Announcement

Collapse
No announcement yet.

A4000 moederbord terug naar de tekentafel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A4000 moederbord terug naar de tekentafel

    Paul Rezendes heeft geld gehosseld om Gerber-bestanden te maken en delen op basis van een origineel Amiga 4000 moederbord.

    Click image for larger version

Name:	28730374_1527979794.22.jpg
Views:	2837
Size:	119.7 KB
ID:	17861
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    #2
    Mooi project wat iets later is dan deze, die al te bestellen is:

    http://www.amibay.com/showthread.php...otherboard-PCB
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      Maar de belangrijkste vraag:


      Heeft het bord wel een ground layer?

      Comment


        #4
        Het zijn 2 verschillende boards.

        Degene die je kunt bestellen op amibay is gebaseerd op een A4000cr
        De Paul versie is een A4000 Rev. B

        Dus dan zijn beide Revisies beschikbaar.

        Comment


          #5
          De A1200 doet inmiddels ook mee in het reïncarnatie proces:

          https://hothardware.com/news/commodo...retro-hardware
          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

          Comment


            #6
            ik begrijp tot op de dag van vandaag eigenlijk nog niet waarom hij hier met begonnen was ondanks er juist eentje was uitgekomen ? Of is die 4000cr niet voor iedereen beschikbaar en dat van Resendez wel ?

            Comment


              #7
              Originally posted by SimonV View Post
              ik begrijp tot op de dag van vandaag eigenlijk nog niet waarom hij hier met begonnen was ondanks er juist eentje was uitgekomen ? Of is die 4000cr niet voor iedereen beschikbaar en dat van Resendez wel ?
              Op Amibay loopt een draad waar je de printplaat van de 4000 Alice uit Finland kan bestellen dus in principe voor iedere handige jongen beschikbaar.

              Het verschil is dat Paul Resendez wel de Gerber files beschikbaar steld: https://www.gofundme.com/amiga-4000-...ith-schematics



              Het wordt een stuk interessanter als een van beide modificaties gaat door voeren zoals de snellere PIO2 ide of de 64MB hack imho.
              Last edited by Benny; 02-08-2018, 11:50.
              Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

              Comment


                #8
                Originally posted by SimonV View Post
                ik begrijp tot op de dag van vandaag eigenlijk nog niet waarom hij hier met begonnen was ondanks er juist eentje was uitgekomen ? Of is die 4000cr niet voor iedereen beschikbaar en dat van Resendez wel ?
                Jawel.. is te bestellen.. en eerlijk.. ik heb liever die Alice omdat het de CR is.. maar goed.. wie ben ik... desalniettemin heb ik toch 100 dollar gegeven omdat ik het wel een goed initiatief vond waarbij ik mij wel afvroeg waarom eigenlijk.. maar ach.. hobby he?

                Comment


                  #9
                  Tja is de CR beter in dit geval ... er zit eigenlijk een A3630 op het moederbord die niemand wil denk ik . 64mb hack is ook maar niks want links en rechts is er toch wil een incompatibiliteit, als het met jumpers aan en af te zetten is ok. Pio2 IDE is toch maar enkel nieuwere chips solderen dacht ik ? Dus dat is eigenlijk geen hack. Tenzij ik me hier vergis. Meer chipram, dat zou pas een hack zijn :-).

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by SimonV View Post
                    Tja is de CR beter in dit geval ... er zit eigenlijk een A3630 op het moederbord die niemand wil denk ik . 64mb hack is ook maar niks want links en rechts is er toch wil een incompatibiliteit, als het met jumpers aan en af te zetten is ok. Pio2 IDE is toch maar enkel nieuwere chips solderen dacht ik ? Dus dat is eigenlijk geen hack. Tenzij ik me hier vergis. Meer chipram, dat zou pas een hack zijn :-).
                    Met die 030 kun je hem iig starten zonder een cpu kaart te hebben, die 68060 van Chucky is een mooi begin... maar om echt wat te doen moet er Fast RAM op.
                    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Benny View Post

                      Met die 030 kun je hem iig starten zonder een cpu kaart te hebben, die 68060 van Chucky is een mooi begin... maar om echt wat te doen moet er Fast RAM op.
                      Ik heb die 060 van Hertell (gemaakt door Vamosi trouwens) en met een BigRam kan je niet klagen.. ja.. tuurlijk.. FastRAM op de kaart is beter... maar wat ga je doen dan? renderen ermee? je telefoon is 100x sneller.. ik geloof dat onze Magnetron met Touchscreen nog sneller is!!

