Announcement

Collapse
No announcement yet.

TerribleFire TF530...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    TerribleFire TF530...

    Ik ga de TerribleFire TF530 bouwen, lijkt me een leuk project om te doen. Ik heb het printje inmiddels in huis, alle benodigde componenten zijn inmiddels besteld inclusief een 68000 relocator PCB zodat de behuizing van de A500 ook weer dicht kan. Het is nu nog wachten op de onderdelen en dan kan ik aan de slag. Ook gelijk maar even gekeken naar een tweede Rev. A6 A500 board, waar ik dit experiment op kan uitvoeren. Ik wil namelijk ook de 1 mb chipram hack uitvoeren en deze machine krijgt dan ook Kickstart 3.1 zodat booten vanaf IDE ook gewoon werkt. Mijn A500 met Kickstart 1.3 is nog in bijna MINT conditie, daar wil ik eigenlijk niet in zitten 'klooien'. Zo heb ik dan in elk geval een backup mocht het misgaan :-).
    Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

    #2
    Ow! Deze!

    Click image for larger version

Name:	tf530_rev3_top.jpg
Views:	272
Size:	90.8 KB
ID:	14985​​​​​​​
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Yep, dat is hem. In eerste instantie zonder FPU, want die wordt over het algemeen niet gebruikt. Kan er altijd nog op. Gaat leuk project worden.
      Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

      Comment


        #4
        Hallo RedHawk668,

        Je hebt niet heel toevallig een lijstje met bestel nummers voor het TF530 board?
        Ik heb er zelf ook twee aangeschaft en wil die binnenkort gaan bouwen: een voor de A2000 en een voor de A500.

        Comment


          #5
          Ik heb een BOM samengesteld voor de TF530. Ligt er alleen bij welke leverancier. Ik heb de passieve componenten en de CPLD’s bij Digikey besteld. De rest zoals de PGA socket, PLCC socket en de 68030 via eBay.
          Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

          Comment


            #6
            Digikey is ook goed, zou je de BOM willen delen?

            Comment


              #7
              Oh jawel, hoor. Zet hem straks hier wel even.
              Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

              Comment


                #8
                Voor degenen die dit Accelerator board ook willen bouwen volgt hier een BOM met artikelnummers van de benodigde onderdelen:

                Digikey:

                311-3463-6-ND YAGEO (VA) CC1206ZKY5V8BB106 15x
                311-1087-1-ND YAGEO (VA) CC0603ZRY5V8BB104 2x
                311-1.00KFRCT-ND YAGEO (VA) RC1206FR-071KL 1x
                311-47KERCT-ND YAGEO (VA) RC1206JR-0747KL 2x
                296-11933-1-ND TEXAS INSTRUMENTS (VA) SN74LVC1G17DBVR 2x
                1450-1071-ND ALLIANCE MEMORY, INC. AS7C4096A-12TCN 4x
                609-4434-ND AMPHENOL FCI 77311-118-02LF 4x
                CAY16-103J4LFDKR-ND BOURNS INC (VA) CAY16-103J4LF 3x
                609-3461-ND AMPHENOL FCI 68000-103HLF 1x
                S9183-ND SULLINS CONNECTOR SOLUTIONS SBH11-PBPC-D20-RA-BK 1x
                732-5319-ND WURTH ELECTRONICS INC 61300611121 1x
                LM1117IMPX-3.3/NOPBCT-ND TEXAS INSTRUMENTS (VA) LM1117IMPX-3.3/NOPB 1x
                OR1161-ND OMRON ELECTRONICS INC-EMC DIV XR2P-3241 2x
                609-3237-ND AMPHENOL FCI 67997-212HLF 1x
                300-7244-1-ND CITIZEN FINEDEVICE CO LTD (VA) CSX-750FBC24000000T 1x
                122-1388-ND XILINX INC XC9572XL-10VQG64C 2x


                eBay:
                PGA-128 Socket 1x
                PLCC-68 Socket 1x
                MC68030/50 CPU 1x


                Eventueel 68881 FPU (PLCC-68), heb ik er niet op. Dit wordt maar heel zelden gebruikt. Je moet echt applicaties hebben op de Amiga die hier gebruik van maken. Anders heb je er niet zo veel aan. De accelerator werkt ook zonder deze chip.

                Voor het programmeren van de CPLD's heb je een CPLD programmer nodig, maar dat lijkt me duidelijk.
                Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                Comment


                  #9
                  Dank je wel voor de lijst (late reactie omdat mijn notification settings uit stonden.... :-| )

                  Onderdelen zijn besteld, komen eind november, begin december binnen: vol verwachting klopt mijn hart....!

