Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe case voor mijn Amiga A1200 en welke LCD monitor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Nieuwe case voor mijn Amiga A1200 en welke LCD monitor?

    Ik heb sinds kort een nieuwe case voor mijn Amiga A1200 ontvangen en deze nieuwe cases zijn op een aantal punten al voorbereid voor uitbreidingen:

    - zover ik weet kan er bovenop de PCMCIA slot een externe CF kaart adapter gemonteerd worden. Welke CF adapter kan ik hier het beste voor aanschaffen?
    - rechtsachter kan een DVI aansluiting gemaakt worden. De scandoubler van Individual Computers heb ik ook al binnen.

    Welke LCD monitor is nu het beste voor een A1200 icm de scandoubler die ik heb? Ga de Amiga voornamelijk gebruiken voor games. Ik weet het, een CRT monitor is natuurlijk het beste, maar ik wil deze toch gaan vervangen door een LCD monitor.

    Heb op internet gelezen dat een BenQ BL702A een goede keuze is?


    #2
    Voor die BenQ heb je geen scandoubler/flickerfixer nodig, die kan native Amiga RGB aan.

    Kipper2k verkocht vroeger speciale CF adapters: http://www.mfilos.com/2012/02/a600-c...nting-mas.html Waar je ze nu moet scoren geen idee. Ik zie graag een dummy guide hoe je dat PCMCIA slot vergroot hebt voor de CF. Ik ben nog altijd te huiverig om dit te doen, omdat ik niet de allerhandigste klusser ben :)

    Comment


      #3
      Deze monitor is ook een optie: http://amigax1000.blogspot.com/2017/...rts-amiga.html en kan ook je Amiga screenmodes weergeven zonder scandoubler. Hoewel een scandoubler of flickerfixer het vaak wel wat beter doet.
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #4
        Originally posted by spud View Post
        Ik zie graag een dummy guide hoe je dat PCMCIA slot vergroot hebt voor de CF. Ik ben nog altijd te huiverig om dit te doen, omdat ik niet de allerhandigste klusser ben :)
        Een zeer scherp stanleymes, een paar baby vijltjes, tangetje en geduld heb je nodig!

        Eerst veel inkepingen met het mes maken vanuit de binnenkant. Ruim binnen het vak wat je er uit wilt halen (alles wat er te veel in zit, haal je weg met de vijltjes).
        Met name de twee korte stukjes zeer diep insnijden.

        Op een gegeven moment gewoon het tangetje pakken en dan het stukje eruit breken.

        Nu rustig alles op maat vijlen...

        Neem er rustig de tijd voor, dan kan het gewoon niet fout gaan!


        Comment


          #5
          OK, thx! Ik weet niet of ik het helemaal begrijp, maar als ik me er aan ga wagen kom ik misschien nog wel even bij je terug.

          Comment

          Working...
          X