Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lang leven het regenboogdraad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Lang leven het regenboogdraad

    Voor mij was het best wel een uitdaging maar toch is alles best wel goed gelukt.De SID uitbreiding is MixSID Dat kreng moet je zelf in elkaar solderen je krijgt een pakketje thuis gestuurd.Het is een hele goede uitbreiding omdat je de nieuwe SID en oude kan gebruiken in elk model.1 ander voordeel is dat je alles kan Switchen waneer de C64 aan staat.1 naadeel de pinnetjes/ pin-headers die in de SID chip socket gaan snel kapot gaan dit is helaas gebeurd bij bij maar wel weer kunnen maken.De RF-mod er uit gesloopt zit nu een supervideo uitbreiding in met s-video aansluiting en jack geeft net wat beter beeld maar echt handing met de 1541U neeee :-P.4x 100k Pots met keramische condencators + aan/uit switch.Stereo volume pot.3.5 female jack met een beetje meer hot glue omdat hij gammel was.Voor de MixSID moeten bepaalde draden op het moederbord solderen.Heb daarvoor de toestenbord pin headers gebruikt van een oude c64 en als je goed kijkt ook nog een deel van het toetsenbord kabel (4 pins) .De andere stekkertjes heb ik zelf gemaakt van oude dupont kabels en daar kousjes overheen :-).Ben nog niet helemaal te vreden die pinnetjes beginnen me nu te ergeren :-P .
    Veel kijk plezier :-)
    groetjes
    Marc
Working...
X