Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorbereidingen aan het treffen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Voorbereidingen aan het treffen

    Ik ben weer heel enthousiast en loop misschien alweer veel te hard van stapel............ik heb immers nog niks, maar......

    Gister in gesprek geraakt met iemand die een A500+ wilde trashen omdat hij aanvankelijk leek te werken maar nu alleen maar een zwart scherm geeft bij inschakelen.
    Alle alarm bellen gingen bij mij uiteraard gelijk rinkelen en direct vroeg ik hem naar foto's van de binnenkant.

    Zijn reactie was dat het volgens hem allemaal wel meeviel, maar ik schok behoorlijk van de binnenkant!

    Direct ben ik hem aan het los peuteren om te kijken of de schade te herstellen is.
    Ook ben ik maar even de belangrijke stukken uit het service manual aan het printen en plakken gegaan.....

    to be continued :)

    btw:
    ik heb momenteel nog maar 1 gedeelte van het schema geprint, maar moet nog 18 pagina's printen en plakken :)

    Waarom dit zo doen?
    Omdat ik het makkelijker/handiger vind om de schema's als geheel op papier te hebben ipv op mn laptop of tablet
    waar ik telkens in de pdf van pagina moet wisselen
    Attached Files

    #2
    Klinkt als een leuk project. Ik zie graag de updates komen.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #3
      19rsn007 ik ben benieuwd!

      Comment


        #4
        Zo, alle benodigde schema's uit het datasheet staan op papier en zijn aan elkaar geplakt.
        Ander leuk nieuwtje...........de amiga is definitief van mij :)
        Bij aankomst eerst maar eens open maken en goed schoonmaken!!
        Daarna kan het meten beginnen :)

        Can't wait!!! :D :D :D

        Comment


          #5
          Originally posted by 19rsn007 View Post
          Bij aankomst eerst maar eens open maken en goed schoonmaken!!
          Eerst even wat citroenzuur over de aangetaste plekken doen.. ( uit zo'n geel flesje.. citroentje )

          Comment


            #6
            Originally posted by tsb View Post

            Eerst even wat citroenzuur over de aangetaste plekken doen.. ( uit zo'n geel flesje.. citroentje )
            Dat had ik nou onthouden van de amiga 2000 die hier ooit op de keukentafel heeft gelegen :) ;)

            Comment


              #7
              kom ik vanavond thuis, gegeten, zegt het vrouwtje "Ow ja, er staat een grote doos in de gang voor je....is vandaag binnen gekomen".....
              huh? wat verwacht ik ???
              HUH?! DAT KAN NIET! DE VERWACHTING WAS 11/05..........AMIGAAAAAAAAAAA!!!

              En ja hoor daar was ze!
              De niet werkende A500+ !!! (VARTA KILLED IT)

              Nou, eerst maar even uit de doos halen....Amiga 500+, A520 Modulator, tank muisje, voeding (met engelse stekker dus daar gaat heel snel een andere aan)......maar waar is de 4MB ram expansion?
              Achter de trapdoor natuurlijk :)

              Nou amiga maar eens open maken.....wordt een best karwei, maar heb er zin in :)
              GARY mag sowieso een nieuw socket, wat traces van het datapath mogen hersteld worden en wat componentjes (weerstandjes, 2 diodes en wat condensatortjes) mogen worden vervangen.

              Maar eerst morgen wat citroensap halen om de boel eens goed schoon te maken.
              Attached Files

              Comment


                #8
                zo, eerst maar eens de case schoongemaakt....zelfs tussen de sleuven bovenin door een wattenstaafje plat te knijpen en er tussendoor te halen.

                Wat is ze weer heerlijk schoon!!
                Misschien binnenkort maar ff retrobrite-en zodat ze weer wat meer op kleur is :)
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Doe je goed 19rsn007 succes!!

                  Comment


                    #10
                    Gaaf :-) ik doe een kast soms in de gootsteen en dan met wat sop.Eergisteren een plus4 toetsenbord schoongemaakt bijna alle toesten deden het niet meer.Troep op het membraam en 4 dode muisen tussen de toetsen :-) Maar hij werkt.Dit is ook het leukste werk wat er is het opknappen van troep e bedoel gave computers :-)

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by odo View Post
                      Dit is ook het leukste werk wat er is het opknappen van troep e bedoel gave computers :-)

                      hahaaha dat is zeker waar.
                      Aanvankelijk had ik geen amiga meer in huis, maar de vorige eigenaar zat eraan te denken om de custom chips hier vanaf te halen en het bord dan te trashen!
                      Dat kon ik niet laten gebeuren dus toen mijn 1040STFM er tegenover gezet welke het gewoon doet. (deze lag bij mij niets te doen en ging van de ene plek naar de andere, om vervolgens toch weer neer de eerdere plek te worden verplaatst)

                      Comment


                        #12
                        De gary (socket) is eraf! Bordje is schoongemaakt (1st pass), maar toen onderbroken door visite.
                        Morgen weer verder
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Knap werk :-) Atari is ook nix

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by odo View Post
                            Knap werk :-) Atari is ook nix
                            hey hey hey Odo..........dimmen he :P
                            Atari ST's zijn ook best cool, maar deze had ik "over" na aanschaf van een Mega STe

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by 19rsn007
                              …, maar toen onderbroken door visite.
                              Dan ben je toch weer drie minuten kwijt om ze weg te sturen. 😂

                              Op een werkende 500+!




                              Sent from a mobile device.
                              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X