Announcement

Collapse
No announcement yet.

Atari Star Raiders broncode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Atari Star Raiders broncode

    Click image for larger version

Name:	Atari_Star_Raiders_Box_Fr_2.jpg
Views:	298
Size:	42.9 KB
ID:	1928


    Het internetarchief van Jason Scott heeft onlangs de broncode van het 8-bit Atari-spel Star Raiders opgegraven. Er is een PDF gemaakt van een originele afdruk — die is het mooist — en een ‘handgetypte’ tekstversie is ook al beschikbaar. Leuk om eens door de MOS 6502 code te wandelen!
    Click image for larger version

Name:	Atari_Star_Raiders_Source_Code_0014.jpg
Views:	40
Size:	32.8 KB
ID:	1929


    Last edited by Ikilledher; 19-11-2015, 10:30. Reason: Tags erbij
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    #2
    Mijn pa heeft ook nog pagina's en pagina's handgeschreven 6502-assembly code liggen. Ik vind het prachtig.

    Ik zat trouwens te denken, zouden we niet een topic/sub-forum moeten starten waar overig retro-nieuws in gedumpt kan worden? Soms kom je van die dingen tegen die je graag deelt met een (mogelijk geïnteresseerd) Nederlandstalig publiek, maar durf het dan toch niet zo goed omdat het niet direct met Amiga's te maken heeft. ;)

    Comment


      #3
      Originally posted by LangeOortjes View Post
      Mijn pa heeft ook nog pagina's en pagina's handgeschreven 6502-assembly code liggen.
      Leuk! Waarvan? Inleveren!

      Originally posted by LangeOortjes View Post
      Soms kom je van die dingen tegen die je graag deelt met een (mogelijk geïnteresseerd) Nederlandstalig publiek, maar durf het dan toch niet zo goed omdat het niet direct met Amiga's te maken heeft. ;)
      Gewoon doen. Ik leid Manon wel even af. :-)
      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


        #4
        Originally posted by Ikilledher View Post

        Leuk! Waarvan? Inleveren!
        Programma's die gepubliceerd of verkocht werden via Duitstalige Apple II magazines. Een liet je toe om met een eigen karakterset te printen vanaf je Apple II, een andere liet je cassettes meer als floppy's gebruiken (geen idee wat het precies inhield, ik was toen nog niet geboren; ik moet het hem eens vragen de volgende keer als we op bezoek zijn).

        Laatst had ik het dagboek van Jordan Mechner op de salontafel liggen en mijn pa begon direct de notities met assemblercode te ontcijferen ;)

        Comment


        • Ikilledher
          Ikilledher commented
          Editing a comment
          Prachtig! :-)

        #5
        Leuk zeg. Tijdje terug is ook de source code van Fort Apocalypse opgedoken!!!

        https://github.com/heyigor/FortApocalypse
        Last edited by wiebow; 12-11-2015, 19:30. Reason: linkje toegevoegd

        Comment


          #6
          Superleuk om doorheen te spitten. :-)

          Click image for larger version

Name:	FortApocalypse.gif
Views:	46
Size:	127.9 KB
ID:	1997
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


            #7
            Meneer Lorenz Wiest heeft onafhankelijk van Jason Scotts onderneming dezelfde broncode opengetrokken en het resultaat is wellicht beter gedocumenteerd als het origineel. Want, waarom zou je je code documenteren in Bijna-veertig-jaar-geleden-land*.



            * Veertig jaar geleden werkte er vaak een enkele programmeur aan een bak software en zij/hij had per definitie betere argumenten om niet te documenteren dan de boefjes die het tegenwoordig niet doen. Jeweetog!
            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment

            Working...
            X