Announcement

Collapse
No announcement yet.

A500, A600 of A1200. Een ultieme desktop Amiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by WHiZZi View Post
    Nee, een emulator zie ik niet zitten. Ik wil wel een echte hardware Amiga, voor het gevoel.. Ik kan zoiets al lang maken als ik dat zou willen, keyrah en raspberry pi kan ik exact hetzelfde. Nee, ik wil een Amiga als basis en daarop dus uitbouwen.

    Ik heb inmiddels een keus gemaakt. Het wordt een Amiga 600 met Furia 33Mhz (680EC20). CF-kaart erin, 604n van Indivision is ook besteld, de Indivision ECS is momenteel niet te krijgen dus daar wacht ik voorlopig maar even op. Gotek erin en een PCMCIA CF-kaart lezer.

    Voorlopig even een mooi projectje om te beginnen met bouwen. Eerst even recappen (en hopen dat de defecte het hiermee weer gaat doen), daarna de kast schilderen, nieuwe keycaps erop, spullen inbouwen en een mooie WB 3.1 installatie erop. :)

    Als ik er over een aantal maanden achter kom dat het gemis van AGA en/of snelheid een issue wordt, kan ik de Vampire kopen.
    Je spreekt jezelf tegen.. je wil een echte Amiga.. een Software emulatie (Pi3) of hardware in chip emulatie (FPGA) wil je niet.. maar je wil wel een Vampire die je Amiga gebruikt als lichaamsdonor en alles overpakt ...

    Comment


      #17
      Tja ... een FPGA blijft inderdaad een soort emulatie, maar wel 1 die timing technisch en qua hardware het dichtste bij het origineel komt ... de hardware wordt in die FPGA immers nagebouwd. Daarbij is de charme van de Vampire natuurlijk dat je hem zo kunt inbouwen dat je er niks van ziet terwijl je wel de originele interfaces blijft gebruiken ... zelfde look and feel dus
      Ja het is inderdaad niet origineel ... maar ik snap het wel ... ik zie de Vampire persoonlijk niet als emulatie maar als vervanging van ' een' onderdeel ... net zo goed als ik straks die cd32 zwarte case voor mijn A1200 ga gebruiken .. da's eigenlijk ook emulatie
      Last edited by LuzUo; 12-03-2019, 08:26.

      Comment


        #18
        Originally posted by Megatron View Post

        beetje een gedoe vind je niet ook?
        Eens :)

        Comment


          #19
          Vampire is ook FPGA toch?

          Comment


            #20
            Er bestaat een nieuwe Amiga 600 case, alleen wordt het wel een losse toetsenbord optie:

            https://www.plexilaser.de/Acrylglas-...-600-Teilesatz
            http://amigakit.amiga.store/product_...oducts_id=1283

            Comment


              #21
              AMIGA 500 is voor mij de ware AMIGA, de AMIGA 1200 wil ik voluit ermee gaan. Vooral dat de Warp 1260 ervoor uitkomt, is de grote reden waarom ik met de A1200 project wilt beginnen. Heb al een zwarte A1200 case van A1200NET voor elkaar gekregen.

              Click image for larger version

Name:	CFD7CF94-B534-4A46-A31B-A0CF22FDD43D.jpeg
Views:	193
Size:	2.47 MB
ID:	21269
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment

              Working...
              X