Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn gangbare bedragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Wat zijn gangbare bedragen

    Ik heb nu een Apollo 1240 32MB - 25 MHZ en vraag me af wat daar een gangbare prijs voor is. Ik kan hem houden, ombouwen naar 1260 of verkopen. De vraag is daarom wat het e.e.a. momenteel doet. Enerzijds is het zonde om weg te doen, aan de andere kant is het toch weer een leuk centje.
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    Hoi,

    Ik zoek nog een turbo kaartje voor mijn A1200. Een snelle 1240 lijkt me wel wat. Wat denk je van €300,00?

    Comment


      #3
      Met een 40Mhz 030 gaan ze voor rond de €350... dus die €300 van AmiBoing is een zeer fair bod zeg ik eens.

      Comment


        #4
        Megatron, " met een 40 mhz 030 gaan ze voor rond de 350..." Dit is een 040 die rondjes rent om de performance van een 40 mhz 68030. Dus sneller dan je vergelijkingskaart en een lager bedrag is dan wel fair. Ik snap je redenering niet. Licht hem toe als je wilt. Mhz'en vergelijken zegt niets over de werkelijke snelheid. Ik zit in dubio, ombouwen naar 1260 kost 260 euro of verkopen. Omdat ik nu een PPC met 060 heb is deze kaart over en vraag ik me af wat is wijsheid. Laten we eerlijk wezen, als de Vampire dadelijk komt zijn al die turbo kaarten niets meer waard.....
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


          #5
          Ik moest er even over denken of het Apollo was ... maar 't was DKB die het prachtige idee had een 030 accelerator de "1240" te noemen.

          Dat gezegd +/- 450 haalt die 040 wel.

          Comment


            #6
            Even gekeken op Ebay. Ik zag dat er 3 onlangs verkocht zijn. Tweemaal 450 euro en 400 euro. Allemaal 68040 op 40MHz.
            na aftrek van paypal en Ebay fees hou je dan netto 350-390 over. Op 25 MHz is 300 euro een reeel bod.

            Comment


              #7
              Ok, dank. Dan ga ik er een 1260 op 80 Mhz van maken. Zoals ik aangaf wou ik weten wat de waarde ongeveer is, zodat ik kon beslissen of ombouwen zinnig is.
              Last edited by Roel007; 26-02-2019, 19:58. Reason: Tikfoutjes
              Amiga 1200, IMac MorphOS

              Comment


                #8
                Op amibay zijn er ook wat verkocht / te koop. Daar heb je hem ook al voor 350. Als ik dat vergelijk met een Blizzard 1230 MKIV is dat eigenlijk relatief goedkoop. Die 060 upgrade hoeft niet veel te kosten als je geen rev6 cpu wil om op 80mhz te draaien. 64mb geheugen met 1 single sided simm zodat hij nog in een desktop past is trouwens ook een hack voor.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Roel007 View Post
                  Megatron, " met een 40 mhz 030 gaan ze voor rond de 350..." Dit is een 040 die rondjes rent om de performance van een 40 mhz 68030. Dus sneller dan je vergelijkingskaart en een lager bedrag is dan wel fair. Ik snap je redenering niet. Licht hem toe als je wilt. Mhz'en vergelijken zegt niets over de werkelijke snelheid. Ik zit in dubio, ombouwen naar 1260 kost 260 euro of verkopen. Omdat ik nu een PPC met 060 heb is deze kaart over en vraag ik me af wat is wijsheid. Laten we eerlijk wezen, als de Vampire dadelijk komt zijn al die turbo kaarten niets meer waard.....
                  Je snapt mijn redenering niet.. wat snap je niet dan? Ik zeg ook niet dat het "same-same" is.. ik zeg waar die dingen ongeveer brengen en dan Apollo/Phase5 etc.. ik denk dat het aanbod "on the money" is.. fair bod.. dan toch doen? Anders gewoon onderste uit de kan en op eBay pleuren.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Megatron View Post

