Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht 23 pins RGB Connector Female (A1200)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gezocht 23 pins RGB Connector Female (A1200)

    Ik zoek voor mijn HD Video Converter Board HD9800/GBS8200 projectje een 23pins RGB connector.
    Wie oh wie kan mij een leuk adresje verklappen waar deze rgb connector nog los te koop is, of moet ik uitwijken naar Ebay hiervoor ?

    Alvast dank.
    Last edited by DdAzZ; 18-07-2017, 12:51.
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    het zijn geen gangbare connectors, dus als je ze vindt (zoals https://www.amazon.com/D-subminiatur.../dp/B003U4667Y), dat betaal je er de hoofd prijs voor.
    als het goed is heb ik nog er nog een gebruikte liggen.
    zal vanavond wel even zoeken of ik hem kan vinden.

    Ik heb ooit er een paar (gebruikte) van marktplaats gehaald (o.a. voor mijn GBS8220 projectje).

    Jeroen.

    Amazon.com: (D-subminiature or D-sub) DB 23 Pin Female Solder Style Connector: Computers & Accessories

    Comment


      #3
      Male of female? Heb er hier nog een aantal liggen. Gebruikt, maar toch.

      Comment


        #4
        23 pin female.
        Ik heb hem gevonden, mist alleen de schroeven om de connector aan de Amiga vast te schroeven.

        laat maar weten, of je hem wilt hebben

        Jeroen.

        Comment


          #5
          als aan de andere kant (de soldeerkant) alle pinnen aanwezig zijn.........graag.
          Ik wil nog een rgb kabel in elkaar knutselen die lcd geschikt is.

          mijn huidige kabel mist namelijk aan de soldeerkant een aantal pennen dus die is niet geschikt te maken voor LCD.

          Comment


            #6
            Sorry voor de late reactie Jeroen, maar ben 3 weken op vakantie geweest en zie dat je er eentje beschikbaar hebt.
            Als je hem nog steeds hebt liggen heb ik zeker interesse
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


              #7
              DdAzZ,

              Ik heb hier nog een link met het verhaal over de refreshrate van het geheugen van de GBS8200, welke de witte stippen zou veroorzaken.
              Succes met de flicker fixer, en hou ons op de hoogte.

              Jeroen.
              GBS-8200 and GBS-8220 experiments part 2 Work has continued, experimenting with these low cost but potentially highly capable video adaptor boards. Fixing the random speckles on the display I believe I have found the cause of the occasional white speckles seen on the display. The default setting for the GBS-82XX board is to clock the…

              Comment


              • DdAzZ
                DdAzZ commented
                Editing a comment
                Top dank je wel Jeroen, en nogmaals dank voor de connector. Ga zeker kijken naar wat de heer Stedman heeft te vertellen..
                Last edited by DdAzZ; 10-08-2017, 11:33.

              #8
              Even aan het hobbyen geslagen en de kabel met 23 pins connector in elkaar gezet. expres de grijze kabel niet afgewerkt, dit omdat er misschien een weerstand moet worden geplaatst. Maar eerst maar eens testen in de standard setup. Netjes alles van een krimpkous voorzien voor de (jawel) netheid.
              Nogmaals dank JeroenV voor de connector.
              Last edited by DdAzZ; 16-08-2017, 13:31.
              [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

              Comment


                #9
                Ok een update van mijn kleine projectje.
                Na het zoeken, veel zoeken tussen al die powersupply's die ik heb liggen en er eentje gevonden die de waardes heeft zoals de manual aangeeft n.l. 5V 2a.
                Deze aangesloten, kabel tussen de 1200 en het converter bordje gezet en ......... we hebben beeld.
                Enigste minpuntje is het groene beeld :( Iemand een idee hoe het komt en wat er aan te doen ??
                [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                Comment


                  #10
                  ter illustratie mijn groene (Hulk) setup
                  [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by DdAzZ View Post
                    ter illustratie mijn groene (Hulk) setup
                    Probleem opgelost. Maar zal wat moeten doen aan de storende balk onderin het beeld.
                    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                    Comment


                      #12
                      Originally posted by DdAzZ View Post

                      Probleem opgelost. Maar zal wat moeten doen aan de storende balk onderin het beeld.
                      Je kan met met de instellingen in het menu van je GBS een hoop uitrekken en schuiven.
                      Gewoon even wat knopjes proberen, werkt vrij voor de hand liggend.

                      Comment


                        #13
                        Originally posted by GEL View Post

                        Je kan met met de instellingen in het menu van je GBS een hoop uitrekken en schuiven.
                        Gewoon even wat knopjes proberen, werkt vrij voor de hand liggend.
                        Al gefixed. klopt menu is vrij simpel, maar je kan er een hoop mee inregelen.
                        Probleem dat ik had met het groene scherm heb ik kunnen oplossen door wat de rommelen met de 3 potmetertjes op de GBS.

                        Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben met het resultaat, ga alleen nog even verder testen hoe de kaart zich houdt met bv games en ghosting.
                        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                        Comment

                        Working...
                        X