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Megatron
                        renderen ermee? je telefoon is 100x sneller.. ik geloof dat onze Magnetron met Touchscreen nog sneller is!!
                        Dat! Daarom render ik met mijn magnetron en als ik tijdelijk een renderfarm nodig heb, rijd ik naar de MediaMarkt! 😂

                        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by Megatron View Post

                          Ik heb die 060 van Hertell (gemaakt door Vamosi trouwens) en met een BigRam kan je niet klagen.. ja.. tuurlijk.. FastRAM op de kaart is beter... maar wat ga je doen dan? renderen ermee? je telefoon is 100x sneller.. ik geloof dat onze Magnetron met Touchscreen nog sneller is!!
                          Ja maar kijken hoe Lightwave de polygonen tekent is zooo leuk!!

                          Comment


                          • Guest's Avatar
                            Guest commented
                            Editing a comment
                            Echt ? Dat lijkt me even leuk als een treinsimulator. Niet dus :-)

                          #14
                          Mij lijkt het allemaal zinloos. Niet dat zinloos slecht is, een mens moet dingen doen die geen nut hebben maar wel vermakelijk zijn om niet gek te worden ( bij duckface gaat niet meer helpen, maar goed u begrijpt het punt wel ).

                          Maar van alle zinloze dingen vind ik een tweede a4000 moederbord reversen terwijl er al eentje is wel het meest zinloze. a) het is dubbel werk b) er is maar een handvol mensen in de scene die dat solderen tot een goed einde gaat brengen als ze daar al zin in hebben. c) enkel goed wanneer je een A4000 hebt met een “basket case” moederbord want lege A4000 kasten groeien niet aan de bomen en gaan nu zo goed als zeker van de 250€ die ze al opbrachten gevoelig stijgen. Een ATX versie had nog eens wat geweest. Maar goed dan hebben we een ATX A4000 .... om naar de rode sysinfo balk te staren wanneer we weer eens nostalgisch zijn.

                          Persoonlijk doe ik niet mee aan nieuwe hardware voor Amiga op de MNT VA2000 na dan die ik gesponsord heb door een van mijn 3 Picasso2tjes te verkopen omdat ik wel eens kaart wou in een Amiga die ik niet had maar dat is het. Eigenlijk is het te absurd (of grappig ? ) voor woorden dat er nieuwe hardware uitkomt voor een oud systeem dat draait op 100mhz in het beste geval.... om maar te zwijgen over het geld dat er naar gesmeten wordt. Laatst kreeg ik hier een vraag van een verzamelaar van oude computers in het algemeen waarom de Amiga hardware zo duur is en al de rest van die jaren niet “is dat dan wat speciaal en moet ik dat dan kopen want ik heb dat nooit gehad ? En wat ga ik er dan voor speciaals met kunnen doen want er wordt zoveel geld aan gegeven dus ja? “ ... ik kon daar niet op antwoorden eerlijk gezegd behalve dat het voor mij nostalgie is.

                          Comment


                          • Benny
                            Benny commented
                            Editing a comment
                            Toch zie ik je weleens op Marktplaats.nl weleens voorbijkomen in de rubriek Commodore met een bod ;)))

                          #15
                          Originally posted by SimonV View Post
                          ik begrijp tot op de dag van vandaag eigenlijk nog niet waarom hij hier met begonnen was ondanks er juist eentje was uitgekomen ? Of is die 4000cr niet voor iedereen beschikbaar en dat van Resendez wel ?
                          Paul Rezendes bied de moederborden aan voor 85$

                          http://www.amibay.com/showthread.php...B-(A4000-Rev-B)

                          of hier:

                          https://www.facebook.com/AcillClassics/


                          Recappen zal ongetwijfeld goedkoper zijn, maar met een nieuw bord kun je wel tot je pensioen vooruit :)
                          Last edited by Benny; 30-08-2018, 12:35.
                          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                          Comment

                          Working...
                          X