig beroerd uit...
    Dat gaat een leuk projectje worden voor volgend jaar.


    German Amiga 500

    German Amiga 500

    German Amiga 500

    German Amiga 500

    #2
    Ben ook met die projecten bezig geweest, verleden jaar. Ook een keer een Duitse binnen gehad. Veel succes met het opknappen ervan.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


      #3
      Leuk project! Schoonmaken, wit maken, technisch in orde maken... leuk om te doen! Wel naar zijn die Duitse toetsenborden, ik heb er onderhand drie... waarvan eentje door een vorige eigenaar is bewerkt tot NL-toetsenbord met behulp van een kraspen en lelijke stickers... zit te denken om die maar op eBay te verkopen of zo. Succes met je project!
      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

      Comment


        #4
        Originally posted by VosCoBoss View Post
        Leuk project! Schoonmaken, wit maken, technisch in orde maken... leuk om te doen! Wel naar zijn die Duitse toetsenborden, ik heb er onderhand drie... waarvan eentje door een vorige eigenaar is bewerkt tot NL-toetsenbord met behulp van een kraspen en lelijke stickers... zit te denken om die maar op eBay te verkopen of zo. Succes met je project!
        Dat is idd wel zonde ja, vooral als er van een kraspen gebruik werd gemaakt.
        Dat krijg je bijna niet meer weg.

        Als je de Amiga wilt verkopen kun je evt eerst proberen het moederbord te verkopen op eBay en anders misschien iets van hydro dipping van de toetsen doen.

        Dankjewel!

        Comment


          #5
          Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
          Ben ook met die projecten bezig geweest, verleden jaar. Ook een keer een Duitse binnen gehad. Veel succes met het opknappen ervan.
          Dank je, zowel aan de buitenkant en aan de binnenkant moet ik veel gaan doen.
          Maar dat moet wel lukken :-)

          Comment


            #6
            Originally posted by AmigaDragon View Post

            Dat is idd wel zonde ja, vooral als er van een kraspen gebruik werd gemaakt.
            Dat krijg je bijna niet meer weg.

            Als je de Amiga wilt verkopen kun je evt eerst proberen het moederbord te verkopen op eBay en anders misschien iets van hydro dipping van de toetsen doen.

            Dankjewel!
            Ik denk dat ik de toetsen ga retrobrighten en de gekraste toetsen heel fijn opschuur. Dan inderdaad iets van een watertransfer/hydrodipping oplossing om de goede letters er weer op te krijgen. Wordt wel zoeken hoe, maar het schijnt wel te kunnen om inkjet hydro transfer paper te gebruiken. Wellicht ooit, heb al te veel Amiga-projecten liggen :D
            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

            Comment


              #7
              De muis welke bij dit systeem zat is nog erger, die is geler dan geel... wordt een uitdaging, maar heb van diverse mensen al goede tips ontvangen om het weer wat wit te kunnen krijgen.
              Alleen jammer dat we een wat donkere periode met weinig zon tegemoet gaan...

              Comment


                #8
                Originally posted by AmigaDragon View Post
                De muis welke bij dit systeem zat is nog erger, die is geler dan geel... wordt een uitdaging, maar heb van diverse mensen al goede tips ontvangen om het weer wat wit te kunnen krijgen.
                Alleen jammer dat we een wat donkere periode met weinig zon tegemoet gaan...
                Retrobrite... maakt niet uit hoe geel het is!


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                Comment


                  #9
                  Sommigen gooien de keys in een pan. Zachtjes rond de 60 graden met een retrobright oplossing er in. Sommigen met UV tl buizen. Of zelfs met een nagel lamp. Opties zijn er wel. Maar niet zo cheap als de zon.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Havoc View Post
                    Sommigen gooien de keys in een pan. Zachtjes rond de 60 graden met een retrobright oplossing er in. Sommigen met UV tl buizen. Of zelfs met een nagel lamp. Opties zijn er wel. Maar niet zo cheap als de zon.
                    Ik smeer het in met oxycream, pak het vervolgens in in huishoudfolie en dan geduldig in de vensterbank laten liggen tot het wit is. Weekje of langer komt soms voor.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                    Comment


                      #11
                      Ik heb een testje gedaan n.a.v. Een retro recipes episode op yt. Verkleurde 1541 2 dagen buiten in de zon gelegd zonder enige vorm van accelerator. Resultaat. Het werkt. Wel trager dan retrobright. Maar geen brozer plastic.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Havoc View Post
                        Ik heb een testje gedaan n.a.v. Een retro recipes episode op yt. Verkleurde 1541 2 dagen buiten in de zon gelegd zonder enige vorm van accelerator. Resultaat. Het werkt. Wel trager dan retrobright. Maar geen brozer plastic.
                        Bedankt voor de tip, ik ga het proberen.

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by VosCoBoss View Post

                          Ik smeer het in met oxycream, pak het vervolgens in in huishoudfolie en dan geduldig in de vensterbank laten liggen tot het wit is. Weekje of langer komt soms voor.


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Thanks, ook deze optie zal ik proberen. Dan kom ik er vanzelf achter welke de beste is

                          Comment


                            #14
                            Vind dit wel wat hebben.

                            Click image for larger version

Name:	C7E6A942-0690-42C1-A0B6-FFD6477A2C53.jpeg
Views:	598
Size:	34.7 KB
ID:	22689
                            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                              Vind dit wel wat hebben.

                              Click image for larger version

Name:	C7E6A942-0690-42C1-A0B6-FFD6477A2C53.jpeg
Views:	598
Size:	34.7 KB
ID:	22689
                              Jammer dat die case zo vergeeld is terwijl de toetsen nog zo wit zijn... verder blijft een chicken lips nog wel steeds mijn favoriet!
                              Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                              Comment

                              Working...
                              X