Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klokpoort vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Klokpoort vraag

    Is er hier iemand die ervaring heeft met een klokpoort expander voor een 1B revisie? Ik zou daar een klok aan willen hangen en een prisma Soundmixshow kaart. Ik begin me nu echter af te vragen of dat niet te krap zal worden.

    bedankt
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    Je blizzard heeft toch een klok ? Worst case scenario moet daar een vers batterijtje op ( te verkrijgen bij AMigakit )

    Comment


      #3
      Ik lees juist ergens anders dat je een acca hebt gekocht, maar de individual klok niet kan vinden ? Of waarom wil je dat op de moederbord clockpoort ?

      Comment


        #4
        Ik heb nu een ACA 1233n onderweg met een klok module. Omdat ik ook een USB poort wil hebben, moet die aangesloten worden op: de moederbord klokpoort of de klokpoort op de ACA kaart. Daar de ACA dichter bij de plek zit waar de USB poorten komen komt de USB aansluiting op de ACA klokpoort. De RTC module kan op het moederbord. Daardoor zijn alle klokpoorten bezet tenzij ik dus een klokpoort uitbreiding er aan hang waardoor ik ineens 3 klokpoorten erbij krijg waar de geluidskaart aan kan.

        de vraag die ik heb is dus: zijn er mensen die ervaring hebben met een klokpoort expander?
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


          #5
          Ik heb dat ooit gehad, eentje van RBM . Ik wou daar een melody op aansluiten en een subway maar persoonlijk had ik daar geen goede resultaten mee. Maar zover ik weet zijn die nieuwe van Amigakit anders en gebruiken de nieuwe poorten dezelfde adressen als de extra clockpoorten op het Elbox ZIV busboard. En met dat laatste heb ik ook ervaring en daar werkte mijn Subway USB samen met een IOblix en nog een andere waar ik even de naam van kwijt ben. Over plaats in de kast .... je gaat sowieso dat stuk blik dat over het moederbord zit er uit moeten laten en een beetje creatief zijn met waar je je kaarten wegmoffeld. Maar werken doet het wel.

          EN vooral goed checken dat alle printplaatjes goed geisoleerd zijn van elkaar maar ik denk dat de A1200 versies van de rapidroad en de prisma geïsoleerd zijn af leverancier.

          Comment


            #6
            Die metalen rf plaat zit in de weg, daar ligt nu een 2 kg zware 5 inch HD op die is ingepakt met ducttape. Ik wacht nu alleen op bericht waar en wanneer ik hem kan laten recappen. De post is weer blij met me: de ACA komt uit Frankrijk, de indivision mk uit de VS, USB mouse naar amiga converter uit Duitsland. Eigenlijk wil ik 3.1.4 ook nog bestellen maar hij is nergens te koop of er staat een verhaal, dat ze problemen hebben met het maken van floppies.

            Zojuist naar het Franse bedrijf een e-mail gestuurd dat ik nu toch wel eens zou willen weten wanneer ze het versturen. Dat is het fijne aan de credit card, als ze niet leveren, haal je, je geld gewoon terug :)
            Amiga 1200, IMac MorphOS

            Comment


              #7
              Over 3.1.4. ... ik denk dat Alinea Computer nog stock heeft op het eerste zicht. Anders de digitale download en hier is vast wel iemand die je roms kan branden.

              ACA uit Frankrijk ... Amedia ? Normaal zijn die wel correct, beetje traag soms.

              Comment


                #8
                Amedia uit Frankrijk, ze lijken idd wat sloom. Alinea heeft ze niet, als je namelijk een bestelling doet zeggen ze: dit product is weer beschikbaar vanaf 14-1.
                Amiga 1200, IMac MorphOS

                Comment


                  #9
                  14-1 ... dat valt dan nog mee dan.

                  Comment

                  Working...
                  X