Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 500V2+ sd kaart probleempje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vampire 500V2+ sd kaart probleempje

    Ik probeer al een paar dagen het sd-kaartslot van m'n vampire aan de gang te krijgen, maar dat wil niet helemaal lukken.
    Ik heb alles volgens de instructies geinstalleerd en ook bij controle van de files, staat alles waar het moet staan.
    Het enige wat anders is, betreft de pfs3_aio-handler file, deze heet anders, gewoon pfs3handler, maar dat wordt ook benoemd op aminet, dat de filenaam veranderd is.
    Als ik in shell sddiag intyp, wordt de 4gb sd-kaart wel herkend, met alle gegevens.
    De vervolg stap is dan scsiquery, maar daar gaat het fout. ik krijg dan de melding: scsiquery failed: required argument missing.
    Ik zie de sd-kaart ook niet in de HDtoolbox.
    Het rare is wel, dat als ik op storage:dosdrives SD0 klik, de sd-kaart wel op mijn workbench sherm zichtbaar wordt, kan hem ook formateren en beschrijven.
    Hij reageert wel vreemd, want als ik via amiga explorer een file naar de amiga wil schrijven, herkend hij de lades niet meer en schrijft hij schijnbaar de file naar beide schijven cf+sd. Kijk ik dan fysiek op de amiga, dan staat hij alleen op de sd-kaart, met heel veel extra info.
    Ik gebruik OS3.1

    Iemand met ervaring die mij verder op weg kan helpen, om dit werkend te krijgen?

    #2
    Laatste Firmware en saga drivers geïnstalleerd ?

    Anders MrZ even vragen.. die weet het vast wel :)

    Comment


      #3
      Hmm niet echt heb het SD kaart slot nog nooit gebruikt, en op dit moment durf ik de V600 niet aan te raken gezien mijn socket nogal slecht is, als ik hem aantik zit ik 2 uur te klooien voor ik hem weer goed heb zitten.
      Maaaaaar SHK heeft er inmiddels lang geleden wel een tutorial over gemaakt, maar zou nog steeds geldig moeten zijn.

      https://vimeo.com/186068962

      Meestal zijn die kaartjes vanaf de fabriek al geformatteerd enzo, wat je ook nog even kan proberen voordat je het kaartje gaat installeren is hem even in een pc te schuiven.
      Dan vervolgens (windows)
      -via cmd diskpart starten
      -de goede drive selecteren
      -clean command geven
      -daarna in de Vampire schuiven en opnieuw proberen.

      Gezien SDdiag wel alle info weergeeft zou moeten betekenen dat je SD kaart wel compatible is.
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        #4
        Nou, de afgelopen week, al het mogelijke geprobeerd, zonder succes. Gisteren het over een andere boeg gegooid en OS3.9 geinstalleert. Dat ging op zich prima tot het SD-kaart verhaal. Op zicht werkt hij nu, maar het is nog steeds niet zoals het zou moeten wezen.
        Het rare is, hij herkend nu de SD als harddrive en ik kan hem ook partitioneren. Hij onthoud de partities ook, maar toch verschijnt er maar 1 ongedefineerde sd-kaart in mijn workbench screen, van een meen 27GB ipv. 64GB. Ik verwachte echter een 6 tal drives van zo'n 4GB.
        Als laatste, als ik dan de wel aanwezige schijf formateer, krijg ik een foutmelding in het duits. maar na een reboot, blijkt de sd toch wel geformateert en kan ik hem beschrijven en lezen.

        Ga komende week nog eens klooien met een ander modern file systeem, kijken of dat nog enige verbetering oplevert.
        Last edited by Marcel21674; 09-09-2018, 11:09.

        Comment


          #5
          Aha Dan was iig de HDtoolbox versie niet goed, die kun je het beste Van 3.9 hebben.
          Tevens is de driver nog steeds wel redelijk buggy/incompleet hoor.
          Dus als iemand wil helpen met een goede driver te schrijven daar hebben we een vacature voor
          SFS schijnt dan toch nog wel het beste werken met die SDkaart.
          Last edited by MrZ; 10-09-2018, 08:50.
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment

          Working...
          X