Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geanodiseerd aluminium voorkant voor de Amiga 4000d - Interesse poll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Geanodiseerd aluminium voorkant voor de Amiga 4000d - Interesse poll

    Hallo liefhebbers,

    Ik wil een kleine batch van de A4000d plastic voorkant laten maken uit geanodiseerd aluminium. Dit wil ik laten CNC frezen door gebruik te maken van het 3D steps bestandje, door Stuart Rogers (aka Stoobs) beschikbaar gemaakt op Thingiverse (https://www.thingiverse.com/thing:2886182)

    Als ik tot 10 geïnteresseerden kom, dan zakt de prijs naar ongeveer € 170,- per stuk.

    Een enkel exemplaar kost tegen de € 500,- wat me te veel is om een voorbeeld exemplaar te laten maken. Ik ben dus op zoek naar medestanders die een gokje willen wagen om dit te laten produceren, zonder het eind resultaat ooit gezien te hebben.

    Ik heb ook een draadje geopend op Amibay (http://www.amibay.com/showthread.php...-Interest-poll) en ik hoop dat ik 10+ medestanders kan vinden.

    Hieronder voorbeeld van de prijs als een x aantal geinteresseerden gehaald worden. De prijzen fluctueren een beetje, dus heb ik hier wat buffer in opgenomen:

    #...Anodized (Clear)...High polish (electropolish)
    1...475.....................530
    2...330.....................360
    3...280.....................315
    4...250.....................285
    5...235.....................265
    6...220.....................245
    7...205.....................230
    8...195.....................220
    9...190.....................210
    10..180.....................205
    ...
    20..150.....................165

    Tot nu toe hebben de volgende amigans interesse getoond:
    - PRS (that’s me )
    - Joshua5
    - Amibay (8x)
    Last edited by PRS; 13-10-2019, 16:29.

    #2
    Even checken of ik het snap. Dan moet je dan ding zelf nog spuiten in de juiste kleur?

    Is een run door een industriele 3D printer geen optie evt met wat nabehandeling?

    Comment


      #3
      Eh.. Nee.

      Hij is geanodiseerd om hem in Aluminium te houden.

      Anders kan je hem net zo goed in plastic laten maken...

      Comment


        #4
        Ik vraag mij af of het niet goedkoper is om het plastic frontje te laten verchromen. Zie bijvoorbeeld bchromed.eu

        Comment


          #5
          Dit bedrijf kende ik nog niet. Ik had al wel naar verzilveren gekeken, wat echt te duur is.

          Maar gezien de voorbeeld prijzen van Bchromed, verwacht ik niet dat ze goedkoper zijn (vergeleken met 10 CNC gefreesde frontjes):

          Spuitchroom in koplamp/blinker € 65,00 tot € 75,00 per stuk
          Spuitchroom op spuitmasker € 90,00
          Spuitchroom op skull € 350,00
          Spuitchroom op beeldje 20 cm hoog € 125,00
          alle prijzen zijn ex. BTW

          Comment


          • Verkoophoek
            Verkoophoek commented
            Editing a comment
            Ik heb zomaar even gegoogled. Er zijn misschien veel goedkopere bedrijven. Je zou offertes kunnen aanvragen. Misschien een alternatief als je de 10 deelnemers niet haalt?

          • PRS
            PRS commented
            Editing a comment
            Zeker een alternatief!

            Enige nadeel is dat ik dan mijn (vergeelde) frontje moet opofferen en het lastig wordt mocht ik hem ooit weer origineel willen maken.

          #6
          Niemand uit de NL scene??

          Comment


            #7
            De prijs is inmiddels onder de € 200,-, daar er nu 8 geinteresseerden zijn... Wie helpt me aan de laatste 2?

            Comment


              #8
              We zitten inmiddels op 10 gegadigden... Laatste inventarisatie of iedereen nog geinteresseerd is, en dan gaan we er voor

              Comment

              Working...
              X