Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga 3000 geïnspireerde case op Kickstarter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga 3000 geïnspireerde case op Kickstarter

    Stephen Jones, ontwikkelaar van de originele Checkmate A1500 case uit 1989 is een Kickstarter gestart om zijn nieuwste ontwerp te laten ontwikkelen. Het ontwerp is duidelijk geïnspireerd op de A3000. In de case past een Amiga 500, 600 of 1200 moederbord. Je kunt er ook voor kiezen een (mini) ATX pc bordje in te plaatsen of zelfs een Raspberry Pi. Je kunt kiezen uit 2 kleuren: zwart of (oyster) wit. De kleur en configuratie (PC/Amiga) kun je tot het verzenden nog wijzigen.

    Kun je geen keuze maken om er een PC of Amiga moederbord in te plaatsen? Geen nood. De verschillende 'back plates' (voor de openingen van de connectoren) zullen los verkrijgbaar zijn na de kickstarter de website van Stephen. Zo kun je de je Amiga en PC wisselen in de case.

    Toon deze die-hard Amiga fan wat liefde. Back de kickstarter vandaag nog. Op het moment is al bijna de helft van het benodigde bedrag opgehaald.

    Amiga 3000 case Kickstarter






    #2
    Cool project had deze al eerder gezien, maar enige wat ik mis is hoe ik een keyboard er aan ga hangen als ik bijvoorbeeld een A500 bord in zou stoppen.
    Of heb ik ergens overheen gelezen ?
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      MrZ
      Ja daar heb je overheen gelezen

      Optional A500 and A1200 keyboard case

      Please note this is still being designed and is subject to a number of changes but this is the original design.
      Prototype keyboard case to fit your A500 or A1200 keyboard into and then use with the Checkmate A1500 Plus case externally

      Comment


        #4
        Enorm Checkmate-logo erop. Banale CD-speler erin.



        A3000 reigns supreme.
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


          #5
          De cd-speler past er toch best aardig bij, ook goed weggewerkt. En zeker niet onmisbaar. Voor bijvoorbeeld cd32 games. Het nadeel is wel dat je een laptop cd-speler mag aanpassen, een normale met front gaat niet werken.

          Ikilledher
          The case comes without any logo on the front enabling any branding you like to be added. I will include a couple of semi transparent stickers with our logos but they are not fitted by us.
          Last edited by Benny; 05-09-2018, 17:37.
          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

          Comment


            #6
            Originally posted by Benny View Post
            The case comes without any logo on the front…
            Secuur lezen was nooit mijn sterkste punt.

            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

            Comment


            • McVenco
              McVenco commented
              Editing a comment
              Did you just say "Abe Lincoln"?

            #7
            Met minder als twee dagen te gaan staat er 70000+ UKP op te teller, er is nog wel wat ondersteuning nodig om het project te laten starten !

            De laatste info over de kast:

            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #8
              Ik vind de cases erg tof, maar kan er 1. niet meteen bedenken waar ik er eentje voor zou gebruiken, en 2. je moet er nog heel wat bijkopen (pootjes, achterwanden, logic boards for zorro, enz. als je in de toekomst wilt kunnen kiezen wat er in de case gaat en meerdere opties open wilt houden. Dus ik denk dat ik hem uiteindelijk oversla.

              Comment


                #9
                Sterk dat het gehaald is ... persoonlijk had ik dit niet verwacht. De hoeveelheid geld die in de toch vrij kleine scene in het rond gesmeten wordt verbaast me steeds opnieuw.

                Comment


                  #10
                  Originally posted by SimonV View Post
                  Sterk dat het gehaald is ... persoonlijk had ik dit niet verwacht. De hoeveelheid geld die in de toch vrij kleine scene in het rond gesmeten wordt verbaast me steeds opnieuw.

                  Dit verbaast mij inderaad ook - 100.000e :) - , maar wel geweldig dat dit lukt !
                  Ook de enorme bedragen van de nieuwe A1200 behuizingen zijn best wel verwonderlijk omdat vrijwel iedereen altijd roept dat er geen Amiga markt meer is.

                  Ik zou zo geen project op de pc of Mac markt kunnen bedenken om een gelijk bedrag op te halen...
                  Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                  Comment


                    #11
                    Ik ben ook verrast dat deze Kickstarter gehaald is. Then again: good for him. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk een succes word - het begin is in ieder geval goed :-)
                    Last edited by Infant; 05-10-2018, 16:53.
                    It's a wonder tall trees ain't layin' down

                    Comment


                      #12
                      Originally posted by Infant View Post
                      Ik ben ook verrast dat deze Kickstarter gehaald is. Then again: good for him. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk een succes word - het begin is in ieder geval goed :-)
                      Ja daar sta ik dan nog niet bij stil... duimen maar dat alle beloftes nagekomen worden.

                      Comment


                        #13
                        De eerste Checkmates zijn leverbaar en het ziet er imho goed uit met veel mogelijkheden. Een filmpje op YouTube:

                        https://www.youtube.com/watch?v=ECu6i6WR7mo
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment


                          #14
                          Ja, ziet er erg goed uit. Ik zou er best een willen, maar weet echt niet wat ik er in zou moeten stoppen. Ik ga geen A500/600/1200 transplanteren. Voor een Vampire of Pi is het wel een hele grote case en een echte krachtige gamePC gaat er dan weer niet in passen :(

                          Comment


                            #15
                            159 + 49 + 35 = 243 Engelse ponden voor een behuizing?

                            Comment

                            Working...
                            X