                    Je snapt mijn redenering niet.. wat snap je niet dan? Ik zeg ook niet dat het "same-same" is.. ik zeg waar die dingen ongeveer brengen en dan Apollo/Phase5 etc.. ik denk dat het aanbod "on the money" is.. fair bod.. dan toch doen? Anders gewoon onderste uit de kan en op eBay pleuren.
                    Ok, ik begreep je verkeerd. Je referentie naar ebay is wel spot-on. Prijzen zijn daar over the top. Amibay is trouwens ook niet veel goedkoper, de handelaren van ebay, zitten ook op amibay. Dan staat er netjes bij "ook ergens anders aangeboden". Het is hoe dan ook een enorme handel, want je ziet iedere keer dezelfde personen spullen inkopen en verkopen. Die maken de markt echt kapot.
                    Amiga 1200, IMac MorphOS

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Roel007 View Post

                      Ok, ik begreep je verkeerd. Je referentie naar ebay is wel spot-on. Prijzen zijn daar over the top. Amibay is trouwens ook niet veel goedkoper, de handelaren van ebay, zitten ook op amibay. Dan staat er netjes bij "ook ergens anders aangeboden". Het is hoe dan ook een enorme handel, want je ziet iedere keer dezelfde personen spullen inkopen en verkopen. Die maken de markt echt kapot.
                      De markt kapot maken (?) Het blijft een kwestie van vraag en aanbod, als niemand het koopt zakt de prijs. Vaak is het een kwestie dat de koper simpelweg niet genoeg geld heeft ;)
                      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Benny View Post

                        De markt kapot maken (?) Het blijft een kwestie van vraag en aanbod, als niemand het koopt zakt de prijs. Vaak is het een kwestie dat de koper simpelweg niet genoeg geld heeft ;)
                        +1 Het mes snijdt aan twee kanten ... vroeger ging het van de zolder in de container en nu het centen waard is wordt het eerder te koop aangeboden. Dat heeft gevolgen voor de prijs maar dat is vraag en aanbod. De markt kapot ? De markt is levendiger dan ooit, zowel tweedehands als nieuwe spullen. Het is een dure hobby, en als je een dure hobby wil moet je sparen. Dat is altijd al zo geweest.

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by SimonV View Post

                          ..."Het is een dure hobby, en als je een dure hobby wil moet je sparen. Dat is altijd al zo geweest."
                          Ik hoef niet te sparen. Ik heb voldoende geld voor mijn hobby en mijn bod was redelijk, maar ik heb er gewoon niet meer voor over. Vergeet niet dat het oude hardware is, en wie weet waar het schip strand. Straks komen er allemaal nieuwe turbokaartjes mét garantie waar je beter wat meer centen aan uit kan geven dan aan ouwe troep wat morgen er wel de brui aan kan geven.

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by Roel007 View Post
                            Omdat ik nu een PPC met 060 heb is deze kaart over en vraag ik me af wat is wijsheid. Laten we eerlijk wezen, als de Vampire dadelijk komt zijn al die turbo kaarten niets meer waard.....
                            Juist... dus snel verkopen die troep! Je hebt toch ook al een 060 PPC?

                            Comment


                              #15
                              Blijven hopen hoor, dat de huidige turbokaarten niks meer waard gaan zijn .... ondertussen hoor ik al vijf jaar de onheilsprofeten aan wishful thinking doen dat alles niks meer waard gaat zijn. Alles wat ik zie, is dat elk jaar alles duurder wordt en er als maar meer mensen terug komen naar de scene.

                              Zover ik weet:

                              - Zijn de 030 blizzards enkel maar duurder geworden ook al zijn er al jaren ACA 030 kaarten beschikbaar.
                              - Worden turbokaarten voor de a2000 nog steeds duurder ook al kan je er al jaren een Vampire inprikken.
                              - Elke turbokaart die op de markt komt verkoopt (uit) als zoete broodjes met veel meer vraag dan aanbod.
                              - Een een turbokaart met PPC zal NOOIT zakken in prijs zonder alternatief. Nee erger nog, nu verkopen ze al oude pci netwerkkaarten voor een half maandloon omdat ze als SHARKppc kunnen dienen.
                              - Elke liefhebber heeft gemiddeld 5 machines ruw geschat, sommige maar eentje en andere 10 of meer. En zo goed als elke liefhebber bouwt bijna elke machine die hij heeft uit waarvan de vier voorgaande punten een gevolg van zijn.

                              En zo kunnen we nog wel even verder gaan. Lang verhaal kort, er zullen wel prijzen zijn die fluctueren maar instorten ? Laat ons afspreken dat we over 10 jaar nog eens zullen evalueren.

                              Comment

                              Working...
                              X