                  Comment


                    #10
                    Nou hopen dat ik ook de juiste componenten heb besteld :-).. Kerstvakantie is in zicht, dus binnenkort tijd om met het 'knutselwerk' te beginnen. Ik heb een tweede Amiga 500, alleen heeft nog chipram issues. Boot met een groen scherm. Eerst maar eens even de DiagROM er op zetten met nullmodem, eens kijken wat er mis is. Mocht er geheugen stuk zijn, dat is inmiddels ook al besteld. #Gaatalvastdesoldeerboutopwarmen#
                    Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                    Comment


                      #11
                      De tweede A500 doet het inmiddels weer, heeft nu ook Kickstart 3.1 en 1 mb chipram op het moederbord. Toch een kleine correctie op de BOM, ik heb te weinig van deze weerstand besteld: RC1206FR-071KL, dit zijn 1K ohm SMD weerstandjes. Hier had ik er 1 van op de lijst staan. Dit moeten er 3 zijn.
                      Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                      Comment


                        #12
                        Project krijgt een onvoorziene herstart. Lijkt er op dat het PCB wat ik had niet helemaal fris was, het resulteerde bij mij in een Terrible Fire... Letterlijk, bij het aanzetten van de Amiga 500 hoor ik pffff en zie ik een rookwolkje opstijgen..... Niet echt wat ik had verwacht De Amiga werkt gelukkig nog, dus ik ga weer een nieuwe poging wagen en ik koop geen PCB's meer via eBay. Ik heb het nieuwe PCB bij DirtyPCB's besteld.
                        Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                        Comment


                          #13
                          Hallo RedHawk668,
                          Had je het PCB wel van TerribleFire zelf? Of van een na-aper? Ik heb zelf een tweetal PCB besteld via eBay van Terriblefire, dus zou wel willen wetren of daar iets mee is: ik heb namelijk geen rookmelder....
                          Ben zelf nog in de opbouwfase.

                          Comment


                            #14
                            Ik had een PCB via eBay besteld, maar die was niet van TerribleFire zelf kwam ik achter. Zat namelijk geen geen logo op, dat was dus een na-aper. Ik rook al onraad toen ik beide CPLD's en de 3,3 volt regulator er op gesoldeerd had. Toen ik via de externe 5 volt power supply er 5 volt op zette, kreeg ik geen 5 volt input op de 3,3 volt regulator. Dat had ik gemeten met de multimeter. Ben wel doorgegaan, dacht dat ik een sluiting had ergens. Heb dus met heel veel flux en reflowen alle sluitingen er uit gehaald. Na het plaatsen in de Amiga en aanzetten.., dus pffff, stinken en rookwolkje. Bleek dus gewoon kortsluiting in het PCB zelf te zitten..... Ik heb nu rechtstreeks bij DirtyPCB's een protopack gekocht van de TF530. Heb ik er gelijk 10 .. 1 er van heb ik nu geassembleerd. Al mijn bordjes hebben het logo van hem er op staan, dus het lijkt me als het logo er op staat en het ook van Terriblefire zelf komt dat het wel goed zit. Ik ben zelf nog bezig mijn geassembleerde bordje aan het troubleshooten, mijn Amiga bootte al wel, maar zag vervolgens het fastram niet en ik had niet de juiste kloksnelheid. Maar, goed. Inmiddels wel een pad gelift omdat ik de oscillator al te vaak heb gedesoldeerd en gesoldeerd (dacht dat het daar aan lag), maar dat lossen we wel op. Zo gauw deze werkt, ga ik er nog 1 bouwen. Die hoop ik dan op 50 mhz te kunnen draaien.
                            Last edited by redhawk668; 14-02-2018, 17:52.
                            Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by redhawk668 View Post
                              Ik had een PCB via eBay besteld, maar die was niet van TerribleFire zelf kwam ik achter. Zat namelijk geen geen logo op, dat was dus een na-aper. Ik rook al onraad toen ik beide CPLD's en de 3,3 volt regulator er op gesoldeerd had. Toen ik via de externe 5 volt power supply er 5 volt op zette, kreeg ik geen 5 volt input op de 3,3 volt regulator. Dat had ik gemeten met de multimeter. Ben wel doorgegaan, dacht dat ik een sluiting had ergens. Heb dus met heel veel flux en reflowen alle sluitingen er uit gehaald. Na het plaatsen in de Amiga en aanzetten.., dus pffff, stinken en rookwolkje. Bleek dus gewoon kortsluiting in het PCB zelf te zitten..... Ik heb nu rechtstreeks bij DirtyPCB's een protopack gekocht van de TF530. Heb ik er gelijk 10 .. 1 er van heb ik nu geassembleerd. Al mijn bordjes hebben het logo van hem er op staan, dus het lijkt me als het logo er op staat en het ook van Terriblefire zelf komt dat het wel goed zit. Ik ben zelf nog bezig mijn geassembleerde bordje aan het troubleshooten, mijn Amiga bootte al wel, maar zag vervolgens het fastram niet en ik had niet de juiste kloksnelheid. Maar, goed. Inmiddels wel een pad gelift omdat ik de oscillator al te vaak heb gedesoldeerd en gesoldeerd (dacht dat het daar aan lag), maar dat lossen we wel op. Zo gauw deze werkt, ga ik er nog 1 bouwen. Die hoop ik dan op 50 mhz te kunnen draaien.
                              Een paar mooie foto's zouden je verhaal complementeren ;)) Maar goed bezig zo te horen !
                              Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                              Comment

                              Working...
                              X