Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brakke 1084S monitor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Brakke 1084S monitor

    Tja.. wat te doen. Stort, gratis weggeven of repareren. Heb nog 3 1084S monitoren, waarvan 2 redelijk ok, goed beeld maar behuizing enorm vergeeld. 1 voor mij en 1 bij mijn broer. Die houden we nog maar even voor het echte retro-gevoel. Maar deze heeft een losse rgb-poort achterop (moet weer vast gesoldeerd) en de aan/uit knop schiet vaak terug, maar als ie eenmaal ingedrukt blijft dan blijft ie zitten. En zoals de meeste 1084 monitoren wil klepje niet meer vast. Enige voordeel is dat deze nauwelijks vergeeld is.

    Mijn gevoel zegt naar de stort.. zou de eerste keer zijn dat ik iets van mijn commodore amiga verleden naar de stort zou brengen..


    #2
    Op marktplaats, gratis af te halen ofzo?

    Zelf ben ik echt fan van CRT, veel beter dat TFT, voor commodore computers.
    Er wordt heus nog wel iemand gelukkig van die 1084.
    (btw. een rgb poort vastzetten is echt niet zoveel werk en die schakelaar is ook op te lossen)

    Comment


      #3
      ..heb zelf ook alle CRTs weggedaan en run nu alles op BENQ 702A TFTs.. zeer tevreden mee!

      Comment


        #4
        Originally posted by GEL View Post
        Op marktplaats, gratis af te halen ofzo?

        Zelf ben ik echt fan van CRT, veel beter dat TFT, voor commodore computers.
        Er wordt heus nog wel iemand gelukkig van die 1084.
        (btw. een rgb poort vastzetten is echt niet zoveel werk en die schakelaar is ook op te lossen)
        Als het zo'n drukschakelaar aan de achterkant is, kun je hem vrij makkelijk vervangen voor een universele wip schakelaar.
        Heb ik bij mijn 1942 ook gedaan. Als je niet beter weet, dan denk je dat het zo hoort.

        Comment


          #5
          Riempie Ik heb de schakelaars voor de 1084 op voorraad liggen :)
          RGB port soldering is ook prima te verhelpen.

          Voor het klepje ben ik voornemens (eens) een oplossing te maken voor het palletje.

          Comment


            #6
            Originally posted by iRetroVolver View Post
            ..heb zelf ook alle CRTs weggedaan en run nu alles op BENQ 702A TFTs.. zeer tevreden mee!
            IK heb mijn A600 en A1200 ook aangesloten op een Benq BL702A en BL912. Prima monitoren! De BL912 heeft ook een DVI-port naast de VGA-poort. Ik kan dus zowel via RGB-VGA adapter als met Indivison naar DVI.

            Een 1084S is meer nostalgie en ik zou ooit nog wel eens een echt retro-hoekje willen (maar huis is te klein en de 1084S heeft een te dikke kont!).

            Comment


              #7
              Originally posted by tsb View Post
              Riempie Ik heb de schakelaars voor de 1084 op voorraad liggen :)
              RGB port soldering is ook prima te verhelpen.

              Voor het klepje ben ik voornemens (eens) een oplossing te maken voor het palletje.
              :) Nou, dan hebben we weer een reparatie liggen! Je gaat me nog een keer een vermogen kosten TSB :)

              Comment


                #8
                Originally posted by Riempie View Post

                :) Nou, dan hebben we weer een reparatie liggen! Je gaat me nog een keer een vermogen kosten TSB :)
                haha sorry...
                Ik ben aan het sparen voor een groter huis, zodat ik mijn 1084's kan plaatsen :)

                Comment


                  #9
                  Ja, dat riep ik ook altijd.. en als je dan ziet hoe strak het beeld van een BENQ 702A is en je ook scanlines kunt simuleren door een SLG Box voor een paar tientjes er tussen te zetten, dan zie ik geen voordeel meer om een piepende stervende CRT die x-keer meer stroom gebruikt in te zetten..

                  Comment


                    #10
                    Slg-box.. had ik nog nooit van gehoord. Waar vind je die voor een paar tientjes?

                    Comment

                  Working...
                  X